3 سال قبل

راهنمای سرمایه‌گذاری برای خرید لوازم خانگی

783 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری - خرید - لوازم- خانگی - بورس - بازار

شاید تعجب کنید ولی امروزه سرمایه‌گذاری برای خرید لوازم خانگی، مانند سایر برنامه‌های زندگی هر فردی، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است. بنا دارید لوازم خانگی خود را عوض کنید؟ قصد دارید برای جهیزیه خود یا فرزندنتان لوازم خانگی بخرید؟ از آنجایی که بسیاری از لوازم خانه مصرف روزانه دارند، ممکن است به سرعت خراب شوند یا اینکه مدل‌های جدیدتر با امکانات بهتر رونمایی شوند.

با توجه به تورم و شرایط اقتصادی شاید بودجه شما کافی نباشد. حال باید چه کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید چند قدم بردارید.

مرحله اول تحقیق درباره قیمت‌ها و تهیه لیست موارد موردنیاز و کاربردی است. در مرحله دوم تخمین مبلغ مورد نیاز و در قدم سوم پس‌انداز است که به زمان زیادی نیاز دارد. به احتمال خیلی زیاد، تورم در کشور ما هیچ‌وقت صفر نمی‌شود. بنابراین، تنها با پس‌انداز کردن برای خرید یک کالا برای مدتی طولانی، قطعا متضرر خواهید شد.

به همین علت پیشنهاد می‌شود با بدهکار کردن خود به صورت وام و در صورت خوش‌شانس بودن شرکت در قرعه‌کشی‌های خانوادگی، مقدمات سرمایه‌گذاری برای خرید لوازم خانگی را در پیش بگیرید.

دریافت وام برای خرید لوازم خانگی

در ابتدا باید بدانید که این وام برای خرید کالاهای صد در صد ایرانی است، بنابراین، برای خرید لوازمی که ساخت، تولید یا مونتاژ آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود و تحت یک برند ایرانی به فروش می‌رسد، می‌توان از این وام‌ها استفاده کرد. در نتیجه با این وام از نظر قانونی نمی‌توانید لوازم خارجی بخرید. با این وام شما معمولا توانایی خرید کالاهایی چون جاروبرقی، ماشین لباس‌شویی، یخچال، تلویزیون، دوچرخه و غیره دارید و برای مواد غذایی نمی‌توانید از این وام استفاده کنید.

میزان وامی که برای خرید کالاهای اساسی و لوازم خانگی ارائه می‌شود، بستگی به بانکی دارد که برای گرفتن این وام به آن درخواست می‌دهید. به صورت کلی بانک‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰‌درصد قیمت کالاهایی که قصد خرید آن را دارید، وام می‌دهند. البته سقف این وام هم معمولا بین ۱.۵ تا ۳۰ میلیون تومان است. مدت بازپرداخت اقساط هم حداقل ۳ سال یا همان ۳۶ ماه و حداکثر ۵ سال یا همان ۶۰ ماه خواهد بود. سود این تسهیلات هم در بانک‌های مختلف بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نوسان دارد.

پس از گرفتن وام به فروشگاه موردنظر خود می‌روید و کالاهای موردنظر خود را انتخاب می‌کنید. فاکتور پیش‌ خرید خود را با مهر رسمی فروشگاه و مدارک مورد نیاز به بانک می‌برید و وام خود را دریافت می‌کنید. ممکن است برخی از فروشگاه‌ها برای دادن فاکتور پیش‌پرداخت از شما مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت دریافت کنند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

خرید لوازم‌خانگی دست دوم

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری برای خرید لوازم خانگی، خرید وسایل دست دوم است. برخی از کالاها را مانند ماشین ظرفشویی، مایکروفر و گاز، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و وسایل آشپزی مثل ماهیتابه ، پلوپز، آبمیوه‌گیر را می‌توان به صورت کارکرده تهیه کرد. بهترین مارک این وسایل را می‌توان با قیمتی بسیار ارزان‌تر خریداری کرد.

این یک پیشنهاد عادی نیست. طبق گزارش‌ها بسیاری از مردم وقتی به فروشگاه‌ها می‌روند با دیدن قیمت‌ها، ترجیح می‌دهند سراغ همان وسایل اما کارکرده بروند. فقط دقت کنید که این وسایل آیا تا به حال تعمیرشده‌اند یا اصلا قابلیت استفاده برای زمان مدنظر شما را دارند یا خیر! برای خرید این وسایل وقت بگذارید، مقایسه و انتخاب کنید.

خرید لوازم خانگی به صورت اقساطی

برخی از سایت‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی به شما این امکان را می‌دهند که به صورت اقساطی از آن‌ها خرید کنید. این نیز یک روش مناسب سرمایه‌گذاری برای خرید لوازم خانگی است زیرا که می‌توانید ماهانه یا هر چند ماه یکبار مبلغی را به عنوان قسط به آن فروشگاه پرداخت کنید. در طول این زمان نیز می‌توانید مبلغ قسط را پس‌انداز کنید. برخی فروشگاه‌ها مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند.

گزارش یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش کالا نشان می‌دهد که 23 درصد سهم آگهی‌ها، مربوط به خرید و فروش لوازم خانگی بوده است. فقط در سال 99 تعداد آگهی‌های این بخش به حدود ۳۰میلیون آگهی رسیده است.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، در شرایط تورمی اقتصاد کشور، تنها به پس‌انداز اکتفا کردن، راه حل مناسبی برای رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری خود مانند خرید لوازم خانگی نخواهد بود. اما نکته اینجاست که سرمایه‌گذاری یک تخصص و حرفه محسوب می‌شود و بی‌گدار به آب زدن ممکن است نتایج بسیار بدتری داشته باشد.

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود و به صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.