سبدگردانی اختصاصی با مانو به چه صورت است؟

793 نفر 5 دقیقه
سبدگردانی اختصاصی

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار به دنبال روشی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌گردید که نیاز به صرف وقت زیاد و کسب اطلاعات و دانش راجع به بازار سرمایه نداشته باشید و نه تنها ارزش دارایی شما حفظ شود بلکه افزایش یابد، سبدگردانی اختصاصی مانو گزینه‌ی مناسبی برای شما است.

سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی اختصاصی یک روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است. شرکت‌هایی با نام سبدگردان وجود دارند که سرمایه را از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری و در دارایی‌های متفاوت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سبدگردانی اختصاصی به چه معناست؟

در سبدگردانی اختصاصی تمامی معاملات و ترکیب دارایی‌های سرمایه‌گذاری بر اساس تمایلات، اهداف، استراتژی زمانی سرمایه‌گذاری و میزان ریسک سرمایه‌دار انجام می‌شود.

مزایای سبدگردانی اختصاصی چیست؟

سبدگردانی اختصاصی دارای مزایای متعددی است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سرمایه‌گذاری مدیریت شدن دارایی شما توسط افراد کارشناس و حرفه‌ای که آشنایی و تجربه بالایی در بازار سرمایه دارند، است. از دیگر مزایا می‌توان به  ترکیبی بودن سبد سرمایه‌گذاری شما اشاره کرد. این بدین معناست که همه‌ی سرمایه‌ی شما در یک نوع دارایی سرمایه‌گذاری نمی‌شود و این موضوع ریسک سرمایه‌گذاری شما را کاهش می‌دهد. از آن‌جایی که سبدگردانی روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است نیازی نیست که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار وقت زیادی برای تحلیل بازار و تصمیم به انجام معاملات صرف کنید و یا در زمان‌های حساس بر اثر استرس تصمیمات هیجانی بگیرد. تمامی این کارها توسط افرادی انجام می‌شود که به خوبی از پس آن برمی‌آیند. سبدگردان موظف است به شما براساس قوانین سازمان بورس که شفافیت و نظارت کامل برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذار است؛ گزارش سرمایه‌گذاری ارائه دهد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه تفاوتی با سبدگردانی دارند؟

بزرگ‌تریت تفاوت این دو این است که سبدگردانی برای 1 نفر انجام می‌شود اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای بیش از یک سرمایه‌گذار هستند. در سبدگردانی تمامی هزینه‌ها به عهده شخص سرمایه‌گذار است اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری هزینه‌ها میان سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود. در سبدگردانی بهتر است افق زمانی بلندمدت‌تری برای کسب سود داشته باشیم و همچنین از دیگر تفاوت‌های این دو روش سرمایه‌گذاری این است که در سبدگردانی تماما اقدامات متناسب با میزان ریسک و اهداف سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

سبدگردانی اختصاصی با مانو به چه صورت است؟

 طرح سبدگردانی خدمتی دیگر از مدیریت ثروت مانو است که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که برای سرمایه خود، تحت قرارداد سبدگردانی، مدیر اختصاصی تعیین کنند.

سامانه مدیریت ثروت مانو با هدف تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری طرح سبدگردانی اختصاصی خود را ارائه کرده است. مانو متناسب با میزان ریسک‌پذیری و اهداف هر فرد سبدهای سرمایه‌گذاری متنوعی را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کند. سرمایه‌داران با هر سطح از دانش و شناخت از بازار سرمایه می‌توانند با خیال آسوده و بدون نگرانی از شرایط بازار سرمایه‌گذاری کنند.

فرآیند سبدگردانی اختصاصی مانو تحت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار توسط شرکت کاردان و ثروت پویا انجام می‌شود.

حداقل سرمایه لازم برای سبدگردانی چه میزان است؟

یکی از مواردی که می‌توان به عنوان محدودیت سبدگردانی نام برد، میزان سرمایه لازم برای این روش سرمایه‌گذاری است. هر سبدگردان میزان متفاوتی را به عنوان سرمایه لازم برای شروع فرآیند سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است که می‌تواند حتی بالای 5 میلیارد توامن باشد. اما سامانه مدیریت ثروت مانو شرایطی را فراهم کرده است که با میزان بسیار کمتر از این مبلغ نیز بتوان سرمایه‌گذاری کرد.

شرایط سبدگردانی در مانو به چه صورت است؟

قراردادهای سبدگردانی یک ساله است و در این مدت امکان فسخ قرارداد وجود دارد.

سود سبدگردان 25% بیشتر از سود حاصله بانکی بیشتر است.

قرارداد کاملا قانونی و تحت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار بسته خواهد شد.

کارمزد ثابت سبدگردانی اختصاصی مانو با توجه به میزان سرمایه اولیه 1 الی 3 درصد می‌باشد و کارمزد متغیر نیز 20 الی 30 درصد است.

فرآیند ثبت‌نام در سبدگردانی مانو چگونه است؟

پس از ورود به وب‌سایت مانو در قسمت طرح‌های سرمایه‌گذاری، گزینه سبدگردانی را انتخاب می‌کنید با کلیک بر دکمه شروع سرمایه‌گذاری فرم ثبت‌نام برای شما نمایش داده می‌شود که لازم است آن را پر کنید. کارشناسان مانو با شما تماس خواهند گرفت و توضیحات لازم را ارائه و به سوالات شما پاسخ خواهند داد. مرحله بعد ارزیابی میزان ریسک‌پذیری شما و بررسی اهداف و تعیین بهترین مدل مدیریت دارایی برای شما است. در مرحله بعدی قرارداد تنظیم و واریز وجه انجام می‌گردد، سپس برای دریافت کد سبدگردانی شما اقدام می‌شود و در آخر سرمایه‌گذاری شما آغاز شده و به صورت دوره‌ای به شما گزارش ارائه خواهد شد.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری خود، در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کنند. طرح‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا و سرمایه‌گذاری در بورس با سطح ریسک‌پذیری متفاوت که برای تمامی قشر‌های جامعه امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.