1 سال قبل

جزئیات و نحوه ثبت نام در صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان

692 نفر 5 دقیقه
صندوق سهامی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری این روزها جزو پرطرفدارترین روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به شمار می‌روند. اما چالش بزرگ اکثر افراد برای سرمایه‌گذاری انتخاب صندوق مناسب با شرایطشان است. در ادامه این مقاله به بررسی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی و معرفی یک صندوق معتبر خواهیم پرداخت.

مفهوم صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

صندوق سهامی یکی از انواع صندوق‌های مشترک است که تمرکز بیشتر دارایی‌های‌اش در سرمایه‌گذاری در انواع سهام است. در صندوق سهامی حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌ها در انواع سهام و باقی آن در اوراق درآمد ثابت و دیگر اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌شود. در بسیاری از صندوق‌های سهامی سود به صورت دوره‌ای تقسیم نمی‌شود و بازدهی این صندوق به طور عمده از خرید و فروش سهام‌ها ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه بازده این صندوق به نسبت صندوق درآمد ثابت و دیگر صندوق‌ها بالاتر است؛ سرمایه‌‌گذاری در این صندوق ریسک بالایی دارد.

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی

صندوق‌های سهامی مانند دیگر صندوق‌ها دارای مزایا و معایبی است که در ادامه چند مورد از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

مزایا

  • حفظ ارزش سرمایه
  • نقدشوندگی بالا
  • مدیریت حرفه‌ای ثروت
  • سوددهی بالا و بلندمدت
  • نظارت بر عملکرد و شفافیت مالی

معایب

  • نوسانی بودن بازار سهام
  • ریسک بالاتر نسبت به دیگر صندوق‌ها

صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکم سامان در ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ فعالیت خود را با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) با شماره ثبت ۱۰۸۷۲ آغاز کرد. مدیریت این صندوق را شرکت تامین سرمایه کاردان بر عهده دارد و ضامن نقدشوندگی آن بانک سامان است. متولی صندوق و حسابرسی آن نیز به ترتیب بر عهده موسسه حسابرسی هدف نوین‌نگر و موسسه حسابرسی شاخص اندیشان است. 

فعالیت این صندوق سهامی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و متولی صندوق به صورت مستمر نظارت شده و عملکرد آن براساس امیدنامه و اساسنامه و در چارچوب قوانین است. مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها و خرید و فروش و تصمیمات مربوط به آن توسط مدیر صندوق انجام می‌گیرد.

با سرمایه‌گذاری در این صندوق سرمایه‌گذاران گواهی سرمایه‌گذاری دریافت خواهند کرد. صدور و یا ابطال هر واحد از این صندوق، براساس ارزش خالص دارایی‌های آن‌ها یک روز بعد از ارائه درخواست صورت خواهد گرفت. پرداخت دارایی‌های سرمایه‌گذاران تا حداکثر ۷ روز پس از ارائه درخواست ابطال توسط ضامن صندوق، ضمانت شده‌است.

ترکیب دارایی‌های صندوق

در تصویر زیر می‌توانید دارایی‌هایی که این صندوق در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است را ببینید. همانطور که مشخص است بیش از ۶۷ درصد آن در سهام و باقی در دارایی‌های دیگر سرمایه‌گذاری شده است.

صندوق سهامی

 

مراحل سرمایه گذاری و ثبت نام از طریق وب سایت مانو

با کلیک بر لینک وب‌سایت مانو و یا وارد کردن آدرس saman.mano.ir در مرورگر خود وارد سایت شوید. گزینه طرح‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده و بر روی طرح ریسک متوسط کلیک کنید. طرح سرمایه‌گذاری هما در واقع همان مشترک یکم سامان می‌باشد. با ثبت نام و وارد کردن اطلاعات خود می‌توانید سرمایه‌گذاری را شروع کنید.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری خود، در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کنند. طرح‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا و سرمایه‌گذاری در بورس با سطح ریسک‌پذیری متفاوت که برای تمامی قشر‌های جامعه امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.