چرا امروزه بازار سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی داغ شده است؟

785 نفر 5 دقیقه
سرمایه‌گذاری - بورس - بازار -مانو- امید- سرمایه - پول - مالی

با نوسان زیاد بازارهای داخلی و مشکلاتی همچون تورم و تحریم بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی را تجربه کنند. علاوه بر جذابیت کسب سود به نرخ ارزهای بین المللی مانند دلار، بسیاری از سرمایه‌گذاران برای کسب امتیاز مهاجرت تصمیم می‌گیرند در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند.

علاوه بر این‌ها با داغ شدن بازار ارز دیجیتال و راحت‌تر شدن انجام تبادلات مالی از طریق ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتر و تتر، سرمایه گذاری در رمز ارزها محبوبیت زیادی را در میان ایرانیان کسب کرده‌ است.

دلیل شما برای سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی هرچه باشد، باید پیش از تصمیم‌گیری نهایی مزایا، معایب و ریسک‌های آن را به دقت بررسی و سپس اقدام کنید.

سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی و مهاجرت

در بسیاری از کشورها با انتقال سرمایه، چه به صورت خرید مسکن، ثبت شرکت و هر روش دیگری، شانس این را خواهید داشت که اقامت آن کشور را چه به صورت دائم و چه به صورت موقت بگیرید. خرید مسکن در سال‌های اخیر به یک روش پرطرفدار برای کسب اقامت تبدیل شده است.

کشور ترکیه به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین همسایه‌های ایران تبدیل به مقصد جمعیت زیادی از ایرانیانی شده است که با خرید مسکن قصد مهاجرت و کسب اقامت ترکیه دارند.

اگر هدف اصلی شما برای سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی بدست آوردن اقامت کشور مقصد است، باید مطالعه دقیق و اشراف کاملی روی قوانین آن کشور داشته باشید. در برخی از کشورها برای بدست آوردن شانس اقامت باید حداقل تا یک مبلغ خاص را سرمایه گذاری کنید، همچنین در بسیاری از کشورها خرید خانه منجر به کسب اقامت نخواهد شد. و شاید بهتر باشد برای این کشورها از روش‌های دیگری چون ثبت شرکت و غیره استفاده کرد.

برای سرمایه گذاری در هر کشوری باید به فاکتورهایی چون وضعیت کلی اقتصاد کشور، وضعیت بازار، قوانین مالیاتی، قوانین مهاجرت و غیره توجه داشت. همچنین بهتر است در این راه از کمک وکلای حرفه‌ای برای مشاوره استفاده کرد، اما حتما خودتان زمانی را برای مطالعه قوانین اختصاص دهید. چرا که متاسفانه برخی موسسات اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که چندان با واقعیت تناسبی ندارد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

این روزها تب و تاب سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال بالا گرفته و بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی ترجیح می‌دهند برای سرمایه‌گذاری، کریپتوکارنسی‌ها را انتخاب کنند. با توجه به رشد سریع قیمت بیت کوین و به تبع آن سایر ارزهای دیجیتال، معامله در این بازار تبدیل به یک تجارت پر سود شده است.

تمام کارهای لازم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با استفاده از یک گوشی هوشمند، یک لپتاپ یا یک رایانه خانگی قابل انجام است. از آنجا که این سرمایه‌گذاری به نوعی دلاری است، می‌تواند در مقابل تورم کشور نیز سپر حفاظتی خوبی باشد، اما قطعا ریسک‌هایی دارد.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

ریسک‌های سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

هر روش و ابزار سرمایه‌گذاری مزایا و معایبی دارد که هر فرد پیش از تصمیم‌گیری نهایی و شروع به سرمایه‌گذاری باید آنها را شناسایی کند و با دید بازتری در هر ابزاری سرمایه‌گذاری کند.

قوانین کشور مقصد

شاید یکی از مشکلاتی که با شروع سرمایه گذاری در یک کشور با آن روبرو می‌شوید، قوانین آن کشور باشد. کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در حوزه سرمایه‌گذاری، مالیات، نحوه برداشت سود، خرید و فروش، قوانین بانکی، انتقال پول و غیره دارند.

علاوه بر این در اغلب کشورها این قوانین برای خارجی‌ها پیچیده‌تر نیز می‌شود و احتمالا در مقایسه با یک فرد بومی و شهروند با موانع بیشتری روبرو خواهید شد. هر چند اگر این قوانین پیچیده باشند، اغلب به راحتی می‌توان با مطالعه، آنها را شناخت و در تصمیم‌گیری لحاظ کرد. اگر خودتان به تنهایی از پس قوانین برنمی‌آييد شاید لازم باشد تا از کمک یک وکیل متخصص در حوزه سرمایه گذاری خارجی استفاده کنید.

شرایط اقتصادی کشور مقصد و اقتصاد جهانی

هر کشوری شرایط اقتصادی منحصر به خود را دارد. نرخ تورم و رکود در هر کشور به عوامل متعددی بستگی دارد که پیش‌بینی و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در هر کشوری را با چالش روبرو می‌کند.

تصمیم‌گیری مناسب حتی برای شهروندان آن کشور نیز ممکن است، دشوار باشد و مسلما درجه این سختی برای مهاجران و یا سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر خواهد بود. همانطور که تحولات خارجی بر کشور ما تاثیر می‌گذارد، این قضیه در مورد کشورهای خارجی نیز صادق است و اقتصاد جهانی ممکن است بر اقتصاد کشورهای مختلف تاثیر متفاوتی داشته باشد.

بنابراین، روی هر حوزه‌ای که سرمایه‌گذاری می‌کنید، از مسکن گرفته تا بورس باید توجه ویژه‌ای به اخبار اقتصادی آن کشور داشته باشید، تا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی خود، به نحو احسن عمل کنید.

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی و تحریم‌های بانکی

متاسفانه با اعمال تحریم‌های بانکی، دشواری انتقال پول برای ایرانیان به خارج از کشور و برعکس هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود. اگر بنا به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی دارید، برای انتقال سرمایه‌های خود حتما سعی کنید، از صرافی‌های معتبر کمک بگیرید و قوانین ایران و کشور مقصد را در حوزه انتقال پول بررسی کنید.

اگر قصد انتقال پول دارید، باید شفافیت مالی را در نظر بگیرید و با رعایت قوانین سرمایه خود را به خارج از کشور انتقال دهید تا دچار مشکل نشوید.

حتی اگر حساب بین المللی داشته باشید، ممکن است پس از مدتی بانک، حساب شما را به دلیل ملیت ایرانی مسدود کند و شما مجبور شوید، سرمایه خود را انتقال دهید و یا حتی در شرایط بدتر حساب شما نزد بانک مسدود شود و اجازه برداشت پول به شما داده نشود.

صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال نیز از این قضیه در امان نیستند در تابستان ۱۴۰۰، اپلیکیشن بایننس اقدام به مسدودسازی حساب ایرانیان کرد و حتی ایرانی‌های ساکن خارج از کشور نیز مجبور شدند، سرمایه خود را به سایر اپلیکیشن‌ها انتقال دهند.

کلاهبرداری شرکت‌های واسط سرمایه‌گذاری

شرکت‌های نامعتبری که با فریب افراد آنها را مجاب می‌کردند که سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری در اختیار آنها قرار دهند تا پس از مدتی به سود هنگفت برسند، کم نیستند. بسیاری از این شرکت‌ها با هدف کسب اقامت و فراهم کردن شرایط مهاجرت، سرمایه‌گذاران را مجاب به خرید مسکن و یا ثبت شرکت می‌کنند، که البته هیچگاه این خانه‌ها خریداری و شرکتی ثبت نمی‌شود.

در برخی موارد نیز خانه‌ای که خریداری می‌شود با شرایط مورد توافق بسیار متفاوت است و یا کشور مقصد بابت این سرمایه‌گذاری به خریداران اقامت نمی‌دهد. اگر برای سرمایه‌گذاری قصد کمک گرفتن از وکلا و یا شرکت‌های واسط دارید، از پیش در مورد آنها تحقیق کنید، مدارک و مجوزهای آنها را بررسی کنید و با چشمانی باز سرمایه خود را در اختیار آنها قرار دهید.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی جذابیت بسیاری دارد و می‌تواند نگرانی‌های بسیاری از جمله تورم داخلی، تغییر نرخ ارز و یا غیره را برای سرمایه گذار از بین ببرد. اما از سوی دیگر یک سرمایه‌گذار پیش از شروع سرمایه‌گذاری باید بداند که ممکن است با چه ریسک‌هایی در آینده روبرو شود.

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت تحلیل و رصد اخبر، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود و به صورت غیرمستقیم در بهترین فرصت‌های اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.