4 سال قبل

استراتژی سرمایه‌ گذاری در زمان تحریم چگونه باید باشد؟

1356 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری در زمان تحریم - سرمایه گذاری در مانو

‌با بررسی آمار بازار‌های مختلفی چون سپرده بانکی، بوررس، مسکن، طلا، ارز و خودرو متوجه می‌شویم که پیش از اعمال تحریم‌ها و ثابت بودن تقریبی نرخ تورم با توجه به بالاتر بودن نرخ سود سپرده بانکی بیشتر افراد مایل بودند پول و سرمایه‌شان را به بانک‌ها بسپرند. اما پس از اعمال تحریم‌ها و با ایجاد رکود اقتصادی و بالا رفتن نرخ تورم در بازه‌های کوتاه مردم ترجیح دادند به بازارهای سودآورتری ورود کنند و سرمایه‌گذاری در بانک، دیگر با اقبال چندانی روبرو نبوده و در واقع استراتژی سرمایه گذاری در زمان تحریم برای مردم با پیش از آن متفاوت بوده است.

با کاهش سود انواع سپرده و ناهماهنگ بودن آن با نرخ تورم دیگر سرمایه‌گذاری در بانک گزینه چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد، و از آنجایی که پول ملی هر روز کم‌ ارزش‌تر می‌شود، استراتژی‌های بلندمدت در بانک‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

به دنبال تحریم‌ها، توسعه اقتصادی با مشکل روبرو شده و سیستم مالی و پولی کشور تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته ‌است و نرخ سودآوری سیستم‌های مالی مرتبط به بانک‌ها دچار اختلال شده‌اند در نتیجه این اختلالات اعتماد عمومی برای سپرده‌گذاری بانکی کاهش یافته‌است.

بازار مسکن

بازار مسکن به دلیل کم ریسک بودن همیشه یکی از محبوب‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در کشور ما بوده‌است. اگر سرمایه و پول زیادی دارید، سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن انتخاب مناسبی برای شما به نظر می‌رسد. اما با ورود با این بازار نقدینگی از دست شما خارج می‌شود و نقد کردن مجدد سرمایه‎تان به زمان زیادی احتیاج خواهد داشت. مولفه نقدشوندگی از مفاهیم مهمی است که می‌بایست هنگام انتخاب بازاری برای سرمایه‌گذاری آن را در نظر گرفت. باید رشد شدید بازار پیش از این را مورد توجه قرار دهید و با دیدی باز و با اطلاعات کافی وارد این بازار شوید. بازار مسکن به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دارد. و با نوسان در بازار سکه و ارز، بازار مسکن نیز دچار تحول می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز

با اینکه بازار ارز طرفداران زیادی دارد اما به دلیل بالا بودن نرخ نوسانات در این بازار افراد زیادی حاضر به مشارکت در این بازار نیستند. نوسانات غیرقابل پیش‌بینی و عدم کنترل سود و زیان موجب بالا رفتن ریسک حضور در این زمینه می‌شود که ممکن است برای همه مناسب نباشد. نرخ ارز به طور مستقیم تحت تاثیر رویدادهای بین‌المللی است و با شرایط فعلی اقتصاد ایران و وجود تحریم‌ها این تاثیر بیشتر به چشم می‌آید. پوشیده نیست که ممکن است ارزها گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در زمان تحریم باشند، اما زمان ورود و خروج از این بازار و ریسک‌های آن باید در نظر گرفته شود.

سرمایه‌گذاری در بورس

بازار سهام (بورس اوراق بهادار) با رشد چشمگیر خود در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ است. به دلیل افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت طلا و ارز، حمایت‌های دولتی و عرضه اولیه زیاد، و واگذاری سهام‌ متنوع، نقدینگی و سرمایه‌گذاری در بازار بورس افزایش داشته‌ است و بازار روند صعودی را پیش گرفته ‌است.

برای موفقیت در این بازار، می‌بایست دانش تخصصی و دید کافی از اقتصاد کلان داشت. عوامل مختلفی هستند که نقش اساسی در موفقیت یا شکست سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند. با این حال اگر فکر می‌کنید دانش و زمان کافی برای سرمایه‌گذاری در این بازار ندارید، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم راه‌حلی است که پیشنهاد می‌شود. چرا که سرمایه شما در اختیار یک تیم حرفه‌ای و متخصص قرار می‌گیرد که 24 ساعته به دنبال این هستند که بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای شما انتخاب کنند. مدیریت ثروت مانو، یکی از این ابزارهاست که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با هر مقدار سرمایه، با هر سطح از دانش مالی و متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود در بورس سرمایه‌گذاری کنید.

در نهایت بورس را نیز می‌توان به عنوان بازاری مناسب برای سرمایه گذاری در زمان تحریم قلمداد کرد، چرا که تورم در این بازار نقش مهمی ایفا می‌کند و یکی از ویژگی‌های مهم این بازار، در صورت انتخاب صنعت مناسب، حفظ ارزش دارایی در مقابل تورم خواهد بود.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.