بهترین سرمایه گذاری برای فرزندان

1811 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری - فزندان - بچه - بورس - امید = مانو

در صورتی که بدانید کی و کجا شروع کنید، یافتن بهترین سرمایه گذاری برای فرزندان چندان کار مشکلی نیست. والدین اغلب در مورد تامین هزینه‌های فرزندانشان در بزرگسالی نگران هستند. هر چند این نگرانی کاملا به‌جاست، ولی باید بیشتر از نگرانی، به دنبال حل این چالش بود.

بسیاری از خانواده‌ها، آموزش مفاهیم مالی به فرزندانشان را از سنین کودکی و با زبان خودشان، آموزش می‌دهند. معمولا این کودکان در بزرگسالی، در مقایسه با افرادی که حتی در دانشگاه هم آموزش مالی مناسب ندیده است، درصد موفقیت بیشتری دارند.

صبر و پسرک 11 ساله

سرمایه گذاری در سن کم می‌تواند پلی برای موفقیت در آینده باشد. شاید داستان پسر ۱۱ ساله را شنیده‌اید که سه سهم  «Cities Services» را با قیمت ۳۸ دلار برای ازای هر سهم خرید و پس از مدتی، آنها را به ازای هر سهم ۴۰ دلار فروخت و جمعا ۶ دلار سود کسب کرد. او چند ماه بعد شنید که قیمت این سهام سر به فلک کشیده و به ۲۰۰ دلار برای هر سهم رسیده است، بدین ترتیب او به بهترین نحو ممکن، اصل صبر در سرمایه‌گذاری را آموزش دید.

آن پسر «وارن بافِت» بود. امروز، دارایی خالص بافِت بیش از ۹۵ میلیارد دلار است. گرچه نمی‌توان با قطعیت نتیجه گرفت که فرزند شما وارن بافت بعدی باشد، اما می‌توان ابزارهایی را فراهم کرد که به رفاه مالی آینده فرزندان شما کمک کند.

شما نه تنها باید به آموزش سواد مالی به فرزندان خود بپردازید، بلکه باید به آنها نشان دهید این تصمیمات به تدریج، نقش مهمی در طول زندگی آنها بازی خواهد کرد.

چند اصل مهم برای شروع

برای والدینی که به دنبال یافتن بهترین سرمایه گذاری برای فرزندان هستند و قصد دارند آنها را در سریع‌ترین حالت ممکن در مسیر مالی مناسب قرار دهند، بهتر است هر چه سریع‌تر به آموزش چند اصل مهم زیر بپردازند

  • درک درستی از پول، ارزش آن و نحوه به دست آوردن
  • شروع به سرمایه گذاری و نشان دادن نحوه مشارکت به آنها
  • آموزش و تمرین مهارت‌هایی مثل کار تیمی، دلسوزی و همکاری ضمن تشویق به کار در مدرسه و فعالیت‌های فوق برنامه
  • آموزش نحوه به کارگیری مهارت‌های آنها در جهت تامین آینده مالی

با چه روشی می‌توانیم آینده مالی فرزندانمان را تامین کنیم؟ فرزندانی که باید بتوانند از پس هزینه‌های تحصیل، ازدواج و زندگی بربیایند.

اما علاوه بر آموزش‌هایی که باید به فرزندان داده شود، والدین نیز باید متناسب با شرایط مالی خود و اهدافی که برای فرزندانشان مشخص کرده‌اند، در ابزارهای مناسب سرمایه‌گذاری کنند.

خرید طلا و سکه

بازار طلا و سکه یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران است. با وجود تورمی که هر ساله شاهد آن هستیم، طلا و سکه تا حد زیادی ارزش سرمایه اولیه را حفظ می‌کنند و یا حتی سودهای بالاتری نیز می‌تواند، تولید کند. خرید و فروش طلا و سکه با چالش زیادی همراه نیست و گزینه مورد اعتمادی برای آینده فرزندان است.

از طرفی، برخی والدین ترجیح می‌دهند، از طلای زینتی به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کنند و با یک تیر دو نشان بزنند، اما باید توجه داشت که در مورد طلای زینتی، باید هزینه‌هایی مثل اجرت و مالیات نیز بپردازید. البته، هیچ بازار مالی بدون ریسک نیست، و حتما باید قبل از ورود به آنها، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و ریسک‌های آن را بشناسید.

سپرده بانکی

شاید خیلی از والدین تصور کنند که بهترین سرمایه گذاری برای فرزندان، سپرده‌گذاری در طرح‌های سرمایه‌گذاری کودکان و نوجوانان باشد. بانک‌های مختلف، طرح‌های متفاوتی ارائه می‌کنند که با توجه به اهدافی که تعیین کرده‌اید، می‌توانید افتتاح حساب کنید. برخی از بانک‌ها به این حساب‌های طولانی مدت وام نیز اختصاص می‌دهند.

یکی از نکاتی که باید در این نوع سرمایه‌گذاری در نظر گرفت، نرخ تورم است. در شرایط تورمی اقتصاد کشور، که نرخ تورم بسیار بیشتر از سود سپرده‌های بانکی است، قطعا این نوع سرمایه‌گذاری به تنهایی، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای فرزندان نخواهد بود.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

طرح‌های بیمه کودکان

برخی از شرکت‌های بیمه، طرح‌های مخصوصی برای تامین آینده فرزندان در نظر گرفته‌اند. و شما با عقد قرارداد با بیمه و پرداخت هزینه (اغلب به صورت ماهیانه) شروع به سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندان خود می‌کنید و سود سرمایه‌گذاری برای آینده آنها حفظ خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در بورس

بورس نیز به عنوان یک منبع سرمایه‌گذاری مطمئن، یکی از گزینه‌های قابل‌توجه برای والدین بوده است. اساسا سرمایه‌گذاری برای فرزندان، به یک استراتژی بلندمدت نیاز دارد که همین نکته می‌تواند تبدیل به یک برگ برنده برای شما شود. در مقاله‌ای مجزا در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری در بورس توضیح داده شده است.

توجه داشته باشید که موفقیت در بورس به دانش و اطلاعات کافی بستگی دارد. البته نگرانی وجود ندارد. مانند تمام کشورهای توسعه یافته دنیا، مردم در چنین شرایطی به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم رو می‌آورند.

سخن پایانی

برای یافتن بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای فرزندانتان، حداقل کاری که باید انجام دهید، شناخت ابزارهای مناسب سرمایه‌گذاری است. با این حال، مدیریت ثروت مانو، شرایطی را مهیا کرده است که افراد بدون نیاز به کسب دانش تخصصی مالی و اقتصاد و صرف زمان، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود و اهدافی که تعیین کرده‌اند، در انتخاب غیرمستقیم بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.