10 هدف مالی مهم که تا قبل از 40 سالگی باید به آن­ها دست یافت

1308 نفر 5 دقیقه
هدف مالی - اهداف مالی - بورس - مانو - ۴۰ سالگی

بدون شک داشتن اهداف چه مالی و چه غیرمالی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت افراد بازی کنید. در این مقاله، به 10 هدف مالی مهم پرداخته شده است. قطعا این اهداف می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد ولی می‌تواند سرنخی برای دنبال کردن اهداف مالی ما باشد.

چرا 40 سالگی؟

دهه 40 زندگی را می‌توان برهه طلایی زندگی دانست، چرا که چالش‌های مهم زندگی مثل انتخاب رشته و دانشگاه، ازدواج و شغل پشت سر گذاشته‌ایم و تجربیات این سالها توشه مسیر آینده ما خواهد بود. در واقع، در این سنین جادویی می‌توانیم در اداره کردن زندگی شخصی، مسئولیت‌های شغلی و حوزه‌های مختلف، خود را بالغ بنامیم. بسیاری از صاحبنظران از 40 سالگی به عنوان اوج بلوغ شخصیتی افراد یاد می‌كند و 40 سالگی را سن کمال آدمی می‌دانند.

به عدد چهل در فرهنگ و ادب ایرانیان نیز بارها اشاره شده است و نمونه‌ای از آن در گلستان سعدی است که می‌گوید:

اگر چهل ساله را عقل و ادب نیست

به تحقیقش نشاید آدمی خواند

از طرفی، خیلی از افراد در این سنین با بحران میانسالی روبرو می‌شوند و مدام دستاوردها، اهداف و رؤیاهایشان را با آنچه در گذشته آرزویش را داشتند، و مرحله‌ی فعلی زندگی‌شان مقایسه می‌کنند. به هر حال، هدف این مقاله، ارائه راهکارهایی برای عبور از بحران میانسالی نیست. در اینجا قصد داریم که 10 هدف مالی مهم که باید تا قبل از رسیدن به 40 سالگی به آن دست یافت را تشریح کنیم.

  • باید 10 تا 15 درصد از درآمد خود را به حساب پس‌انداز مخصوص دوران بازنشستگی اختصاص داده باشید.

اگر 60 سالگی را سن بازنشستگی خود می‌دانید، هنگامی که به چهل سالگی می‌­رسید، باید توانایی 10 تا 15 درصد پس‌انداز ماهیانه از درآمد خود داشته باشید و هر چه به 60 سالگی نزدیکتر می‌شوید، این درصد را بیشتر کنید.

  • پرتفوی سرمایه­‌گذاری به عنوان یک هدف، دوران بازنشستگی ندارد.

زمانی که چهل سال را رد می­کنید، باید توانسته باشید اهداف مالی خود در زندگی را شناسایی و بر اساس آن­ها سرمایه‌­گذاری کرده باشید. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قطعا می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری، بازنشستگی ندارد و همیشه باید متناسب با اهداف خود، در بازاری مناسب سرمایه‌گذاری کرد.

این اهداف می­‌تواند تحصیلات عالی فرزندانتان باشد، ازدواج آن­ها، خرید ماشین، تعویض خانه از یک خوابه به دو و سه خوابه و غیره باشد. البته که یک برنامه‌­ریزی خوب می‌­تواند رسیدن به این اهداف را ساده‌­تر کند.

  • تلاش کرده‌اید وام یا وثیقه خانه‌­تان را کاملا پرداخت کنید.

در چهل سالگی شما باید 15 سال سابقه کار داشته باشید. 15 سال زمان مناسبی برای پرداخت وام و خلاص کردن خودتان از آن است. وام یا وثیقه خانه، به عنوان مثالی از یک بدهی جاری است.

اگر هم­چنان وام خانه گریبان­گیرتان بود، گام­‌های سریعی بردارید تا بتوانید هرچه زودتر آن را کاملا پرداخت کنید تا دستتان برای دیگر کارها باز باشد و بتوانید پولتان را به دوران بازنشستگی برسانید.

  • به دقت برای پول و اهداف زندگی سال‌­های آتی خود برنامه‌­ریزی کرده‌اید.

اهداف می‌­توانند، با توجه به سنی که دوست دارید بازنشسته شوید، متفاوت باشد. تدارک مکان جدیدی برای زندگی، پرداختن به تفریحات خاص و غیره، اهدافی هستند که دستیابی به آن فوری نخواهد بود و نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد و به همین خاطر است که تاکید شده است تا این سن، برنامه‌ریزی مناسبی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید. منفعت دیگر این برنامه‌ریزی، آنجاست که خیلی از امور مالی فعلی خود را با اهداف آتی‌تان همراستا می‌کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

  • بیمه هستید 

توجه داشته باشید که هر چه در این مسئله تعلل کنید باید اضافه‌­بهای بیشتری هم بپردازید. چرا که هزینه‌های سلامت روز به روز در حال افزایش است. زمانی که به چهل سالگی می‌­رسید، شما و وابستگانتان باید به خوبی تحت پوشش بیمه باشید تا بتوانید از چالش‌های اتفاقات ناگهانی به خوبی عبور کنید.

  • یک درآمد جانبی دارید.

این درآمد می‌­تواند به صورت یک کار آزاد در حوزه تخصصی‌تان باشد یا یکی از علایقتان که بتواند درآمدزا باشد. منظور این است که یک راه درآمدی مجزا داشته باشید. این درآمد اضافی می­تواند برای پرتفوی سرمایه­‌گذاریتان معجزه‌آفرین باشد.

  • اندام مناسب و رژیم غذایی سالمی دارید.

زمانی که به 40 سالگی می­‌رسید باید اندام مناسبی داشته باشید و یک رژیم سالم و فیتنس را دنبال کنید. در سنین جوانی بیشتر ورزش می‌کنید و تحرک بالایی دارید اما اگر برنامه و هدف نداشته باشید، هر چه سن بالا می‌رود، تعهدات کاری و شخصی باعث می‌شود که از زمان تمرینات ورزشی خود بزنید.

مطمئن شوید قبل از این­که 40 ساله می‌­شوید، رژیم غذایی مناسبی اتخاذ و آن را عمیقا دنبال می­‌کنید. شاید بپرسید، ورزش و سلامتی چه ارتباطی با 10 هدف مالی مهم داشته باشد.

قدیمی‌ها پاسخ این سوال را اینگونه داده‌اند که سلامتی ثروت است و هر چه سالم‌تر باشید هزینه و زمان کمتری صرف درمان بیماری می‌کنید.

  • عادت‌های سرمایه‌گذاری، درآمد و هزینه خود را به روز کرده‌اید.

نه تنها رفتارهای مالی خود را بازنگری کنید بلکه سرمایه‌­گذاری خود را از منظر تخصیص دارایی با توجه به زندگی و اهداف مالی خود مجددا اصلاح کنید. ممکن است نیاز به سرمایه‌­گذاری شما با توجه به عوامل بیرونی مثل تعییر ناگهانی در سیاست‌­های دولت، تغییر کند.

دقت داشته باشید که این عوامل بیرونی می­‌توانند به سرعت هرچه رشته­‌اید را پنبه کنند. بنابراین حتما به صورت دوره‌­ای سرمایه‌­گذاری خود را بازنگری کنید.

  • مدارک سرمایه‌گذاری، بیمه و بورس را با همسرتان به اشتراک بگذارید.

همانطور که در ابتدا گفته شد، این اهداف به صورت خیلی کلی آورده شده است و می‌تواند، سرنخی برای رسیدن به اهداف خاص خودتان باشد. این طور بیان شده است که در این سنین باید تمام مدارک سرمایه‌­گذاری، لیست حساب‌­ها و ریز حساب­ها، بیمه و جزئیات آن، در دسترس خود و همسرتان باشد. هم­چنین باید درباره سرمایه‌­گذاری­‌های احتمالی و مسائل پولی مرتبط با آن، با او صحبت کنید. این کار باعث می‌­شود هر دو نفر درباره مسائل مالی هم‌فکر باشید.

  • و در آخر این­که قبل از چهل سالگی، یک وصیت نامه تنظیم کنید.

شاید فکر کردن درباره آن تلح باشد ولی واقعیت این است که زندگی کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. ما آینده را نمی‌­دانیم. اما باید از انتقال درست دارایی‌های مالی خود اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

نکته اصلی این است که اگر شما از قبل برنامه‌­ریزی­‌های خوبی انجام داده باشید، چیزی نمی­‌تواند باعث تعجبتان در این دوره شود. از آن­جا که دهه چهل سال­‌های اوج عملکرد زندگی حرفه‌­ای شما است، توصیه می­‌شود قبل از رسیدن به چهل سال کمی از این موارد را تنظیم کنید.

در مباحث سرمایه‌گذاری، پوشیده نیست که هر ابزار و بازاری مناسب سرمایه‌گذاری نیستند. باید دقت کنید بازاری را انتخاب کنید که متناسب با درجه ریسک‌پذیری شما باشد. تیم مدیریت ثروت مانو، طرح‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را ارائه می‌کند و افراد می‌توانند بدون نیاز به کسب دانش تخصصی اقتصاد و صرف زمان، همواره به صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را متناسب با ریسک خود انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.