سرمایه گذاری مناسب کارمندان چه ویژگی‌هایی دارد؟

1672 نفر 5 دقیقه
سرمایه‌ گذاری مناسب کارمندان

هر فردی در جامعه، شغلی را برای خود انتخاب کرده است و معمولا آن شغل، میزان درآمد و ریسک‌ مشخصی دارد. کارمندان را می‌توان قشری در نظر گرفت که کمترین ریسک را متحمل می‌شوند و به درآمد ثابت ماهیانه خود بسنده می‌کنند. اما، در شرایط تورمی اقتصاد کشور، قطعا درآمد آنها، هزینه‌های زندگی را پوشش نخواهد داد، بنابراین باید به دنبال سرمایه‌گذاری باشند. با این توصیف، کدام سرمایه گذاری مناسب کارمندان است؟

سرمایه‌گذاری این امکان را به شما می‌دهد که از پول راکد خود درآمد کسب کنید. اگر کارمند هستید و درآمد ثابت ماهیانه دارید، هنوز هم می‌توانید با روش‌های مدیریت ثروت و برنامه‌ریزی مالی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

بسیاری از کارمندان با کمبود وقت و سرمایه برای سرمایه‌گذاری مواجه هستند، اما راهکار چیست و کدام روش‌ها را می‌توان سرمایه گذاری مناسب کارمندان تلقی کرد؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای خارجی

با توجه به نرخ تورم، بسیاری از افراد از جمله کارمندان ترجیح می‌هند، در ارزهای خارجی مثل دلار و یورو سرمایه‌گذاری کنند. البته اگر قدرت پیش‌بینی این بازار را داشته باشید، مثل هر بازار دیگری، سودهای خوبی شناسایی خواهید کرد. این انتخاب، معایبی نیز دارد که مهمترین آن با توجه به موضوع مقاله، خرید و فروش در ساعات اداری است که با وجود شغل تمام وقت کارمندی، این محدودیت بیشتر خودنمایی می‌کند. بنابراین، ممکن است تصمیم به خرید و فروش کوتاه مدت ارزهای خارجی سرمایه گذاری مناسب کارمندان نباشد.

سرمایه‌گذاری در مسکن

اگر قصد خرید طولانی مدت یک خانه برای سکونت دارید، خرید مسکن راه حل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. بیشتر افراد طبق سنتی که پدربزرگان می‌گفتند، ترجیح می‌دهند، خانه بخرند تا هم از مشکلات اجاره‌نشینی رهایی پیدا کنند و هم در گذر زمان، ارزش ملک آنها بیشتر شود. شاید این را شنیده باشید که ملک نگهدارید، تا ملک شما را نگه دارد!

اما خرید مسکن، در شرایط فعلی و به خصوص در شهرهای بزرگ به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد که ممکن است کارمندان از پس هزینه‌های آن برنیایند. البته راهکارهایی برای حل سرمایه بالا ارائه شده است که خرید ملک در بورس کالا یکی از آنهاست.

از سوی دیگر اگر قصد خرید و فروش املاک با هدف سرمایه‌گذاری دارید، اینجا نیز با مشکل زمان‌بندی مواجه می‌شوید. به عنوان یک کارمند که یک شغل تمام وقت دارید، احتمالا درگیری در ساعات اداری و گفتگو با مشتریان، مشکل‌ساز باشد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته بسیار محبوب شده است و از آنجایی که تمامی مراحل آن به صورت آنلاین انجام می‌شود، توجه بسیاری از اقشار جامعه حتی کارمندان را به خود جلب کرده است. افرادی که به موقع وارد بازار ارز دیجیتال شدند، به سودهای چشمگیر و قابل‌توجهی رسیدند.

اما تشخیص زمان درست برای معامله در این روش سرمایه‌گذاری بسیار دشوار است و در برخی موارد، به دلیل نوظهور بودن این بازار، معیار مناسبی برای تصمیم‌گیری وجود ندارد. از طرف دیگر، هزینه‌های معاملات در ارزهای دیجیتال قابل توجه است، که باید قبل از ورود به این بازار در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. اینجا نیز، با وجود اینکه، این بازار محدود به ساعات اداری کشور نمی‌شود، ولی پیگیری و تحلیل تقریبا 24 ساعته نیاز دارد و با توجه به اینکه دامنه نوسان آنها نامحدود است، ممکن است ریسک زیادی را متحمل سرمایه شما کند.

سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

با پیشرفت فناوری، اغلب کارهای بورسی به مراجعه حضوری نیاز ندارد و یک کارمند می‌تواند، تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بورس را به صورت آنلاین پیش ببرد. این امکانات آنلاین یک مزیت اساسی برای کارمندانی محسوب می‌شود که یک شغل تمام وقت دارند.

خرید و فروش در بورس می‌تواند به راحتی چند کلیک باشد، اما تصمیم‌گیری درباره زمان اقدام اهمیت ویژه‌ای دارد که به انواع تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال و همچنین صرف زمان زیادی نیاز دارد. اما خوشبختانه مانند همه کشورهای پیشرفته، در ایران نیز این امکان وجود دارد، که افراد از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنند.

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را مهیا کرده است که افراد بدون نیاز به کسب دانش تخصصی اقتصادی و صرف زمان، و مهمتر از همه، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، به صورت غیرمستقیم بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

شش نکته درباره سرمایه گذاری مناسب کارمندان

۱. مدیریت همزمان کار کردن و سرمایه‌گذاری مشکل است

توجه داشته باشید که این نکته برای دلسرد کردن شما عنوان نشده است، اما این یک واقعیت ساده است که با کار کردن به صورت تمام وقت یا حتی به صورت نیمه وقت و تلاش همزمان برای سرمایه گذاری، کار مشکلی خواهد بود. با این حال، داشتن برنامه منظم، می‌تواند راهگشا باشد. البته که بسیاری از معامله‌گران موفق امروز، مشاغل تمام وقت در گذشته داشته‌اند. شما هم می‌توانید به فرد موفقی در این زمینه تبدیل شوید. علم بر اینکه سختی کوتاه مدت می‌تواند نتایج بلند مدت مثبتی به همراه داشته باشد، می‌تواند دلگرم‌کننده باشد.

۲. روی اهداف خود تمرکز کنید

برای اینکه بتوانید با وجود یک شغل تمام وقت انگیزه‌تان را برای سرمایه‌گذاری حفظ کنید، اهداف نهایی خود را در نظر بگیرید. این سرمایه‌گذاری در نهایت چه تغییری در زندگی شما بوجود خواهد آورد؟

فقط روی اهداف شغلی متمرکز نشوید. به اهداف بلندمدت خود نیز فکر کنید. آیا می‌خواهید خانه بخرید؟ قصد تعویض ماشین‌تان را دارید؟ در نظر گرفتن این اهداف طولانی‌مدت می‌تواند به شما عزم و انرژی لازم برای شروع سرمایه‌گذاری همزمان با کارمندی را بدهد.

۳. زمان را هوشمندانه مدیریت کنید

سرمایه‌گذاری همزمان با کارمندی به مدیریت زمان خلاقانه نیاز دارد. شما باید بین مسئولیت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری تعادل برقرار کنید.

مسئولیت‌های شغلی خود را در نظر بگیرید و با توجه به‌ آنها برای سرمایه‌گذاری زمان اختصاص دهید در بسیاری از شرکت‌ها، معامله کردن در ساعات اداری ممنوع اعلام شده است. توجه داشته باشید که این مسئله برای شما مشکل‌ساز نشود. می‌توانید هر روز کمی زودتر بیدار شوید و یا استراتژی معاملاتی خود را در روزهای تعطیل تنظیم کنید. با انجام این کارها، می‌توانید از وقت آزاد خود استفاده کنید تا بتوانید زمان خرید و فروش خود را به حداکثر برسانید.

۵. منظم باشید

از آنجا که با وجود یک شغل تمام وقت، سرمایه گذاری می‌کنید، سازماندهی کردن زمان و کار اهمیت بسیاری دارد. منظم بودن هم در محل کار و هم در خانه باعث کاهش آشفتگی ذهنی و به حداکثر رساندن زمان مفید می‌شود، بنابراین می‌توانید به سرمایه‌گذاری بپردازید.

۶. ثابت قدم باشید.

اگر ثابت قدم نباشید، هیچ یک از این نکات پیشین، موثر نخواهند بود. ثبات و تمرین برای شما موفقیت را به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری حین کارمندی شاید سخت باشد، اما غیرممکن نیست. با توجه به زمان و دانشی که در اختیار دارید، بهترین روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. و نسبت به آن تعهد داشته باشید تا به موفقیت برسید. از طرف دیگر اگر از روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس مانند، صندوق‌های درآمد ثابت و یا سبدگردانی استفاده کنید، نگرانی شما از بابت زمان نیز مرتفع خواهد شد، زیرا متخصصان به جای شما این فرآیندها را انجام می‌دهند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.