2 سال قبل

چگونه هنگام سقوط بازار هوشمندانه عمل کنیم؟

370 نفر 5 دقیقه
سقوط بازار

همه‌ی ما آرزو می‌کنیم که بازار سهام فقط به سمت صعودی حرکت کند؛ متاسفانه، تاریخ به ما نشان داده‌است که هر بازار صعودی با یک بازار نزولی دنبال می‌شود. گاهی اوقات بازار سخت و سریع سقوط می‌کند، اما این به معنای فاجعه نیست. 

باهوش‌ترین سرمایه‌گذاران از رکود نمی‌ترسند، آن‌ها با اطمینان از اینکه در موقعیت خوبی هستند، از آن استفاده می‌کنند.

 همانطور که می‌دانید، بازارها اخیراً درگیر رکود شده‌اند، اما این برای همیشه ادامه نخواهد داشت. بنابراین، خوب است که با یک برنامه  آماده باشید تا در زمان‌های بد و همچنین خوب پیشرفت کنید.

 در این مقاله در خصوص راه‌های درست گذر از رکود صحبت خواهیم کرد.

 

از رکود با موفقیت گذر کنید.

 

روش های مختلفی برای رهایی از رکود وجود دارند که عبارت است از:

 

وحشت نکنید، مگر اینکه دوست داشته باشید پول از دست بدهید.

 

هیچ کس از دست دادن پول را دوست ندارد. فکر از دست دادن تمام پس‌اندازهایی که به سختی به دست آورده‌اید، به‌طور اجتناب‌ناپذیری استرس‌زا است، اما بدترین کاری که می‌توانید در زمان سقوط بازار انجام دهید، وحشت است. ترس می‌تواند شما را به سمت انتخاب‌های غیرمنطقی سوق دهد که ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد. 

 

جدول زمانی سرمایه‌گذاری خود را به خاطر بسپارید.

 

اگر برای بازنشستگی پس‌انداز می‌کنید، اما قصد بازنشستگی در دهه آینده را ندارید، نگاه کوتاه مدت را متوقف کنید. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد، نباید برای شما مهم باشد؛ این که خط روند بلندمدت به نظر می‌‎رسد مهم است. خط روند بلند‌مدت برای همه بازارها همیشه صعودی بوده است. اگر به این موضوع اعتقاد نداشته باشید، مشکلات بزرگتری نسبت به بازده بد سبد خواهید داشت.

به خود یادآوری کنید که بازارهای نزولی از لحاظ تاریخی کوتاه تر از بازارهای صعودی بوده‌اند.

از دهه ۱۹۳۰، بازارهای نزولی به‌طور متوسط ​​تنها ۱۸ماه دوام آورده‌اند. میانگین زمانی که برای یک سبد سهام صرف شده تا هم در بازار نزولی مقاومت کند و هم ارزش آن را به طور کامل بازیابی کند، بیش از سه سال بوده‌است.

 

 سبد سهام خود را متنوع کنید.

 

به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باهوش، باید دارایی‌هایی خارج از بازار سهام  بسازید که بتواند درآمد مالی شما را به‌طور مداوم حتی در زمان سقوط بازار سهام تضمین کند. تنوع سبد درآمد می تواند تاثیر سقوط بازار سهام را کاهش دهد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که بازار سهام برای شما سودآور است، دارایی‌های بیشتری بسازید. جریان مداوم درآمد تضمین می کند که شما از نظر مالی حتی پس از سقوط بازار سهام پایدار باشید. از امروز شروع کنید و یک سبد درآمدی قوی و متنوع‌ترجدا از بازار سهام بسازید. همانطور که وارن بافت می گوید: “همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید”.

 

یک شرکت سرمایه گذاری پیدا کنید که بتواند سپرده گذاری غیرمستقیم ایجاد کند. 

 

بهترین راه برای از بین بردن احساسات در معاملات، سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است. شرکت‌هایی وجود دارند که بدون دخیل کردن احساسات و با منطق این سرمایه‌گذاری را برای شما انجام می‌دهند. سامانه مدیریت ثروت مانو یکی از مکان‌هایی است که شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی، بتوانند بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی مهم و تاثیرگذار، در بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم و متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، مشارکت کنند.

 

سبد خود را مجددا متعادل سازی کنید.

 

رکودهای بازار زمان خوبی برای متعادل کردن مجدد سبد سهام شما هستند. اگر به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شوید، ممکن است بخواهید تعداد بیشتری از دارایی‌های خود را به سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک کم منتقل کنید. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران جوان ممکن است بخواهند با سرمایه‌گذاری سنگین‌تر در بازار سهام از رکود استفاده کنند. داشتن یک سبد متعادل و متنوع همیشه ایده خوبی است.

 

اگر یک سرمایه گذار مبتدی هستید، سپرده گذاری غیرمستقیم اهمیت دوچندانی دارد. 

 

نکته‌ای که در مورد شروع سرمایه‌گذاری وجود دارد این است که سرمایه‌گذاران مبتدی نسبت به سرمایه‌گذاران با تجربه احساساتی‌تر هستند؛ این بدان معنا است که وقتی بازار دچار رکود است، آن‌ها به انجام اقدامات عجیب‌‍غریب روی می‌آورند.

 اگر سرمایه‌گذاران جدید بتوانند تصمیم‌گیری (آیا باید پول بیشتری بگذارم؟ آیا باید پولم را خارج کنم؟) را از فرآیند خارج کنند و بدون توجه به عملکرد بازار، به سپرده‌‌گذاری‌های کوچک و منظم ادامه دهند. این اقدام در رهایی از چرخش‎‌های کوتاه‌مدت بازار کمک بزرگی برایشان خواهد بود.

 

سخن پایانی 

نوسانات بازار و رکود، یک بخش کاملاً طبیعی و پیش‌بینی‌شده در سرمایه‌گذاری است. ترفند این است که خونسرد باشید و اطمینان داشته باشید که شما و مشاورتان برنامه‌ای تنظیم کرده‌اید که در بلندمدت بدون توجه به ضررهای کوتاه‌مدت پیشرفت خواهید کرد.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.