سرمایه گذاری برای تحصیل فرزندان

1368 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری برای تحصیل فرزندان مدیریت ثروت مانو

پدر و مادر از زمان به دنیا آمدن فرزندان به فکر تهیه امکانات برای ایجاد رفاه و آسایش آنها هستند و سرمایه گذاری برای تحصیل فرزندان در کنار آینده‌نگری برای تهیه مسکن و ازدواج آنها می‌تواند از اهدافی باشد که برخی والدین از سنین کودکی فرزند آن را دنبال می‌کنند.

دوره تحصیلات یکی از اصلی‌ترین مراحل زندگی افراد به شمار می‌رود که در بسیاری از موارد آینده فرد به خصوص مسیر آینده شغلی او را تعیین می‌کند و انتخاب محل تحصیل فرزندان، از مدرسه تا دانشگاه اهمیت بسیاری دارد. سرمایه گذاری برای تحصیل فرزندان به والدین و فرزندان کمک می‌کند حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

تحصیل در خارج از ایران، نوعی سرمایه‌ گذاری برای تحصیل فرزندان

برخی والدین ترجیح می‌دهند فرزندشان در دانشگاه‌های خارج از ایران تحصیل کنند. در این موارد باید به خاطر داشت که هزینه‌ی مهاجرت تحصیلی در کشورها و رشته‌های تحصیلی مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای برآورد کردن تقریبی هزینه‌های تحصیل در خارج ار ایران باید در ابتدا دانشگاه، رشته‌ی تحصیلی و کشور مقصد را مشخص کنید تا بتوانید هزینه‌هایی مثل شهریه دانشگاه، هزینه دریافت ویزا و هزینه‌ی زندگی در کشور مقصد را به طور تقریبی محاسبه کنید.

این سرمایه‌گذاری که روش‌ها و ابزارهای متفاوتی را پیشنهاد می‌کند، در اغلب اوقات می‌تواند از زمان کودکی فرزندان آغاز شود. سرمایه گذاری در بازار سهام، طلا، دلار، ارزهای دیجیتال و املاک از بازارهای محبوب در ایران به شمار می‌رود. برای مثال، یک سهم با بنیاد قوی خریداری می‌کنید و طبق استراتژی معاملاتی که مشخص کرده‌اید، تا دوران تحصیل فرزند خود به این سرمایه‌گذاری پایبند هستید.

در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و املاک، در مقاله‌ای مجزا به آنها پرداخته شده است.

صندوق‌ها، روشی جذاب برای سرمایه‌ گذاری

یکی از راه‌های پس‌انداز یا سرمایه گذاری برای تحصیل فرزندان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که به انواع مختلفی مانند درآمد ثابت، سهامی، مختلط، صندوق‌های کالایی مثل طلا طبقه‌بندی می‌شوند. با توجه به اهداف و شرایط اقتصادی و اجتماعی خود باید آنها را انتخاب کرد. البته، فراموش نشود روشی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود باید حداقل نرخ تورم را پوشش دهد.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سرمایه‌ گذاری در بازار ارز و طلا

سرمایه‌گذاری در این بازارها از این جهت که می‌توانند به راحتی نرخ تورم را پوشش دهند، روش مناسب سرمایه گذاری برای تحصیل فرزندان تلقی می‌شود اما در نظر گرفتن ریسک‌های این بازار خالی از لطف نیست. داشتن مهارت و دانش کافی در موفقیت این بازار، نقش حیاتی ایفا می‌کنند.

در آخر، بهتر است برای انتخاب مسیر تحصیلی فرزندان، هزینه‌های تحصیلی را نیز در نظر داشته باشید و با سرمایه‌گذاری صحیح، آینده‌ی تحصیلی آنها را تامین کنید. تحصیل در هریک از مقاطع تحصیلی هزینه‌های مخصوص به خود را دارد. انتخاب محل تحصیل و رشته‌ی تحصیلی تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی هزینه‌ها هستند اما داشتن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای مسائل اقتصادی، به افزایش کیفیت و بهبود روند تحصیلی کمک می‌کند.

سخن پایانی

موفقیت در هر روش سرمایه‌گذاری به داشتن اطلاعات کافی و مهارت بستگی دارد. سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش مالی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد اخبار و تحلیل‌های اقتصادی، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.