1 سال قبل

جزئیات و نحوه سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت کاردان

899 نفر 5 دقیقه
صندوق درآمد ثابت کاردان

همانطور که می‌دانید امروزه برای حفظ ارزش پول و سرمایه، اکثریت افراد به جای پس‌انداز به سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. روش‌های متفاوت و زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما اگر شما هم قدرت ریسک‌پذیری بالایی ندارید و به دنبال راه مطمئنی برای سرمایه‌گذاری می‌گردید، صندوق درآمد ثابت گزینه مناسبی برای شما است.

مفهوم صندوق درآمد ثابت

صندوق درآمد ثابت ابزار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مناسبی است برای افرادی که دانش و اطلاعات کافی راجع به بازار سرمایه ندارند و همچنین به دنبال راهی کم ریسک و مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستند. 

به‌طور معمول ۷۰ درصد از سهام این صندوق در دارایی‌های مطمئن سرمایه‌گذاری می‌شود؛ بنابراین بازدهی کمتری به نسبت دیگر صندوق‌ها دارد. سود این صندوق‌ها هر ماه یا چند ماه یکبار میان سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود.

مزایای صندوق درآمد ثابت

این صندوق دارای مزایای متعددی از جمله:

  •  نقدشوندگی آسان و سریع
  • پرداخت به موقع سود
  • مدیریت سرمایه توسط فعالان و کارشناسان حرفه‌ای بازار 

صندوق درآمد ثابت کاردان

صندوق درآمد ثابت کاردان در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) با کد ۱۱۳۱۰ و به عنوان صندوق سرمایه‌گذاری موضوع بند ۲۰ ماده ۱ قانون سبا که در آذر ماه ۱۳۸۴ مصوب شده است؛ شروع به فعالیت کرد. مدیریت این صندوق بر عهده شرکت تامین سرمایه کاردان است و اگر چه دارای ضامن نقدشوندگی نیست اما به دلیل سابقه خوب در عملکرد جزو صندوق‌های معتبر محسوب می‌شود.

تمام فعالیت‌های این صندوق تحت نظارت سازمان بورس است و متولی صندوق نیز به‌طور مستمر این فعالیت‌ها را رصد می‌کند. عملکرد این صندوق نیز بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است، همچنین مدیریت این صندوق توسط مدیر سرمایه‌گذاری صندوق صورت می‌گیرد.

در ازای سرمایه‌گذاری در این صندوق گواهی سرمایه‌گذاری دریافت خواهید کرد. صدور و ابطال هر واحد سرمایه‌گذاری در این صندوق بر اساس ارزش خالص دارایی‌های روز بعد از ارائه درخواست صورت خواهد گرفت.  ضامن صندوق، پرداخت دارایی‌های سرمایه‌گذاران را تا حداکثر ۷ روز پس از ارائه درخواست ابطال ضمانت کرده است.

مراحل سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت کاردان از طریق وبسایت مانو

برای ثبت نام و سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت کاردان، ابتدا نیاز است وارد وب‌سایت مانو شوید؛ از گزینه طرح‌های سرمایه‌گذاری، طرح درآمد ثابت کاردان را انتخاب کنید. در پایین صفحه گزینه شروع سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید، اطلاعات خود را وارد و طبق دستورالعمل گفته شده ثبت نام خود را کامل کنید. 

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری خود، در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کنند. طرح‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا و سرمایه‌گذاری در بورس با سطح ریسک‌پذیری متفاوت که برای تمامی قشر‌های جامعه امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.