بهترین سرمایه گذاری برای من کدام است؟

623 نفر 5 دقیقه
بهترین سرمایه گذاری برای من - مدیریت ثروت مانو

دوراندیشی، تعیین هدف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن، از ویژگی‌های مثبت افرادی است که به دنبال ساخت آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده هستند. قطعا برای رسیدن به اهداف مالی خود، مخصوصا در کشور ما که اقتصاد آن تورم محور است، از مسیر سرمایه‌گذاری می‌گذرد. اما آیا برای تمام افراد می‌توان نسخه‌ای واحد پیچید؟ این مقاله به طور خلاصه به این سوال می‌پردازد که “بهترین سرمایه گذاری برای من کدام است؟”

گاهی اوقات از دیگران می‌شنویم که فلان شخص از هوش مالی بسیار بالایی برخوردار است. چه چیزی باعث می‌شود که فکر کنیم دیگری هوش مالی و اقتصادی بالایی دارد؟ انتخاب شیوه‌ی سرمایه‌گذاری درست یکی از مهم‌ترین عوامل دستیابی به موفقیت آنهاست و افرادی که روش سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط فردی و اقتصادی خود و جامعه انتخاب می‌کنند احتمال موفقیت بیشتری دارند.

در نظر گرفتن شرایط فردی یکی از شرایط اولیه و بسیار مهم برای انتخاب نوع سرمایه‎‌گذاری است. شرایط فردی اعم از سن، جنسیت، شغل، میزان آگاهی از مسائل اقتصادی، زمانی که برای مدیریت سرمایه در اختیار دارید، میزان سرمایه، علاقه‌مندی و ویژگی‌های شخصی و بسیار فاکتورهای شخصی دیگر که در هنگام انتخاب روش و نوع سرمایه‌گذاری تاثیرگذار هستند. بنابراین در قدم اول برای انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری برای خودتان باید شرایط شخصی و در نهایت درجه ریسک‌پذیری خود را مشخص کنید.

بهترین سرمایه‌گذاری برای کودکان

بسیاری از والدین از زمان کودکی نگران آینده مالی فرزندانشان هستند و ترجیح می‌دهند پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای آنها را از زمان کودکی شروع کنند. در گذشته، افتتاح حساب سپرده بانکی از زمان تولد کودک امر رایجی بود و بسیاری از والدین با افتتاح حساب بانکی، هر ماه مبلغ مشخصی را به عنوان پس‌انداز به حساب واریز می‌کردند؛ اما امروز که شرایط اقتصادی بسیار تغییر کرده است، شیوه‌های سرمایه‌گذاری نیز متنوع شده است. برخی از والدین سرمایه‌گذاری در مسکن (با توجه به بالا بودن مبلغ سرمایه‌گذاری می‌توان به بورس املاک رو آورد) و بسیاری از آنها، بورس را انتخاب می‌کنند.

به هر حال، انتخاب بهترین سهام، مسئله کلیدی است که در اینجا با توجه به دید بلندمدت شما، انتخاب استراتژی لشکر، بسیار مفید خواهد بود. البته اگر به تدریج کودکان خود را با مفاهیم مالی آشنا کنید، در بزرگسالی آنها خودشان ماهیگیر خواهند شد!!!

بهترین سرمایه گذاری برای جوانان

دوران جوانی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین برهه‌های زندگی هر فرد به شما می‌رود و افراد با جدیت بیشتری به انتخاب مسیر آینده و همین طور مسائل مالی فکر می‌کنند. جوانان برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری، باید به مهارت‌های خود نیز توجه کنند. جوانی را می‌توان دوره‌ای تصور کرد که تحمل ریسک بالا بوده و شکست‌های مقطعی، آسیب جدی به زندگی آنها وارد نمی‌کند.

شاید به همین خاطر است که یکی از روش‌های پرطرفدار سرمایه گذاری برای جوانان، بازار ارزهای دیجیتال است. سرمایه‌گذاری در بورس، ارزهای دیجیتال، سکه و طلا را می‌توان از پرطرفدارترین بازارهای سرمایه‌گذاری برای جوانان عنوان کرد که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند که قبل از سرمایه‌گذاری باید به آنها اشراف داشت.

بهترین سرمایه گذاری برای زنان خانه دار

سرمایه‌گذاری برای زنان خانه‌دار اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که خانه‌داری شغل رسمی محسوب نمی‌شود و بسیاری از آنها به پس‌انداز بانکی، راه‌اندازی کسب و کار خانگی رو می‌آورند. اما این نکته نباید فراموش شود، که ممکن است سپرده‌های بانکی، انتخاب درستی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت نباشد. مانو برای این گروه، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس را پیشنهاد می‌کند. برای مثال، سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان برای تحلیل، بتوانند همواره در بهترین فرصت‌ها به صورت غیرمستقیم، سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

بهترین سرمایه گذاری برای سالمندان

یکی از دلایل سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در طول زندگی، تامین شرایط امن مالی و اقتصادی برای روزهای میانسالی و پیری است. برخی افراد از سنین جوانی به فکر سرمایه‌گذاری یا ایجاد کسب و کار جدید بوده‌اند و در زمان میانسالی یا پیری به ثمره‌ی سرمایه‌گذاری یا کسب و کاری که راه‌اندازی کرده‌اند می‌رسند. با این حال، افرادی که به هر دلیل موفق نشده‌اند در دوران جوانی سرمایه‌گذاری کنند، بهترین گزینه سرمایه گذاری برای آنها چیست؟

پیگیری اخبار روز و اطلاع دقیق از شرایط اقتصادی و شیوه‌های سرمایه‌گذاری مناسب با شرایط فعلی، مواردی هستند که افراد برای شروع سرمایه‌گذاری باید از آن‌ها آگاه باشند. در صورتی که فرد سالمندی قادر به انجام این کارها نباشد بهتر است به یک مشاور متخصص و قانونی در حوزه سرمایه‌گذاری اعتماد کند.

شاید با توجه به مرحله‌ای از زندگی که سپری می‌کند، انتخاب روش‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک بهترین گزینه باشد. با این حال، فرد باید با توجه به درجه ریسک‌پذیری و شرایط زندگی خود، ابزار سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کند. با این حال، خیلی از افراد در این مرحله، صندوق‌های درآمد ثابت یا سپرده‌های بانکی را انتخاب می‌کنند.

گام به گام در مسیر سرمایه‌گذاری باهدف

1.تعیین هدف سرمایه‌گذاری

2.تعیین میزان سرمایه

3.تعیین میزان بازده انتظاری

4.مشخص کردن میزان ریسک‌پذیری

5.مشخص کردن زمینه‌های مورد علاقه در سرمایه‌گذاری

6.بررسی شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری

7.انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط فعلی

تصمیم‌گیری در مورد انتخاب گزینه‌های سرمایه‌گذاری را می‌توان از مهمترین و سخت‌ترین تصمیمات اقتصادی هر فرد دانست. چه بسا تصمیم‌گیری اشتباه منجر به از دست دادن تمام یا بخشی از سرمایه فرد شود.

سخن پایانی

در جامعه‌ای که اقتصاد آن، تورم محور است، عدم سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به نابودی افراد شود. در گام بعدی، انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است و اگر بازدهی سرمایه‌گذاری شما، از نرخ تورم کمتر باشد، در بلندمدت سرمایه شما نیز به تدریج نابود خواهد شد.

برای انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری باید تخصص و دانش کافی داشت و زمان مناسبی را صرف تحلیل و بررسی اخبار و قیمت‌ها کرد. با این حال، سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که افراد بدون نیاز به کسب دانش تخصصی و صرف زمان، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، به صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.