بهترین مسیر سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه کدام است؟

1782 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه - مدیریت ثروت مانو

اهمیت سرمایه‌گذاری مخصوصا در شرایط تورمی اقتصاد کشور برای اکثر افراد کاملا روشن است. هر فرد با توجه به اهداف زندگی خود اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند. دانشگاه و ازدواج فرزندان، خرید خانه و تهیه جهیزیه برای آنها معمولا از مواردی هستند که بر سر راه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. والدین معمولا به دنبال بهترین روش سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه می‌گردند؛ در این مقاله سعی شده است برخی راهکارها برای رسیدن به این هدف ارائه شود.

تهیه جهیزیه به برنامه‌ریزی نیاز دارد

طبق رسوم ایرانی، بخش عمده‌ی خرید جهیزیه به عهده خانواده دختر است و یکی از دغدغه‌ها و نگرانی پدر و مادرها هزینه‌های بعضاً گزاف برای تهیه جهیزیه است. بهتر است والدین آینده‌نگری داشته باشند و مبلغ مشخصی را به سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه اختصاص دهند. گاهی اوقات زمان زیادی تا ازدواج فرزندان باقی مانده است، در این مواقع سرمایه گذاری با هدف خرید جهیزیه کار بسیار عاقلانه‌ای است.

تورم، نکته‌ای که نباید در تهیه جهیزیه فراموش شود

سپرده‌های بانک

برای تعیین مبلغ مورد نظر، ابتدا باید از لوازم مورد نیاز و قیمت آن‌ها لیستی تهیه کرد و هزینه آنها را به طور تقریبی و کلی محاسبه کرد. برای سرمایه‌گذاری راه‌های بسیار وجود دارد. یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود یا وام بانکی برای خرید جهیزیه است. بسیاری از بانک تسهیلاتی تحت عنوان کمک هزینه‌ی خرید جهیزیه در نظر گرفته‌اند که با کمی تحقیق، می‌توان از تسهیلات این بانک‌ها استفاده کرد.

اگر با هدف دریافت وام، سرمایه خود را در بانک قرار می‌دهید کار عاقلانه‌ای است. در غیراین‌صورت باید توجه کرد که بازدهی سپرده‌ها، توان پوشش تورم را دارد یا خیر. چرا که اگر ماشین لباسشویی مدنظر شما اکنون 20 میلیون تومان است، قطعا 10 سال آینده، این قیمت نخواهد بود.

سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

سرمایه گذاری در این بازار نیز یکی از راه‌های مشهور پس‌انداز و سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه به شمار می‌رود که قدیمی‌های خانواده علاقه بیشتری به آن دارند. نکته‌ای که باید توجه کرد این است که خرید سکه و طلا یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری‌ نسبتا بلندمدت است و برای افرادی که قصد دارند سرمایه خود را به صورت وجه نقد نگهداری نکنند روش مناسبی است.

البته، محاسبه اجرت و دستمزد و کارمزدهایی که در ابتدا پرداخت می‌کنید و موقع فروش این مبالغ محسوب نمی‌شود یکی از معایب بسیار مهم خرید طلای زینتی با هدف سرمایه‌گذاری است. بنابراین اگر قصد خرید طلا دارید این نکته را به خاطر بسپارید تا از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و بورس نیز یکی از راه‌های جذاب سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه است. این روش همانطور که می‌تواند خیال خانواده‌ها را از جهت تامین جهیزینه راحت کند، اگر اطلاعات و مهارت کافی معامله در این بازار نداشته باشید، نه تنها نرخ تورم را پوشش ندهد بلکه با ضررهایی نیز مواجه شوید.

بنابراین برای سرمایه گذاری موفق در بورس، حتما به آموزش و کسب مهارت نیاز خواهید داشت. البته روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد که می‌توانید در ابتدای مسیر به آن صورت سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در این بازار نوظهور که می‌تواند بسیار جذاب و در عین حال خطرناک نیز باشد، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری برای خرید جهیزیه محسوب می‌شود. این بازار نیز به کسب مهارت و دانش بالایی نیاز دارد. حتما قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، به مزایا، معایب و ریسک‌های این بازار اشراف داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

این روش که از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بزرگان خانواده‌هاست، روش مناسبی است که نرخ بازدهی آن به احتمال خیلی زیاد، نرخ تورم را پوشش می‌دهد. البته این روش محدودیت‌هایی مثل نیاز به نقدینگی بالا نیز دارد و به نوعی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

کدام روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب، ابتدا هدف و مبلغ مورد نظرتان را مشخص کنید و پس از آن عواملی مثل میزان سود احتمالی، ریسک و مدت زمان لازم برای سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید. سرمایه گذاری برای خرید جهیزیه بوسیله تمام راه‌های ذکر شده امکان‌پذیر است اما هرگز نمی‌توان نسخه‌ی واحدی برای تمام افراد نوشت، چرا که شرایط زندگی، روحیات و درجه ریسک‌پذیری متفاوت است.

سخن پایانی

برای تجربه موفقیت در سرمایه‌گذاری از هر روشی، داشتن مهارت و اطلاعات لازم، از شرایط اساسی محسوب می‌شود. سامانه مدیریت ثروت مانو این امکان را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش تخصصی مالی و بدون نیاز به صرف زمان بابت تحلیل مولفه‌های اقتصادی، همواره به صورت غیرمستقیم، بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را متناسب با روحیه ریسک‌پذیری خود انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.