1 سال قبل

معرفی شرکت تامین سرمایه کاردان

1287 نفر 5 دقیقه
تامین سرمایه

مفهوم شرکت تامین سرمایه

شرکت‌های تامین سرمایه زیر مجموعه نهادهای مالی و واسطه‌هایی هستند که در بازار سرمایه حضور دارند و فعالیت‌های متفاوتی در این حوزه از قبیل بازارگردانی، سبدگردانی، مشاوره سرمایه‌گذاری، معامله‌گری، ارزیابی ریسک مالی، افزایش سرمایه و مشاوره به منظور ادغام و اکتساب شرکت‌ها را انجام می‌دهند.

وظایف شرکت‌های تامین سرمایه

مهم‌نرین نقش و وظیفه شرکت‌های تامین سرمایه به سه مورد تقسیم می‌شود.

  1. تامین مالی سرمایه:

اگر شرکت دولتی یا خصوصی در پی جذب منابع مالی برای خود باشد باید به شرکت‌های تامین سرمایه مراجعه کند. شرکت‌های تامین سرمایه با انتشار اوراق بهادار در بورس، سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند و وجوه جمع‌آوری شده را به ناشر که همان شرکت درخواست کننده است واگذار می‌کند. اگر شرکتی بخواهد وارد بورس شود و سهام خود را به صورت عرض اولیه ارائه کند، شرکت‌های تامین سرمایه تمامی کارهای مربوط به آن از جمله اخذ مجوزهای لازم و ثبت را انجام می‌دهد.

  1. مشاوره سرمایه‌گذاری:

یکی دیگر از کارهایی که شرکت تامین سرمایه انجام می‌دهد، ارائه مشاوره به شرکت‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری است. شرکت‌ها با گرفتن مشاوره از شرکت‌های تامین سرمایه می‌توانند مسیر درستی برای قیمت‌گذاری مناسب روی سهام خود انجام دهند و به سود بالایی برسند. شرکت تامین سرمایه در این مسیر همراه دیگر شرکت‌ها خواهد بود و کمک به مدیریت حرفه‌ای منابع مالی و امور سرمایه‌گذاری آن‌ها خواهد کرد.

  1. مدیریت دارایی‌ها:

از دیگر وظایفی که این شرکت برعهده دارد، مدیریت دارایی‌های شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. با توجه به اینکه شرکت‌های تامین سرمایه دارای تجربه در امور مالی هستند و متخصصان و کارشناسان این حوزه در آن فعالیت می‌کنند؛ می‌توانند با مدیریت دارایی شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، استراتژی‌های گوناگونی بچینند که بازدهی بالا و هزینه‌ی کمی در برداشته باشد. تمامی فعالیت‌های این شرکت‌ها تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.

شرکت تامین سرمایه کاردان

شرکت تامین سرمایه کاردان در بهمن ماه ۱۳۹۲ با پشتوانه بانک سامان و تجارت و به عنوان شرکت سهامی خاص مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره ۲۰۰۷۱ دریافت کرد. این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تامین سرمایه است و با برخورداری از کارشناسان حرفه‌ای و مجرب در بازار مالی، تواسته پروژه‌های موفقی را به انجام برساند. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاردان

شرکت کاردان خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد که در این مقاله ما به بخش کوچکی از آن که مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است می‌پردازیم. در حال حاضر ۷ صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریت تامین سرمایه کاردان هستند.

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاردان:

این صندوق درآمد ثابت از نوع صندوق صدور و ابطالی است. پرداخت سود این صندوق به صورت ماهیانه انجام می‌شود. این صندوق در سال ۱۳۸۹ با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به فعالیت کرد. برای ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانید به وبسایت مانو مراجعه کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری سهام بزرگ کاردان:

صندوق سهامی کاردان که از نوع صندوق‌های صدور و ابطالی است. این صندوق در سال ۱۳۹۴ با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به فعالیت کرد. پرداخت سود این صندوق هر ۶ ماه یکبار می‌باشد و ضامن نقدشوندگی آن شرکت تامین سرمایه کاردان می‌باشد. برای ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانید به وب‌سایت مانو مراجعه کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری کیمیا زرین کاردان:

صندوق کیمیا زرین کاردان از نوع صندوق‌های مختلط و صدور و ابطالی است. این صندوق در سال ۱۳۸۷ با کسب مجوز از سازمان بورس شروع به فعالیت کرد. این صندوق پرداخت سود دوره‌ای ندارد و ضامن نقدشوندگی آن شرکت تامین سرمایه کاردان می‌باشد.

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نگین سامان:

صندوق سرمایه‌گذاری نگین سامان از نوع صندوق ETF و درآمد ثابت است. این صندوق در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد. پرداخت سود این صندوق به صورت ماهیانه می‌باشد. 

صندوق سرمایه‌گذاری تجارت شاخصی کاردان:

صندوق تجارت شاخصی کاردان از نوع صندوق سهامی و ETF است. این صندوق در سال ۱۳۹۴ با کسب مجوز از سازمان بورس شروع به فعالیت کرد. صندوق تجارت شاخصی کاردان فاقد پرداخت دوره‌ای سود می‌باشد.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک رشد سامان:

صندوق رشد سامان از نوع صندوق‌های سهامی و صدور و ابطالی است. این صندوق در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرد. صندوق رشد سامان فاقد پرداخت سود دوره‌ای می‌باشد و ضامن نقدشوندگی آن بیمه سامان می‌باشد. برای ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانید به وب‌سایت مانو مراجعه کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکم سامان:

صندوق سهامی مشترک یکم سامان از نوع صندوق‌های سهامی و صدور و ابطالی است. این صندوق در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با دریافت مجوز از سازمان بورس آغاز کرد. صندوق مشترک یکم سامان پرداخت دوره‌ای سود ندارد و ضامن نقدشوندگی این صندوق بانک سامان است. برای ثبت‌نام و شروع سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانید به وب‌سایت مانو مراجعه کنید.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری خود، در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کنند. طرح‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا و سرمایه‌گذاری در بورس با سطح ریسک‌پذیری متفاوت که برای تمامی قشر‌های جامعه امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.