2 سال قبل

۵ راز میلیاردرهای خودساخته

915 نفر 5 دقیقه

 

 میلیاردرهای خودساخته چه کسانی هستند؟ بسیاری از آدم‌ها پس از ایجاد چند تغییر ساده در عادات روزانه خود، میلیاردها پول از طریق موفقیت‌های خودساخته به دست می‌آورند. 

آن‌ها نحوه نگرش خود و نحوه تعاملشان با دیگران را تغییر می‌دهند. خودسازی برای میلیاردرها با تغییر عادات و توانمندسازی خود برای کنترل زندگی‌شان شروع می‌شود. میلیاردرهای خودساخته می‌دانند که این شانس نیست که آن‌ها را به جایی که هستند رسانده است، بلکه تلاش و انرژی است. موفقیت خودساخته از سخت‌کوشی و متفاوت اندیشیدن به دنیا ناشی می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید یک میلیاردر خودساخته شوید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

۱. میلیاردرها متفاوت فکر می‌کنند! 

 

مهره قرمز شطرنج در میان مهره های سیاه

 

بسیاری، از شما می‌خواهند باور کنید که حقوق‌های بالا و مدارک عالی تحصیلی موجب پولدار شدن شما می‌شود؛ اما این دو مورد به تنهایی نمی‌توانند برای شما سرمایه چشمگیری ایجاد کنند. پولدار شدن نتیجه انضباط و تفکر متفاوت در طول چندین سال است. ایده‌های میلیون دلاری به‌ندرت در چیزی که قبلا ساخته شده و روی آن کار شده‌است، یافت می‌شوند. اکثر میلیاردرهای خودساخته، ایده جدیدی پیدا کردند، کاری که هیچ‌کس دیگری انجام نمی‌داد و سپس متخصص آن شدند. مارک زاکربرگ با توجه به این نظریه نه تنها فیس‌بوک، غول رسانه‌های اجتماعی را ایجاد کرد، بلکه به‌طور مداوم به محصولش ارزش بخشید تا رضایت مشتری را بهبود ببخشد. سرمایه‌داران پیشگامانی هستند که ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید را با کار مضاعف و دست‌یابی یا تحویل پیش از موعد ارائه می‌کنند.

۲.اهداف مالی شفاف و مشخصی تعیین می‌ کنند.

 

میزکار سرمایه‌داران خودساخته و تلاش برای رسیدن به هدف

 

تفاوت بین آرزو و هدف مرز جدا کننده میلیاردرها و افراد دیگر است؛ آرزو، رویایی است که شما می‌خواهید به تحقق بپیوندد، در حالی که هدف چیزی است با یک برنامه مشخص برای رسیدن به یک خواسته. 

همه در مورد اینکه دوست دارند کجا زندگی کنند یا چه کاری می‌خواهند انجام دهند رویاهایی دارند، اما سرمایه‌داران خودخواسته هدف تعیین می‌کنند. اهداف فقط یک فکر واهی نیستند؛ بلکه برنامه‌ای مشخص برای چگونگی تحقق آن هستند. اگر در زمینه هدف گذاری تازه کار هستید، سعی کنید اهداف روزانه تعیین کنید. به این فکر کنید که دوست دارید تا پایان روز چه کارهایی را انجام دهید و سپس برنامه ای برای چگونگی تحقق آن ایجاد کنید. بعد از مدتی شروع به هدف گذاری برای بیش از یک روز کنید.

۳. میلیاردرهای خودساخته مخارج خود را کنترل ‌می‌کنند.

 

ولخرجی نکردن میلیاردرهای خودساخته

 

شاید عجیب به نظر برسد اما این یکی از رازهای بزرگ میلیاردرها است، آن‌ها بدون فکر پول خرج نمی‌کنند و هنگام خرید با هدف و فکر عمل می‌کنند. سرمایه‌داران معمولا از دستورالعمل و قاعده خاصی هنگام پول خرج کردن استفاده می‌کنند. نمونه‌ای از این دستورالعمل صورت زیر است:

  • خرج مسکن: ۲۵% یا کمتر
  • خرج خودرو: ۵ درصد یا کمتر. (این هزینه شامل بیمه، بنزین، عوارض، هزینه‌های ثبت‌نام و نگهداری نیز می‌شود.)
  • خرج البسه: ۵ درصد یا کمتر. (آن‌ها روی کیفیت سرمایه گذاری می‌کنند نه کمیت.)
  • خرج مسافرت: ۵ درصد یا کمتر. آن‌ها ترجیح می‌دهند هزینه زیادی برای مسافرت‌هایشان خرج نکنند.
  • تفریحات: ۱۰ درصد یا کمتر. (این هزینه‌ شامل کافه‌ و رستوران‌ها، سینما و فیلم‌ها، کنسرت و موسیقی، کتاب‌ها، هدایا و غیره است.)

کنترل مخارج، کار آسانی نیست، اما با رعایت این دو نکته می‌توانید از خرج‌های بی‌مورد خود جلوگیری و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

  1.  لیست اقلام مورد نیاز خود را از خواسته‌هایتان جدا کنید.
  2.   از خریدهای احساسی، بدون فکر و آنی خودداری کنید.

۴. سرمایه‌ داران خودساخته منابع درآمدی متعدد دارند.

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید حقوق و درآمد داشته باشید هیچ میانبری برای آن وجود ندارد و ساده ترین راه برای افزایش میزان درآمدتان، داشتن بیش از یک منبع درآمد است. درآمد می‌تواند از املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری‌ها، مشاغل جانبی یا مشاغل ثانویه باشد. سرمایه‌داران خودساخته تنها به یک منبع درآمد متکی نیستند. 

طبق تحقیقات به نظر می‌رسد که سه، عدد جادویی آن‌ها است. شصت و پنج درصد این افراد سه یا بیشتر منبع درآمد داشتند که در طول زمان ایجاد کردند. تنوع بخشیدن به منابع درآمد، به شما این امکان را می‌دهد تا از رکود اقتصادی که همیشه در زندگی رخ می‌دهد عبور کنید. میلیاردرهای خودساخته منابع درآمد غیرفعال ایجاد می‌کنند. ایجاد این منابع به زمان و پول نیاز دارد، اما پس از راه‌اندازی، نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند یا اصلاً نیازی به نگهداری ندارند تا درآمد به دستشان برسد.

 

۵.درست سرمایه‌گذاری می کنند.

واقعیت این است که میلیاردر شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد و باید بر طبق دستورالعمل و قواعد منظم مالی عمل کرد. یکی از زمینه‌هایی که میلیاردرهای خودساخته تلاش خود را در آن متمرکز می‌کنند، سرمایه‌گذاری است. به‌عنوان یک قانون کلی، شما باید حداقل 20 درصد از درآمد خود را در هر ماه پس‌انداز کنید. این 20 درصد به برنامه‌های پس انداز، صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری شما اختصاص می‌یابد. اینکه چقدر از حقوق خود را برای سرمایه‌گذاری برداشت می‌کنید، بستگی زیادی به درآمد و اهداف سرمایه‌گذاری شما دارد، اما عادت کردن به زندگی بدون آن ۲۰ درصد شروع خوبی برای پس انداز و سرمایه‌گذاری شما است.

 کلام پایانی

 همانطور که در این مقاله اشاره شد، عوامل زیادی در داشتن یک برنامه مالی قوی نقش دارند. شکار کردن فرصت‌های پرداخت بدهی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و یادگیری، همگی در عین اجتناب از مشکلات احتمالی، تفاوت بزرگی در توانایی شما برای ایجاد ثروت ایجاد می‌کنند. ممکن است این عادات ساده به نظر برسند، اما مهم این است که به آن‌ها پایبند باشید. انضباط یک ویژگی‌ است که با آن می‌توانید آینده مالی مورد نظر خود را بسازید.

وبلاگ مانو تلاش می‌کند در مقالات متعددی، گوشه‌ای از تجربیات افراد موفق را برای شما به اشتراک بگذارد. سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش تخصصی و بدون نیاز به صرف زمان، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را به صورت غیرمستقیم، انتخاب کنند.

 

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

1 نظر

  • Hirad

    خیلی عالی بود.