مدیریت ثروت چیست؟

2493 نفر دقیقه
مدیریت ثروت ، wealth management

مدیریت ثروت یک سرویس مشاوره سرمایه‌گذاری است که خدمات مالی را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان ترکیب می‌کند و از فعالیت‌های متعددی چون برنامه‌ریزی مالی، مدیریت سبد سهام سرمایه‌گذاری و خدمات مشاوره‌ای سرمایه‌گذاری، حقوقی و غیره تشکیل شده‌است. این یک فرآیند مشاوره‌ای است که به موجب آن مشاور اطلاعات مربوط به خواسته‌های مشتری را جمع‌آوری می‌کند و یک استراتژی اختصاصی را با استفاده از محصولات و خدمات مالی مناسب طراحی می‌کند.

مشاور مدیریت ثروت یا مدیر ثروت نوعی مشاور مالی است که از طیف رشته‌های مالی موجود، مانند مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی حقوقی یا املاک، حسابداری و خدمات مالیاتی و برنامه‌ریزی بازنشستگی، برای مدیریت ثروت مشتری استفاده می‌کند.

درک مدیریت ثروت

مدیریت ثروت چیزی فراتر از مشاوره سرمایه‌گذاری است، زیرا می‌تواند تمام بخش‌های زندگی مالی فرد را در بر بگیرد. طبق این مفهوم، افراد دارای سرمایه به جای تلاش برای ادغام توصیه‌ها و مشاوره‌های مختلف از چند سری متخصص، از یک رویکرد جامع بهره‌مند می‌شوند که در آن یک مدیر واحد تمام خدمات مورد نیاز برای مدیریت ثروت را هماهنگ می‌کند.

در حالی که استفاده از مدیر ثروت مبتنی بر این نظریه است که این مدیر ثروت می‌تواند، در هر جنبه از هر حوزه مالی خدمات ارائه دهد، اما برخی از این متخصصان فقط در زمینه‌های خاص فعالیت می‌کنند. این زمینه خاص می‌تواند بر روی حوزه اصلی بیزینس شما تمرکز کند.

در موارد خاص، یک مشاور مدیریت ثروت ممکن است مجبور باشد که با کمک گرفتن از متخصصانی  خارج از امور مالی و همچنین نمایندگان خود مشتری (وکالت ، حسابداران و غیره) استراتژی مطلوب را برای منافع مشتری تنظیم کند. برخی از مدیران ثروت همچنین خدمات بانکی یا مشاوره‌ای در مورد فعالیت‌های بشردوستانه و خیریه ارائه می‌دهند.

یک مشاور مدیریت ثروت به افراد مرفه احتیاج دارد، اما همه افراد مرفه به یک مشاور مدیریت ثروت احتیاج ندارند. این سرویس معمولاً برای افراد ثروتمند با طیف گسترده ای از نیازهای متنوع مناسب است.

مثالی از مدیریت ثروت

به عنوان مثال، افرادی که در استخدام مستقیم یک شرکت معروف سرمایه‌گذاری هستند ممکن است دانش بیشتری در زمینه استراتژی بازار داشته باشند، در حالی که کسانی که در استخدام یک بانک بزرگ کار می‌کنند ممکن است در زمینه هایی مانند مدیریت اعتماد و گزینه‌های موجود برای اعتبار (کردیت)، گزینه های کلی برنامه ریزی املاک یا بیمه، تمرکز کنند. این شخص و پست او از نظر ماهیت مشاوره‌ای محسوب می‌شود، زیرا تمرکز اصلی ارائه راهنمایی‌های لازم برای افرادی است که از خدمات مدیریت ثروت استفاده می‌کنند.

 

کاربرد مدیریت ثروت در ساختارهای تجاری

مدیران ثروت ممکن است به عنوان بخشی از یک تجارت کوچک و یا به عنوان بخشی از یک شرکت بزرگتر فعالیت کنند، عموماً مدیریت ثروت با صنعت مالی در ارتباط است. بسته به شغل، ممکن است مدیران ثروت تحت عناوین مختلفی، از جمله مشاور مالی یا راهنمای مالی فعالیت کنند. مشتری ممکن است خدمات را از یک مدیر ثروت مشخص دریافت کند یا ممکن است به اعضای یک تیم مدیریت ثروت مشخص دسترسی داشته باشد.

کابررد مدیریت ثروت در تعیین استراتژی

مدیر ثروت کارش را با تدوین طرحی شروع می‌کند، که ثروت مشتری را بر اساس وضعیت مالی، اهداف و سطح ریسک پذیری حفظ کند و یا افزایش دهد. پس از تدوین برنامه اصلی، مدیر به طور منظم با مشتری ملاقات می‌کند تا اهداف را به روز کند، سبد مالی را بازبینی کرده و مجددا تعادل برقرار کند و بررسی کند که آیا لازم است خدمات اضافه‌تری ارائه شود و یا خیر؟ هدف نهایی این طرح مدیریت ثروت این است که در طول عمر مشتری این طرح در خدمت آنها باشد.

اگر استراتژی مالی نداشته باشید، تعیین و تحقق اهداف واقع بینانه بسیار دشوار خواهد بود. شناخت و درک نقاط قوت و چالش های مالی شما بسیار مهم است، بنابراین می‌توانید نقاط قوت خود را تقویت کرده و موانع را برطرف کنید. متخصصان مدیریت ثروت می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه‌ای را به مرحله اجرا درآورید و به طور دوره ای پیشرفت آن را کنترل کنید. آنها به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌هایی را اجرایی کنید، که می‌تواند امنیت مالی شما و عزیزانتان را تضمین کند.

مدیریت ثروت به شما کمک می‌کند یک برنامه مالی تهیه کنید و استرس‌های مالی خود را کاهش دهید. مشاوران و مدیران ثروت درک عمیقی از عدم اطمینان مالی دارند. در صورت نیاز، آنها در زمینه تصمیم گیری‌های مهم مالی می‌توانند برای کمک به شما از تخصص‌شان بهره بگیرند. مشاوران ثروت می‌توانند به شما کمک کنند تا در سخت ترین شرایط بازار، که اغلب منجر به استرس می شود، امور مالی خود را مدیریت کنید. آنها به شما کمک می‌کنند تصمیمات مالی خود را بر اساس یک جدول زمانی اولویت بندی کنید. مشاور شما ضمن ایجاد اهداف، تمام ملاحظات مالی شما را در نظر می‌گیرد و همچنین به شما کمک می‌کند تا وجوه و سرمایه خود را هر از گاهی سازماندهی کنید.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

2 نظر

  • براتعلی

    باسلام چرا سرمایه گزاری ما در صندوق هما دیده نمیشه

    • علیرضا بردبار

      سلام، با پشتیبانی مانو تماس بگیرید، شماره تماس خدمت شما ۷۸۳۴۹۰۰۰ - ۰۲۱