با نشانه‌های یک سرمایه گذاری باکیفیت آشنا شوید

1702 نفر 5 دقیقه
بورس - سرمایه گذاری آنلاین - مانو

پیش از آن که به ویژگی‌های یک سرمایه گذاری باکیفیت، جذاب و سودآور بپردازیم لازم است به ضرورت سرمایه‌گذاری و فواید آن اشاره کنیم. در شرایط تورمی اقتصاد کشور که پیوسته ارزش ریال کاهش می‌یابد، یافتن بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری تنها راه نجات ثروت و دارایی شما خواهد بود.

در کشور ما، ابزارهای متنوع و زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌، مزایا و معایب خودشان را دارد. پوشیده نیست که هر فرد با توجه به شرایط زندگی و درجه ریسک‌پذیری خود می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. برای مثال، ممکن است در ارزهای دیجیتال سود زیادی نهفته باشد ولی آیا، سرمایه‌گذار تحمل ریسک زیاد آن را دارد؟ آیا می‌تواند در عرض یک روز، 10 درصد سرمایه خود را از دست بدهد؟ بنابراین، نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه پیچید.

سرمایه گذاری باکیفیت به چه معناست؟

سرمایه گذاری باکیفیت به این معنی است که کسب بازده و سودآوری شما، تصادفی نیست و اطمینان دارید طبق اصول و استراتژی معاملاتی پیش می‌روید که قبلا تنظیم کرده‌اید. سرمایه گذاری باکیفیت، لذت کسب سود را چندین برابر می‌کند. با این اوصاف، سرمایه گذاری باکیفیت چه ویژگی‌های دیگری دارد که می‌توان با در نظر گرفتن آنها، از مسیر درست سرمایه‌گذاری منحرف نشد. چرا که اگر، روش سرمایه‌گذاری اشتباهی انتخاب شود، ممکن است نه تنها سودآوری نخواهد داشت، بلکه ممکن است سرمایه اصلی نیز تحت تاثیر قرار گیرد و به تدریج از بین برود.

همانطور که گفته شد، روش‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد که هر کدام میزان ریسک و سوددهی متفاوتی دارند. سرمایه‌گذاری می‌تواند به سادگی افتتاح حساب پس‌انداز بانکی تا پیچیدگی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باشد.

بسیاری از افراد، سرمایه‌گذاری در بورس را پیشنهاد می‌دهند، ولی باز هم متذکر شویم که در بورس سهام نیز بیش از 1000 گزینه سرمایه‌گذاری وجود دارد، که اگر به درستی در زمان و قیمت مناسب خریداری نشوند، ممکن است تجربه تلخی از سرمایه‌گذاری به جا بگذارد.

خرید ملک، طلا، سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها، خرید واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و معامله ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، از گزینه‌های دیگر سرمایه‌گذاری هستند که اگر ویژگی‌های آنها برای شما واضح و روشن باشد، می‌تواند شما را به یک سرمایه گذاری باکیفیت نزدیک کند.

چگونه سرمایه گذاری باکیفیت را تشخیص دهیم؟

برای آنکه بتوان بهترین روش‌ سرمایه‌گذاری را تشخیص داد، باید شرایطی مانند میزان سرمایه، درجه ریسک‌پذیری، بلند مدت یا کوتاه مدت بودن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

نکته‌ای که هرگز نباید فراموش کرد این است که برای تجربه سرمایه گذاری باکیفیت، مطالعه و کسب دانش و به دنبال آن، تسلط بر آن بازار، حرف اول را می‌زند. بنابراین دنبال کردن اخبار بازار، تحلیل اخبار و به روز کردن اطلاعاتتان در زمینه‌ی بازاری که سرمایه‌گذاری کرده‌اید نقش مهمی در انتخاب روش صحیح سرمایه‌گذاری در آن بازار بازی می‌کند.

یک سرمایه گذاری باکیفیت، سرمایه‌گذاری است که علاوه بر حفظ سرمایه اصلی و پوشش نرخ تورم، سود مناسبی را نیز به صورت پیوسته به همراه داشته باشد.

از نشانه‌های یک سرمایه‌گذاری باکیفیت، در نظر گرفتن ریسک معقول و متناسب با شرایط و روحیات شماست.

سرمایه گذاری خوب قطعا، به انواع تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، شرایط اقتصاد خرد و کلان توجه می‌کند.

از عوامل موثر در یک سرمایه گذاری باکیفیت، انتخاب بازاری است که آینده‌ی روشنی دارد و سابقه آن بازار، نوید ادامه روند سودآوری آن را نشان می‌دهد. برای مثال، با مقایسه بازدهی بازارهای مختلف در 20 سال گذشته، متوجه می‌شویم که بورس سهام علیرغم نوساناتی که داشته است، همواره بیشترین بازده را برای سرمایه‌گذاران داشته است.

از ویژگی‌های دیگر یک سرمایه‌گذاری باکیفیت، نقدشوندگی آن است. نقدشوندگی به این معناست که چه مدت طول می‌کشد تا یک دارایی به وجه نقد تبدیل شود، هر چه این فرایند زودتر انجام شود، نقدشوندگی آن بالاتر است.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، ابزارهای متنوعی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند اما مسئله‌ای که در همه آنها یکسان است، نیاز به تخصص و صرف زمان برای تحلیل آن فرصت‌هاست. تیم متخصص مدیریت ثروت مانو، این امکان را فراهم کرده است که همه افراد با هر سطح از دانش تخصصی و بدون نیاز به صرف زمان، به صورت غیرمستقیم، بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.