5 اصل مهم برای سرمایه‌‌گذاری موفق

3267 نفر 5 دقیقه
سرمایه‌‌گذاری موفق مدیریت ثروت مانو

برای سرمایه‌‌گذاری موفق در بازار سهام باید بدانید، که در کجا، در چه زمانی و برای چه مدت سرمایه‌گذاری کنید و مهم‌تر از همه چه زمانی سهام خود را بفروشید.

با اینکه در نظر گفتن این اصول آسان به نظر می‌رسد، اما برای پیدا کردن بهترین پاسخ برای سوالات بالا به مهارت و زمان زیادی نیاز دارید، تا بتوانید به سودآوری برسید. احتمالا هدف اصلی شما هم برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام، کسب ثروت و سودآوری است.

اگر می‌خواهید با سرمایه‌گذاری در بازار بورس سهام به سود برسید، این ۵ اصل سرمایه‌‌گذاری موفق می‌تواند نقش مهمی ایفا کند

۱ – هرگز مبانی را نادیده نگیرید

بازار سهام برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مناسب است. هزاران سرمایه‌گذار که درکی از این موضوع ندارند، می‌خواهند سریع سود کنند و یک شبه ثروتمند شوند. یک شبه راه صد ساله رفتن، باعث می‌شود بسیاری از افراد مبانی سرمایه‌گذاری را فراموش ‌کنند. باید بدانید که سهم شما تا چه حد خوب و موفق عمل کرده است و عملکرد آتی آن چگونه خواهد بود.

قیمت سهام در لحظه ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از ارزش ذاتی خود باشد اما دیر یا زود، به ارزش خود نزدیک می‌شود. از این رو، هرگز نباید اصول اساسی را نادیده گرفت. چیزی که همواره می‌بایست مدنظر قرار گیرد، پایبند بودن به استراتژی است که قبل از شروع سرمایه‌گذاری نوشته می‌شود.

۲- پیش‌بینی حرکات بازار در کوتاه‌مدت غیرممکن است

صرف نظر از آنچه متخصصان به شما می‌گویند، راهی برای پیش‌بینی صحیح حرکت سهام در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

عوامل و متغیرهای بسیار زیادی وجود دارند که در کوتاه‌مدت بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند. با این حال در درازمدت، مبانی اقتصاد زمام امور را به دست می‌گیرند و قیمت سهام برای انعکاس حقایق واقعی تجارت تنظیم می‌شوند.

بنابراین نباید نگران نوسانات قیمت روز و یا اینکه بازارها در هفته، ماه یا حتی یک سال آینده چه کار خواهند کرد، باشید. شما روزانه ارزش املاک و مستغلات خود را بررسی نمی‌کنید. پس چرا این کار را با سهام خود انجام می‌دهید؟

در عوض، تمام تلاش خود را صرف یافتن سهام بنیادی کنید. این تنها چیزی است که مسیر را برای تجربه سرمایه‌‌گذاری موفق هموار می‌کند.

۳- یاد بگیرید که خلاف جهت شنا کنید

چند لحظه به این موضوع فکر کنید. اگر همه افراد حاضر در بازار سهام و بورس یک کار واحد انجام دهند، آیا همه آنها می‌توانند ثروت کسب کنند؟

پاسخ این سوال «نه» است و دلیل کافی برای آن وجود دارد.

به طور کلی آنچه اتفاق می‌افتد این است که سرمایه‌گذاران سهامی را خریداری می‌کنند که بقیه خریداری می‌کنند، با این فرض که این سهام باید سهام خوبی باشد و ارزش خرید دارد (از آنجا که همه در حال خرید هستند). نتیجه؟ از آنجا که در مورد این سهام به درستی تحقیق انجام نشده و به علت تقاضای بالا با قیمت مناسب خریداری نشده است، سرمایه‌گذاران در نهایت ضرر خواهند کرد.

۴- روی بلند مدت تمرکز کنید

اگر همه ادعاها در مورد دو برابر شدن پول یک شبه (در معاملات کوتاه مدت) درست بود، تاکنون همه ثروتمند شده بودند. اما اینطور نیست.

سرمایه‌گذاران موفق مثال مناسبی برای این اصل هستند، میزان موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به مراتب بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت است. و بیشتر آنها ثروت‌شان را از طریق استراتژی‌های بلندمدت به دست آورده‌اند.

۵- از سرمایه مازاد خود برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید

استفاده از سرمایه اصلی زندگی و اختصاص تمام منابع درآمدتان در بازار بورس و سهام اشتباه است. برای ورود به بازار سرمایه‌گذاری از سرمایه مازاد خود استفاده کنید. بسیاری از افراد بدون دانش و مهارت کافی و با سرمایه اصلی زندگی‌شان وارد بازار می‌شوند، و یا ترجیح می‌دهند، برای سرمایه‌گذاری تمام داشته‌هایشان را نقد کنند. همانطور که پیش از این گفتیم، کسب ثروت در بازار بورس یک شبه به دست نمی‎آید و بازار در طول زمان فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه می‎‌کند. پس بهتر است وسوسه‌ها را کنترل کنید و با فکر و نقشه قبلی وارد بازار سرمایه شوید.

با این حال، مدیریت ثروت مانو، این امکان را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش مالی و بدون صرف زمان، بتوانند از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر از طرح‌ها، به وبسایت مانو به آدرس www.mano.ir مراجعه کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.