مزایای سرمایه گذاری در بورس

1166 نفر 5 دقیقه
مزایای سرمایه گذاری در بورس - سرمایه گذاری در مانو

با محبوبیت روزافزون بورس، افراد بیشتری تمایل به حضور در این بازار را پیدا می‌کنند، تا در این روز‌های پر افت و خیز به نحوی با سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و پولشان را حفظ کنند. حال که این استقبال در حال فراگیری است بهتر است که مزایای سرمایه گذاری در بورس را بدانیم.

اما اگر از دسته افرادی هستید، که نسبت به حضور در بورس شک دارید، در ادامه همراه باشید تا برخی از مزایای سرمایه گذاری در بورس را با هم مرور کنیم.

امکان شروع سرمایه‌گذاری با هر میزان سرمایه اولیه

شما برای شروع معامله در بازار بورس به سرمایه خاصی نیاز ندارید و می‎‌توانید با مبالغ بسیار کم، (در حال حاضر، حداقل 500 هزار تومان) فعالیت‌تان در بورس را آغاز کنید. از سوی دیگر برای شرکت در بورس سقفی وجود ندارد. اما بهتر است هنگام ورود در بورس با مبالغ بسیار بالا شروع به فعالیت نکنید. و تا آنجایی که ممکن است در ابتدا از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم که شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی می‌شود استفاده کنید. پس از مدتی با کسب تجربه و زمانی‌که توانستید بازار را به خوبی رصد و تحلیل کنید، زمان سرمایه‌گذاری کلان و گسترده‌تر فرا رسیده است.

با میزان تورمی که در بازارهای دیگر بوجود آمده است، شما برای ورود به هرکدام از آنها به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارید و دسترسی به بازارهایی چون املاک، سکه و غیره به آسانی برای همگان در دسترس نیست. اما بورس برای کسانی که به تازگی قصد سرمایه‌گذاری دارند، انتخاب خوبی است.

شفافیت اطلاعات در بازار بورس

شرکت‌هایی که سهام خود را در بازار بورس عرضه می‌کنند، باید شفافیت مالی داشته باشند و مورد تایید بورس قرار گرفته باشند، سرمایه مشخصی داشته و به سوددهی رسیده باشند و صورت‌های مالی خود را در اختیار سهام‌داران قرار دهند. همچنین افت و رشد سهام آنها به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و سود و ضرر تمامی شرکت‌ها برای همگان قابل رصد کردن است.

نقدشوندگی بالا

برخلاف بازارهایی چون املاک که شما برای فروش باید روزها و یا ماه‌ها در انتظار باشید که ملک خود را بفروشید، بازار سهام نقدشوندگی بالایی دارد. همچنین با ارائه خدمات آنلاین مانند فروش سکه و ارز لازم نیست به صورت فیزیکی اقدام کنید و از طریق کامپیوتر و یا تلفن همراه‌تان می‌توانید سهام خود را بفروشید و آن را تبدیل به پول نقد کنید. معمولا انتقال این پول و سرمایه به حساب بانکی فراتر از چند روز نمی‌رود.

تنوع سهام

شما برای سرمایه‌گذاری در بورس انتخاب‌های متنوعی دارید، از صندوق‌های متنوع گرفته، تا سهام شرکت‌های مختلف در صنایع مختلفی مثل پتروشیمی، خودرو، مواد غذایی و دیگر صنایع حاضر در بورس. در بورس حتی امکان سرمایه‌گذاری بر روی بازار سکه نیز وجود دارد. هرکدام از این بازارها درجه ریسک متفاوتی دارند، و هر فرد متناسب با روحیه و خواسته‌اش می‌تواند، سهام خریداری کند.

سود متناسب

افراد برای کسب سود وارد بازار سرمایه می‌شوند و بورس از این قضیه مستثنی نیست. سهام مختلف در بازارها و بازه‌های مختلف سودهای متفاوتی دارند. فراموش نکنید که بیشترین سودها در بازار بورس در بلندمدت بدست آمده‌اند. اگر از خرید و فروش‌های هیجانی دوری کنید، بازار را به خوبی بشناسید، بورس مکان مناسبی برای بدست آوردن سرمایه‌های عظیم است، که شاید بازارهای دیگر قابلیت این میزان از سوددهی را نداشته باشند.

البته فراموش نشود که بورس یک بازار تخصصی است و برای موفقیت پایدار در این بازار به دانش تخصصی مالی و صرف زمان نیاز خواهید داشت. با این حال اگر به دنبال سرمایه‌گذاری سریع هستید، ابزارهایی مثل طرح‌های سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت مانو، این امکان را فراهم کرده است که با هر سطح از دانش تخصصی و با هر بودجه‌ای، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری، بهره‌مند شوید.

قوانین حمایتی مالیاتی

قوانین کشور هم از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس را دارند و هم از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارند، حمایت می‎کند. و قوانین کاهش مالیات و یا حتی معافی از مالیات را برای دو طرف معاملات در نظر گرفته می‌شود.

حفظ سرمایه در مقابل تورم

با رشد روزانه نرخ تورم، یکی از بزرگترین نگرانی‌ها برای مردم، حفظ سرمایه‌ای است، که سالها برای آن تلاش کرده‌اند. اگر پولتان را به صورت نقد نگه دارید، احتمال از بین رفتن ارزش آن بیشتر است. اما معمولا با افزایش تورم، ارزش سهام در بورس نیز افزایش پیدا می‎‌کند، پس می‌توان از این طریق برای حفظ سرمایه وارد عمل شد.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

فعالیت در پناه قانون

بورس چارچوب قانونی مشخصی دارد و این بازار به صورت کامل رصد می‌شود. کارگزاری‌ها برای فعالیت نیاز به کسب مجوز دارند و امکان کلاه‌برداری در بستر بورس از بین رفته‌است. در تمامی مراحل به کارگزاری‌های مطمئن مراجعه کنید و بدانید که قانون همواره از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

سرمایه‌گذاری آسان

برای شروع سرمایه‌گذاری نیازی به مراجعه روزانه به تالار بورس ندارید، بلکه یک گوشی تلفن همراه دارای اینترنت هرکجا که باشید، شما را به سالن معاملات می‌برد. کارگزاری‌ها امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و انجام معاملات را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

اگر با اطلاعات درست و دانش کافی وارد بورس شوید، به مرور زمان خود متوجه مزایای سرمایه گذاری در بورس می‌شوید و راه کسب درآمد از طریق آن را پیدا می‌کنید. هوشمندانه عمل کنید و از هیجانات بازار دور بمانید.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.