4 سال قبل

با 50 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنم

2561 نفر 5 دقیقه
با 50 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنم - سرمایه گذاری در مانو

با افزایش روزانه نرخ تورم و کاهش ارزش ریال، نگهداری سرمایه‌ به‌صورت ریال و راکد، ایده چندان خوبی به نظر نمی‌رسد. با این حال، افراد زیادی هستند که به دنبال روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌گردند، شاید اینکه با 50 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنم سوال شما هم باشد. برای پاسخ به این سوال ادامه مقاله را مطالعه کنید.

شاید این پول مقدار زیادی نباشد، و نتوانید با آن خانه یا ماشین بخرید. اما هنوز هم انتخاب‌های زیادی برای شما وجود دارد و بهتر است پیش از اینکه پولتان کم‌ ارزش‌تر شود، راهی برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید.

خرید ارز

شاید از اولین راه‌هایی که به ذهن هرکسی برای سرمایه‌گذاری می‌رسد، خرید مقداری ارز باشد. با اینکار دیگر نگران از بین رفتن پولتان و ارزش ریالی آن نیستید. اما پیشبینی بازار ارز کار چندانی نیست و با فراز و فرود‌های هر روزه این بازار، سرمایه‌گذاری در آن چندان آسان و منطقی به نظر نمی‌رسد. علاوه بر اتفاقات در ایران، تحولات منطقه‌ای و جهانی نیز بر ارزش این ارزها اثرگذارند. به طور مثال اگر، مقداری دلار بخرید، هر اتفاقی که مرتبط به آمریکا باشد، مثلا انتخابات آمریکا، اتفاقات داخلی کشور و یا هر چالش بین‌المللی که ایالات متحده درگیرش می‌شود، بر نرخ ارز این کشور اثرگذار است. پس برای سرمایه‌گذاری در این بازار نیاز به اطلاعات و تحلیل‌های زیادی دارید. با خریداری دلار، شما در واقع سرمایه خود را از گردش درون بازار خارج می‌کنید و با راکد کردن این پول در واقع به نحوی به اقتصاد کشور آسیب می‌رسانید. علاوه بر اینها، نگهداری این ارز در خانه نیز با چالش‌هایی روبرو است. شما باید به فکر مکانی امن برای نگهداری این سرمایه باشید و با نگهداری آن در خانه به نحوی مجبور به پذیرش ریسک و خطر هستید.

سرمایه‌گذاری در بانک

اگر تحمل ریسک زیادی ندارید و در عین حال می‌خواهید تا حدی ارزش پولتان را حفظ کنید، بانک احتمالا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید نرخ سود، سپرده‌های مختلف با هم متفاوت هستند، هرچقدر مدت سپرده‌ها بیشتر باشد، به همان نسبت سود سپرده بیشتر خواهد بود و طبیعتا شاید باید به اصطلاح مدت بیشتری پول خود را در حساب بخوابانید. توجه داشته باشید، نرخ سپرده‌ها در طول سال ثابت هستند، و اگر در میانه قرارداد شما، تورم به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند، نرخ سود سپرده افزایشی نخواهد داشت و این نوع از سرمایه‌گذاری معمولا سود کمی دارد. در سرمایه‌گذاری در بانک شما پولتان را در گردش نگاه می‌دارید و در این راه به سیستم بانکی و اقتصاد کشور کمک می‌کنید. توجه داشته باشید، اگر تحمل ریسک پایینی دارید، سپرده‌گذاری انتخاب خوبی برای شما است. اما لزوما با این روش نمی‌توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید. با پنجاه میلیونی که در اختیار دارید، پس از مدتی که از سرمایه‌گذاری شما بگذرد، برخی از بانک‌ها پیشنهاد وام می‌دهند.

خرید سکه

یکی دیگر از شناخته شده‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری خرید سکه است. با پنجاه میلیون تومان با نرخ امروز می‌توانید، چند عدد سکه بخرید. قیمت سکه طلا علاوه بر اتفاقات داخلی از عوامل خارجی چون، قیمت جهانی طلا نیز اثر می‌پذیرد. با خرید سکه باید نواسانات هر دو این بازارها توجه داشته باشید. دقیقا مانند سرمایه‌گذاری در ارز، با خریداری سکه، شما سرمایه خود را گردش خارج می‌کنید و با این کار ممکن است به اقتصاد کشوری آسیب برساند و در عین حال باید برای نگهداری، سکه‌ها نیز فکری کنید و خطر ریسک نگهداری سکه در خانه را در نظر بگیرید.

سرمایه‌گذاری در بورس

برای سرمایه‌گذاری در بورس شما از نظر مالی محدودیتی ندارید، می‌توانید با سرمایه‌های اندک، حداقل ۵۰۰ هزارتومان و یا سرمایه‌های بسیار زیاد وارد این بازار شوید. ۵۰ میلیون تومانی که در اختیار دارید، سرمایه بسیار مناسبی برای ورود به این بازار است. با این پول شما در واقع می‌توانید در صنعت‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری کنید و حتی در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنید. شما دیگر محدود به یک بازار نیست، و افت و خیز تنها یک بازار بر روی شما تاثیر نخواهد گذاشت. در روزی که ممکن است در بازار الف ضرر کنید در بازار ب، سود خواهید کرد. اگر هوشمندانه عمل کنید، نه تنها سرمایه خود را حفظ خواهید کرد، بلکه به سود هم خواهید رسید و شانس این را دارید که سرمایه‌تان را حتی چند برابر کنید. علاوه بر اینها در به چرخش درآمدن چرخ‌های صنعت و اقتصاد کشور نقش خواهید داشت.

نکته‌ای که نباید هرگز فراموش شود این است که سرمایه‌گذاری در این بازار به اصولی نیاز دارد. سرمایه‌گذاری در بورس کاملا حرفه‌ای است و به تحلیل مولفه‌های اقتصادی و روانشناسی بازار نیاز دارد. با این حال، توصیه می‌شود در ابتدای سرمایه‌گذاری خود از روش غیرمستقیم استفاده کنید. در واقع، سرمایه خود را به دست حرفه‌ای ها و متخصصان می‌سپارید و آنها برای شما معامله می‌کنند.

طرح‌های سرمایه‌گذاری مانو نیز از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به شمار می‌رود که این امکان را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش تخصصی و هر مقدار سرمایه‌ای که دارند بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. پس اگر یک بار دیگر این سوال پرسیده شود که با 50 میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنم ، حتما پاسخ این خواهد بود که بخش زیادی از آن را در متناسب با درجه ریسک‌پذیری خودتان در طرح‌های مانو یا هر ابزار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم دیگری، اختصاص دهید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.