سرمایه گذاری مناسب برای جوانان

2480 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری - جوانان - آینده -بورس - مانو

جوانی را می‌توان دوره طلایی برای یادگیری روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری و همزمان آزمون و خطا برای یافتن بهترین روش‌ها دانست. معمولا جوانان به دلیل موقعیت اجتماعی که دارند، تحمل ریسک بالاتری دارند و گزینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری پیش روی دارند. با این حال، سرمایه گذاری مناسب برای جوانان کدام است؟ در این مقاله، به برخی از مهمترین نکات پرداخته شده است.

در مرحله اول، روی آموزش خود سرمایه‌گذاری کنید

منظور از آموزش، فقط آموزش دانشگاهی و آکادامی نیست، بسیاری از مهارت‌های زندگی را باید در خارج از دانشگاه آموخت. افراد بسیاری هستند که با وجود مدرک بالای دانشگاهی، مهارت لازم برای مدیریت زندگی و سرمایه خود را ندارند. خوشبختانه، با امکاناتی که در حال حاضر فراهم شده است، برای یادگیری محدودیت فیزیکی و موقعیت جغرافیایی وجود ندارد و از هر کجای دنیا، می‌توانید در بهترین دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

این نکته بسیار مهمی است که برخی از بزرگان نیز به آن توصیه کرده‌اند: “بر روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید”

برای بدست آوردن مهارت، برنامه‌ریزی کنید و مقداری از سرمایه و زمان خود را به آن اختصاص دهید. قبل از شرکت در دوره‌ها، تحقیق کنید که چه مهارت‌هایی برای موفقیت در حرفه شغلی شما لازم است.

واضح است که این بهبود مهارت، در کوتاه مدت هزینه‌هایی را به شما تحمیل خواهد کرد. اما اگر در انتخاب مهارت‌ها و دوره‌های آموزشی دقت لازم داشته باشید، این هزینه‌ها به درآمدهای قابل‌توجهی تبدیل خواهد شد که می‌توانید در طول زندگی از آن استفاده کنید.

پس انداز برای بازنشستگی

اگر جوان هستید، بزرگترین دارایی، زمان و نیروی جوانی شماست. در این مرحله از زندگی، هدف اصلی پس‌انداز بلندمدت، باید رشد و توسعه فردی باشد. یک سرمایه‌گذار ۲۰ ساله، حداقل ۴۰ سال برای پس‌انداز بازنشستگی فرصت دارند.

این بدان معنی است که بیشتر پس‌اندازها می‌تواند معطوف به بازارهای طولانی مدتی مثل مسکن و یا استراتژی‌های بلندمدت سهام شود. سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی، می‌تواند از دوران جوانی شروع شود که البته به برنامه‌ریزی و استراتژی نیاز دارد و قرار نیست که همه لذت‌های جوانی برای رسیدن به دوران بازنشستگی، فدا شوند.

ابزارهای سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد، ابزارهای زیادی برای سرمایه‌گذاری هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای انتخاب آنها باید به شرایط زندگی، موقعیت اجتماعی، مقدار سرمایه و نهایتا درجه ریسک‌پذیری خود، توجه کرد. در ادامه برخی از ابزارها که می‌تواند سرمایه گذاری مناسب برای جوانان باشد، آمده است.

طلا و ارز

با توجه به نوساناتی که سال‌های اخیر در بازار طلا و ارز شاهد بودیم، خیلی از افراد تمایل دارند، در این بازارها سرمایه‌گذاری کنند. اما نکته مهم اینجاست که باید ویژگی‌ها و ریسک‌های این بازار را در نظر گرفت. البته نکته مثبتی که معمولا این بازار دارد این است که معمولا از سرمایه شما در برابر تورم و تغییرات بازار محافظت می‌کند. شاید بد نباشد، درصدی از سرمایه شما به عنوان یک جوان سرمایه‌گذار در این بازار باشد.

البته اگر بنا دارید به صورت کوتاه‌مدت در این بازار سرمایه‌گذاری کنید، باید زمان و دانش معاملات روزانه را داشته باشید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

بورس اوراق بهادار

یکی دیگر از ابزارهای سرمایه گذاری مناسب برای جوانان، معامله در بورس اوراق بهادار است. با توجه به اینکه اغلب جوانان تمایل دارند، برای شناسایی سود بیشتر، ریسک بیشتری را نیز تحمل کنند، به سراغ معاملات سهام می‌روند. در سال‌های اخیر که توجه زیادی به این بازار شده است، پیران جامعه نیز دیگر با این بازار آشنا هستند.

نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که معامله در بازار سهام، کاملا تخصصی است و برای موفقیت پایدار در این بازار باید دانش تخصصی آن را آموخت، زمان صرف کرد و متناسب با استراتژی‌های معاملاتی که از قبل تنظیم شده‌اند، اقدام به خرید یا فروش سهام کرد.

بخش‌های سرمایه گذاری که مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است، مشارکت در بازار بورس و اقدام به خرید سهام است. اگر دانش کافی برای سرمایه گذاری در بورس را در اختیار داشته باشید، می‌توانید قدم به قدم و با استراتژی بلندمدت به سرمایه و سود خوبی دست پیدا کنید، که آینده شما را تضمین می‌کند. البته در بورس نیز ابزارهای متنوعی وجود دارد که می‌تواند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، آنها را انتخاب کنید.

سپرده‌های بانکی

سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در حساب‌های کوتاه مدت و بلندمدت با سودهای متنوع، یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای اکثریت جامعه محسوب می‌شود. اما این روش برای جوانان نیز بهترین انتخاب است؟

سرمایه‌گذاری در بانک ریسک پایینی دارد اما به همان نسبت نیز سودآوری کمتری دارد و در صورتی که اقتصاد کشور، شرایط تورمی را تجربه کند، ممکن است ارزش دارایی شما در بلندمدت کمتر و کمتر شود، چرا که تورم بالاست و نرخ سود سپرده‌ها کمتر از آن است. البته اگر بنا دارید با سپرده کردن دارایی از دریافت تسهیلات بهره ببرید، ممکن است تصمیم درستی باشد که بخشی از دارایی خود را سپرده کنید.

ارزهای دیجیتال

بازار نوظهور ارزهای دیجیتال نیز جوانان زیادی را به خود جذب کرده است. جوانانی که به دنبال یک شبه پولدار شدن هستند، معمولا به این بازارهای پرریسک اقبال بیشتری نشان می‌دهند. اما فراموش نشود که این بازارها بسیار بی‌رحم هستند و اگر دانش و تخصص کافی نداشته باشید ممکن است طعم تلخ ضرر تا مدت‌ها در ذهن شما باقی بماند.

مسکن

منطق مالی سنتی معمولاً حکم می‌کند که خانه یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ است که اجداد ما همیشه به آن توصیه می‌کردند. اما صحت این موضوع به متغیرهایی مثل شرایط بازار، مقدار دارایی شما، تحمل ریسک، منقطه‌ای که انتخاب می‌کنید و عوامل دیگر بستگی دارد. با توجه به شرایط کنونی، تصور می‌کنید چند درصد از جوانان کشور، توانایی خرید خانه مخصوصا در شهرهای بزرگ بدون در اختیار داشتن پشتوانه مالی دارند؟

آیا سودی که از بازار مسکن بدست می‌‌آید برای یک جوان مناسب است؟ و یا صرفا او باید مسیری را که دیگران طی می‌کنند، دنبال کند؟

راه‌اندازی کسب و کار

بسیاری از جوانان، بعد از فارغ‌التحصیلی به دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند. این روش از سرمایه‌گذاری اگر در مسیر درست قرار گیرد، قطعا علاوه بر سودآوری که دارد، مزایای اجتماعی دیگری نیز خواهد داشت.

سخن پایانی

به دلیل محدودیت‌های درآمدی، به احتمال زیاد نمی‌توانید پول خود را در همه این گزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ توزیع کنید. اما می‌توانید حداقل دو یا سه مورد از آنها را انتخاب و سرمایه خود را بین آنها تقسیم کنید. سرمایه گذاری وقتی نتیجه بهتری می‌دهد که در اوایل زندگی انجام شود. این باعث می‌شود پول شما رشد کند و در آینده گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

سامانه مدیریت ثروت مانو، این امکان را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش مالی و اقتصادی، بدون نیاز به صرف زمان بابت تحلیل‌های اقتصادی و دنبال کردن اخبار، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، به صورت غیرمستقیم بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.