سبدگردانی اختصاصی حتی با ۲۵۰ میلیون تومان!

1399 نفر 5 دقیقه
سبدگردانی اختصاصی - سرمایه گذاری مانو

اگر ۵ سال پیش ۵ میلیون داشتی چیکار می‌کردی؟

بهره‌وری پایین اقتصاد در ایران با همراهی تحریم‌های عجیب و غریب، تورمی افسار گسیخته را بر سطح عمومی قیمت‌ها اعمال کرده که امروزه گریبان همه ما را گرفته است. این موضوع که نوسانات و تورم ناشی از تحریم‌ها چه تاثیرات منفی در کل اقتصاد و معیشت خانواده‌ها گذاشته برکسی پوشیده نیست؛ اما سوالی که شاید برای همه پیش آمده باشد این است که چطور می‌توانیم در این دریای خروشان شنا کنیم و قدرت خرید خود را نه تنها از دست ندهیم بلکه آن را زیاد کنیم؛ سرمایه‌گذاری در کدام بازار یا ابزار سود بیشتری به همراه داشت؟ سرمایه‌گذاری در بازار ارز یا طلا؟ بازار بورس سهام، بازار مسکن یا سپرده‌گذاری در بانک؟ اگر مثلا ۵ سال پیش ۵ میلیون تومان پول داشتید در کدام بازار سرمایه­‌گذاری می‌کردید تا سود بیشتری کنید؟ سبدگردانی اختصاصی تلاش می‌کند دارایی شما را در مسیر رشد بهینه قرار می‌دهد.

در نتیجه می‌توان بدون در نظر گرفتن مولفه‌های مختلف مانند ریسک،‌ سرمایه‌گذاری در تمام بازارهای ایران را به دلیل اقتصاد تورمی سودده دانست و بورس سهام را پیشرو در سودآوری عنوان کرد. ذکر این نکته ضروریست،‌ فعالانی که به صورت مستقیم در بازارهایی همچون بورس سهام به نوسان‌گیری پرداختند،‌ اگر دانش و فرصت کافی نداشته‌اند، معمولا با ضررهای زیادی از این بازار خارج شده‌‌اند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری اصولی در بورس سهام از طریق شرکت‌های سبدگردانی و مشاورین خبره است.

سبدگردانی - اختصاصی - مانو - بورس

سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی به انگلیسی (Portfolio Management Service) عبارت است از: «تصمیم به فروش، خرید و یا نگهداری یک دارایی به نام سرمایه‌گذار مشخص، توسط سبدگردان، در قالب قراردادی مشخص، به منظور کسب سود برای سرمایه‌گذار» اما سبدگردانی به زبان ساده یعنی اینکه سرمایه شما در اختیار تیمی متخصص قرار می‌گیرد که تمام تلاش او حداکثر کردن سود سرمایه‌گذاری شماست. تیم متخصص مانو با توجه به تجربه‌ای که در بازار سرمایه دارد، با کمک تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر معاملات الگوریتمی مسئولیت مدیریت دارایی‌های شما را بر عهده می‌گیرد. فرایند سبدگردانی اختصاصی دارایی شما، با در نظر گرفتن اصول مدیریت ریسک به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. تخصیص دارایی به بازارهای مختلف از جمله طلا، سپرده‌بانکی، بازار سهام و غیره
  2. خرید، فروش، جابجایی و نگهداری ابزارهای سرمایه‌گذاری در هر بازار
  3. کسب سود مازاد بانکی و تورم با ریسک معقول

مانو، یک گام جلوتر در سرمایه‌گذاری!

سامانه‌ی مدیریت ثروت مانو، با هدف تسهیل فرآیند سرمایه‌­گذاری و بهره‌بردن از فرصت­‌های آن، با سرمایه‌گذاری بانک سامان فعالیت خود را شروع کرده است. مانو، متناسب با شرایط هر فرد و با توجه به درجه ریسک­‌پذیری آن‌ها، سبدهای سرمایه­‌گذاری متنوعی ارائه می­‌کند و افراد می‌توانند با هر سطح از سرمایه و دانش مالی، مثل حرفه‌­ای‌ها و بدون نگرانی از نوسانات بازار، با خیال راحت سرمایه‌­گذاری می­‌کنند.

فرآیند سبدگردانی اختصاصی در مانو تحت مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار توسط تامین سرمایه «کاردان» انجام می‌شود؛ اما نسبت به روش‌های سنتی بسیار متفاوت است! مانو با رتبه اول معاملات الگوریتمی در کشور، با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و منحصر به فرد خود، فرآیند سبدگردانی را بهینه می‌کند.

حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است؟

از آنجا که سبدگردانی، مدیریت اختصاصی دارایی‌های اشخاص بوده و هزینه بالاتری نسبت به سایر خدمات قابل ارائه از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارد در نتیجه شرکت‌های سبدگردان حداقلی از سرمایه‌ (بعنوان مثال از 5 میلیارد تومان به بالا) را برای پذیرش لحاظ می‌کنند. اما مانو با توجه به تکنولوژی‌های صرفه به مقیاسی که دارد این امکان را فراهم کرده که با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان سرویس لازم را حتی با کیفیت بسیار بهتر در اختیار متقاضیان قرار دهد.

شرایط سبدگردانی در مانو با همکاری شرکت سبدگردان کاردان چگونه است؟

  • قرارداد یک ساله است و امکان فسخ قرارداد در این مدت وجود دارد.
  • سود سبدگردان ۲۵٪ از سود حاصله بیشتر از سود بانکی(۲۰٪) است (در صورتی که شما بیش از ۲۰ درصد در یکسال سود کنید، از مازاد ۲۰ درصد، کارمزد پرداخت خواهید کرد).
  • قرارداد کاملا قانونی و تحت مجوز سازمان بورس بسته خواهد شد (افراد بسیاری هستند که اقدام به مشاوره و سبدگردانی به صورت غیرقانونی در حساب سرمایه‌گذاری می‌کنند که این امر ریسک‌های فراوانی دارد).

کارمزد سبدگردانی چگونه است؟

به‌عنوان مثال، شما با سرمایه یک میلیارد تومانی با سبدگردان قرارداد می‌بندید؛ پس از یک سال، ۵۰% سود می‌کنید و پول شما به ۱٫۵ میلیارد تومان می‌رسد. سبدگردان ۲۰% اولیه سود (از ۵۰% سود یکساله) را کنار می‌گذارد. ۳۰% از سود باقی می‌ماند که مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است. از این مقدار۲۰٪ که مبلغ ۶۰ میلیون تومان است به‌عنوان کارمزد سبدگردان کسر می‌شود. نهایتا یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون تومان به سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد.

آیا تضمینی برای سبدگردانی وجود دارد؟

خیر. سازمان بورس نه به ما بلکه به هیچ شرکت سبد گردانی و شخصی اجازه تضمین سود نمی‌دهد. انجام این کار، کاملا غیر قانونی است. فردی که تمایل به سبد گردانی دارد باید با علم به عملکرد خوب سبدگردان، شناخت او و همچنین قبول وضعیت و شرایط بازار بورس اقدام کند. بدیهی است که سبدگردان تا زمانی که شما بیش از بانک سود نکنید کارمزدی نمی‌گیرد! بنابراین انگیزه بسیاری برای به سود رساندن شما دارد.

آیا سبدگردان در زیان سهیم است؟

پاسخ منفی است؛ زیرا این مورد هم از سوی سازمان بورس مجوز ندارد. با فرض این که فرد متوجه ریسک‌های بازار بورس است و با علم به آن، سبدگردان مناسب خود را با توجه به سابقه اجرایی خوب انتخاب می‌کند، بدیهی است که اگر سبدگردانی برای مشتریانش زیان ایجاد کند، در بلندمدت مشتری نخواهد داشت و کاربران با عوض کردن سبدگردان، زیان خود را جبران می‌کند.

سبدگردانی - اختصاصی - مانو - بورس

اما چرا مانو؟

مانو، متناسب با شرایط هر فرد و با توجه به درجه ریسک­‌پذیری آنها، طرح­‌های سرمایه‌گذاری متنوعی ارائه می‌­کند. در تمامی طرح‌های سرمایه‌گذاری مانو، افراد می‌توانند با هر سطح از سرمایه و دانش مالی، مثل حرفه­‌ای‌ها و بدون نگرانی از نوسانات بازار، با خیال راحت سرمایه­‌گذاری می­‌کنند. تیم متخصص و حرفه‌­ای مانو پیشرفته‌­ترین تکنولوژی‌­ها مانند الگوریتم­‌های هوشمند معاملاتی را به خدمت گرفته تا تحولی در صنعت مالی کشور ایجاد کند. خدمات مانو در یک نگاه به شرح زیر است:

بازدهی مانو در سبدگردانی اختصاصی چقدر است؟

طرح سرمایه­‌گذاری طاووس مانو، همان سرویس سبدگردانی اختصاصی است. در این طرح همه افراد، مشاوران اختصاصی خود را خواهند داشت. بازدهی این طرح در تصویر زیر به اختصار آمده است.

سبدگردانی - اختصاصی - مانو - بورس

برای استفاده از خدمات سبدگردانی از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت خدمات مشاوره رایگان به آدرس Portfolio.mano.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید با شماره 78349000-021 تماس حاصل فرمایید.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

2 نظر

  • رهگذر

    اگر واقعاً قصد اطلاع رسانی دارید و نمیخواید مخاطب رو فریب بدین نمودار بازدهی سبدگردانی رو نسبت به صندوقهای سهامی بگذارید روی سایت که بشه هر روز و در بازه های زمانی مختلف مقایسه کرد. مثل سایت فیپیران. fipiran.ir/AnalysisTools/MFInteractiveChart اینکار برای یه مجموعه نرم افزاری مثل شما اصلاً نباید سخت باشه اما به احتمال زیاد به ضرر شماست چون مشخص میشه بازده شما کمتره تازه مشتری باید یه ۲۰٪ هم اضافه بده.

    • علیرضا بردبار

      ممنون بابت فیدبکی که دادید، گزارش بازدهی سبد، به صورت ماهانه برای مشتریان ارسال میشه، چون هر نفر، سبد خودش رو داره و بازدهیش ممکنه با دیگر سبدها متفاوت باشه.