استراتژی رقابت، استراتژی معاملاتی که سود شما را باکیفیت می‌کند

2939 نفر 5 دقیقه
استراتژی - رقابت - معکوس - معاملاتی - بورس - بازار - مانو

همانطور که بارها در وبلاگ مانو اشاره شده است، برای موفقیت در سرمایه‌گذاری، داشتن استراتژی و پایبندی به آن یکی از اصول کلیدی است. استراتژی رقابت یکی از آن استراتژی‌هایی است که نه تنها کمک می‌کند سود شما بیشتر شود، بلکه در باکیفیت بودن و همیشگی بودن آن نیز موثر خواهد بود. امید موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت ثروت مانو، در دوره‌های آموزش تابلوخوانی و روانشناسی بازار به شرح این استراتژی پرداخته است.

و اما استراتژی رقابت

اصل مهم این استراتژی بر مبنای رقابت با فرد یا یک ربات است. به عبارت دیگر در این استراتژی، با هدف کسب سود بیشتر با فرد یا ربات معامله‌گر رقابت می‌کنیم که پیشنهاد ما، طرح‌های سرمایه‌گذاری مانو است که مجهز به تکنولوژی‌های الگوریتمی هستند و به صورت حرفه‌ای معامله می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مانو به سایت mano.ir مراجعه کنید. مانو تحت نظر بانک سامان است و این بانک، ضامن نقدشوندگی بیشتر طرح‌های مانو است.

برای شروع ابتدا، 50 درصد پول و سرمایه‌ای که قصد دارید در بورس به جریان بیاندازید را به طرف مقابل می‌دهید و 50 درصد مابقی دست شما باقی می‌ماند.

فراموش نشود که هدف سرمایه‌گذاری ما در هر بازاری در وهله اول کسب سود و سپس پایدار و باکیفیت بودنِ آن است. این دو در کنار هم رشد سرمایه شما را رقم خواهند زد وگرنه کسب سودهای تصادفی و شانسی نمی‌تواند الگوی مناسبی برای ادامه حیات معاملاتی شما باشد. پس ما در استراتژی رقابت به دنبال کسب سود همیشگی و باکیفیت هستیم. 

مثالی از آموزش استراتژی رقابت ، مدیریت ثروت مانو

رقابت شروع شد

یک طرف، ربات معامله‌گر فعالیت میکند و طرف دیگر، شما با نصف سرمایه معامله کردن را شروع می‌کنید. برای روشن‌تر شدن این استراتژی فرض کنید، از سرمایه 20 میلیون تومانی که وارد کرد‌ه‌اید، 10 میلیون ربات و 10 میلیون به وسیله شما مدیریت می‌شود.

انتهای ماه بررسی می‌کنیم که کدام طرف سود بیشتر و باکیفیت‌تری گرفته است و هر کدام عملکرد بهتری داشته باشد، باید 10 درصد از سرمایه طرف مقابل بردارد. مثلا، در انتهای ماه، شما سود کمتری به دست آورده‌اید، بنابراین، 10 درصد از دارایی تحت مدیریت‌تان، به دارایی تحت مدیریت مانو اضافه می‌شود.

نکته: در استراتژی رقابت، اولا یک رقابت سالم را تجربه می‌کنیم و دوما در بلندمدت سود ما بیشتر خواهد شد، چرا که همیشه در حال هدایت پول به سمتی هستیم که حرفه‌ای‌تر عمل کرده است. 

ادامه بازی

در ابتدای ماه دوم، شما 9 میلیون و مانو 11 میلیون، سرمایه تحت مدیریت دارد. در این ماه، شما برنده می‌شوید و 10 درصد از سرمایه مانو برمی‌دارید. (سرمایه تحت مدیریت شما در آغاز ماه سوم، 10.1 میلیون و مانو 9.9 میلیون)

در انتهای ماه سوم و چهارم، مانو برنده میشه و قرار بر این است که هر طرف دو بار پشت سرهم برنده شود، به همان نسبت سهم بیشتری بردارد. به عبارتی اگر یک بار برنده شد 10 درصد، دو بار برنده شود 20 درصد، سه بار 40 و چهار بار 80 درصد برمی‌دارد و این روند تا جایی ادامه دارد، که نهایتا 80 درصد پول شما، دست طرف مقابل و 20 درصد دست شما است.

 بنابراین، در انتهای ماه چهارم، 12 میلیون مانو و 8 میلیون در اختیار شماست. در انتهای ماه پنجم اگر دوباره ربات برد، این بار باز هم 2 برابر، یعنی 40 درصد بر می‌دارد؛ که 40 درصد 8 میلیون، 3.2 میلیون می‌شود. از این طرف هم که 4.8 میلیون تحت مدیریت شماست.

البته، اینجا یک اشکال وجود داره که سود حساب نشده است. طبیعتا چون هر دو طرف در حال تلاش برای کسب سود بیشتر هستند، هر ماه، پول شما نیز بیشتر خواهد شد. که برای ساده شدن استراتژی آن را ذکر نکردیم.

نکته: این این روند دوبرابر شدن ها تا جایی ادامه می‌یابد که نهایتا 80 درصد سرمایه شما تحت مدیریت طرف مقابل و 20 درصد برای شما باشد و این درصد تا جایی که دومرتبه برنده شوید، فریز می‌شود.

و این رقابت به همین منوال ادامه می‌یابد.

نکات مهم استراتژی رقابت

  • نکته اول

ممکن است شما در بازار صعودی در مقایسه با بازار نزولی و بازار خنثی (ساید) عملکرد بهتری داشته باشید و توانایی مدیریت بهینه سرمایه در بازارهای نزولی را نداشته باشید.

این استراتژی باعث می‌شود که اگر طی چند مرتبه اشتباه کردید، پول و سرمایه به سمت کسی برود که توانایی بهتری در مدیریت پول دارد. یا برعکس، اگر به کسی اعتماد کردید و بعد از چندین بار اشتباهات پشت سرهم، پول به سمت شما هدایت می‌شود که توانایی مدیریت بهتری دارید.

  • نکته دوم

تکته دوم استراتژی رقابت، یادگیری است. شما برای اینکه بتوانید بیشتر از مانو سود کنید، باید بیشتر آموزش ببینید و یاد بگیرید. مانو یک تیم حرفه‌ای و متخصص دارد و مجهز به الگوریتم‌های هوش مصنوعی است. بنابراین اگر پول به سمت شما هدایت شوید، می‌توان گفت که شما توانایی و لیاقت مدیریت آن را داشته‌اید. هیچ تعصبی نباید وجود داشته باشد و همانطور که در ابتدا هم گفته شد، هدف از سرمایه‌گذاری، کسب سود پایدار است.

  • نکته سوم

اتفاق جدی که در این بازی رخ می‌دهد این است که شما ریسک را توزیع می‌کنید و همیشه در جایی که ریسک کمتری دارد، سرمایه‌گذاری می‌کنید.

  • نکته چهارم

اگر شما مناسب این کار نباشید متوجه خواهید شد، هیچ اشکالی ندارد و ممکن است بعد از یک سال فعالیت در بازار متوجه شوید که برای این کار ساخته نشده‌اید. در واقع یک مبنا برای مقایسه خود پیدا کرده‌اید.

فردی ادعا می‌کند چون توانسته در بازار 10 درصد سود کسب کند، پس توانایی مدیریت سرمایه در بازار سرمایه را دارد. شاید آگاه نیست که اگر در این مدت، شاخص رشد 60 درصدی داشته است، پس او عملکرد خیلی بدی داشته است.

البته که مقایسه با شاخص هم چندان صحیح نیست، چرا که شاخص با توجه به عملکرد تمام سهام محاسبه می‌شود در حالی که شما ممکن است نهایتا 10 سهم مختلف داشته باشید.

ممکن است ریسک زیادی کرده باشید و حتی تک سهم شده باشید. در صورتی که تک سهم هم شده باشید، و دو برابر شاخص هم سود کسب شناسایی کرده باشید، باز هم عملکرد شما خوب نبوده چرا که ریسک خود را به شدت بالا برده‌اید. اما استراتژی رقابت می‌تواند مانند یک خط کش عمل کند و عملکرد شما را بسنجد.

  • نکته پنجم

نکته آخر اینکه هدف ما از فعالیت در بازارهای سرمایه‌گذاری، کسب سود باکیفیت است و ما باید همیشه در این بازارها زنده بمانیم. استراتژی رقابت باعث می‌شود، شما همیشه سود کنید، زیرا دائما دارایی به سمتی هدایت می‌شود که سود بیشتری کسب می‌کند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سخن پایانی

تمام نکته‌ها و آموزش‌هایی که در مسیر سرمایه‌گذاری فرا می‌گیرید، نهایتا باید تبدیل به خِرد شود. هیچ کسی تنها با خواندن و آموزش دیدن، خبره این مسیر نشده است. استراتژی‌ها را بیاموزید، تمرین و تکرار کنید. تجربیات خود را مرور کنید، اشتباهات خود را ارزیابی کنید و با بهینه کردن آنها تبدیل به خِرد می‌کنید.

امیدواریم همگی به خرد مالی مناسب دست یابیم که نه تنها زندگی خود بلکه اطرافیان خود را از لحاظ مالی نیز بهتر و بهتر کنیم.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.