مدیریت دارایی یا پول؟ تفاوت‌ها را بشناسید

938 نفر 5 دقیقه
مدیریت دارایی - مدیریت پول

مدیریت دارایی، اداره تمام یا بخشی از سبد دارایی مشتری است که توسط یک موسسه خدمات مالی، معمولا بانک، شرکت سرمایه‌گذاری و یا یک فرد متخصص انجام می‌شود. این موسسات در کنار خدمات مالی، طیف وسیعی از پیشنهادات را به افراد ارائه می‌کنند که ممکن است برای یک سرمایه‌گذار متوسط (از لحاظ توان مالی) مقدور نباشد.

درک‌ مفهوم مدیریت دارایی

مدیریت دارایی به مدیریت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از طرف دیگران اشاره دارد. این فرآیند تعهدی دوگانه مبنی بر افزایش ارزش دارایی‌های یک مشتری در طول زمان و در عین حال کاهش ریسک دارایی‌های وی است. برای استفاده از این خدمات، شرایط حداقلی سرمایه‌گذاری وجود دارد و افراد حقیقی کمی می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

مسئولیت مدیر دارایی

وظیفه‌ی یک مدیر دارایی، تعیین کردن سرمایه‌گذاری‌هایی است که باید برای رشد سبد دارایی مشتری انجام گیرد و یا از آن اجتناب شود. واضح است که برای این تصمیم، تحقیقات وسیع آماری و بازاری، تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی و بسیاری موارد دیگر در نظر گرفته می‌شود.

مشاور معمولا در ابزارهای متنوعی مثل سهام، اوراق با درآمد ثابت، املاک و مستغلات، ارز، طلا و سکه و حتی ارزهای دیجیتال متناسب با درجه ریسک‌پذیری مشتریان، سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

یکی از این ابزارهای مدیریت پول و دارایی، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت است که از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم محسوب می‌شوند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سبدهای اختصاصی، این مزیت را دارد که کارمزد کمتری پرداخت می‌شود ولی این عیب نیز دارد که اختصاصی برای یک نفر نیست و دارایی مجموعه‌ای از افراد در یک صندوق جمع‌آوری و متناسب با اساسنامه آن صندوق به انواع ابزارهای سرمایه‌گذاری مشخص شده‌ تخصیص داده می‌شود.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو این امکان را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به رصد اخبار و تحلیل مولفه‌های اقتصادی خرد و کلان، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود و به صورت غیرمستقیم در بهترین فرصت‌ها، سرمایه‌گذاری کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.