1 سال قبل

جزئیات و نحوه ثبت نام در صندوق سرمایه گذاری سهام بزرگ کاردان

554 نفر 5 دقیقه
صندوق سهامی

صندوق سهامی یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. اگر شما قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارید و به دنبال کسب بازده و سود بیشتری هستید، صندوق سهامی گزینه‌ی مناسبی برای شما است. در این مقاله به معرفی یک صندوق سهامی و نکات مهم برای انتخاب بهترین صندوق می‌پردازیم.

انتخاب بهترین صندوق سهامی

بعد از بررسی میزان ریسک‌پذیری خود، برای انتخاب بهترین صندوق سهامی به چند نکته مهم توجه کنید. 

اطلاعات صندوق سهامی

با رجوع به وب‌سایت‌های مربوط و مرجع می‌توانید تمامی اطلاعات صندوق را از جمله رتبه‌بندی، ضامن نقدشوندگی، مدیر صندوق، ترکیب دارایی‌ها و حدود بازدهی آن را مشاهده کنید.

صنایع سرمایه‌گذاری شده در صندوق

اگر شما جزو افرادی هستید که سرمایه‌گذاری‌های دیگری در بورس دارید باید دقت ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید. اگر در صنعت بورسی دیگری سرمایه‌گذاری کرده‌اید برای کاهش ریسک بهتر است صندوقی را انتخاب کنید که در صنعت متفاوتی سرمایه‌گذاری کرده باشد.

اختلاف NAV و قیمت صدور در صندوق‌های ETF

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی مهم است که به میزان اختلاف NAV و قیمت صدور واحدهای این صندوق‌ها دقت کنید. اختلاف زیاد نشان‌دهنده حباب قیمتی است و اگر حباب قیمت افزایش پیدا کند، کاهش قیمت کوتاه مدت را شاهد خواهید بود.

صندوق سرمایه گذاری سهام بزرگ کاردان

صندوق سرمایه‌گذاری سهام بزرگ کاردان در ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۴ با عنوان صندوق سهامی از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز خود را با شماره ۱۱۳۰۹ دریافت کرد. مدیریت و ضامن نقدشوندگی این صندوق بر عهده شرکت تامین سرمایه کاردان است. متولی صندوق و حسابرسی آن را به ترتیب موسسه حسابرسی شاخص اندیشان و موسسه حسابرسی بیات رایان بر عهده دارند.

مدیر صندوق تمامی تصمیمات مربوط به فعالیت‌های صندوق از جمله خرید یا فروش دارایی‌ها را انجام می‌دهد. تمامی این فعالیت‌ها به صورت مستمر توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و متولی صندوق نظارت می‌شود. عملکرد این صندوق بر اساس امیدنامه و اساسنامه و در چارچوب قوانین است.

با سرمایه‌گذاری در این صندوق به‌عنوان یک سرمایه‌گذار گواهی سرمایه‌گذاری دریافت خواهید کرد. صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش خالص دارایی‌های روز بعد از ارائه درخواست صورت می‌گیرد. ضامن صندوق، پرداخت سرمایه را ۷ روز پس از ارائه درخواست ابطال ضمانت کرده است.

ترکیب دارایی‌های صندوق کاردان

در تصویر زیر می‌توانید ترکیب دارایی‌های که در این صندوق وجود دارد را مشاهده کنید.

مراحل سرمایه گذاری و ثبت نام از طریق وب سایت مانو

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی کاردان ابتدا وارد سایت مانو شوید. گزینه طرح‌های سرمایه‌گذاری و طرح سهام کاردان را انتخاب کنید. اطلاعات خود را وارد کنید و طبق دستورالعمل، سرمایه‌گذاری در این صندوق را شروع کنید.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری خود، در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کنند. طرح‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا و سرمایه‌گذاری در بورس با سطح ریسک‌پذیری متفاوت که برای تمامی قشر‌های جامعه امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

 

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.