سرمایه‌گذاری با مبالغ کم

1010 نفر 5 دقیقه
سرمایه‌گذاری با مبالغ کم ، مدیریت ثروت مانو

برای موفق بودن در سرمایه‌گذاری حتما نباید رقم حساب بانکی بالا باشد، سرمایه‌گذاری با مبالغ کم می‌تواند شروعی برای طراحی یک استراتژی سرمایه‌گذاری باشد.

استراتژی‌های شروع

برای این که بخواهید کمی یا خیلی زیاد سرمایه گذاری کنید، در بازارهای پر رسیک یا کم خطر وارد شوید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرد تا مسیر بهتری را انتخاب کنید.

پس‌انداز خودکار

همیشه مدت مشخصی از درآمد خود را برای پس‌انداز کنار بذارید و برنامه‌ریزی‌های مالی خود را بدون در نظر گرفتن این پس‌انداز انجام دهید.

با کنار گذاشتن همین مبالغ کم ‌می‌توانید وارد بازارهای سرمایه‌گذاری شوید. شاید نتوانید در خرید ملک و مسکن فعالیت داشته باشید، اما راه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری پیش روی شما قرار دارد.

برای شروع مهم نیست که چقدر سرمایه دارید، مهم این است که این سرمایه را صرف چه چیزی می‌کنید. اگر اعتقادی به سرمایه‌گذاری نداشته باشید، یا این پول را خرج می‌کنید و یا آنقدر آن را راکد نگه می‌دارید تا ارزشش را از دست دهد.

سپرده‌گذاری در بانک

اگر اهل ریسک نیستید و به دنبال راه‌های بدون دردسر برای سرمایه‌گذاری می‌گردید، احتمالا اولین راه‌حلی که به ذهنتان می‌رسد، سرمایه‌گذاری در بانک است. چرا که معمولا بانک‌ها جای خوبی و امنی برای نگهداری پول شما هستند.

تصور شما درست است بانک‌ها محل امنی برای نگهداری پول و سرمایه شما هستند. اما با توجه به نرخ تورم و سود کم سپرده‌های بانکی آیا بانک‌ها هنوزم محل خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند؟ اگر تورم سالیانه را ۲۰ درصد در نظر بگیریم و بانک در سپرده سالیانه به شما ۱۲ درصد سود پرداخت کند، شما نه تنها پولتان را سرمایه‌گذاری نکرده‌اید بلکه ۸ درصد از ارزش اولیه سرمایه شما نیز از بین رفته‌است.

با این حال، ابزارهایی در بورس وجود دارد که تقریبا بدون ریسک محسوب می‌شوند که اوراق با درآمد ثابت نمونه‌ای از آنهاست. طرح سرمایه‌گذاری ققنوس در سامانه مدیریت ثروت مانو، عمدتا در این نوع ابزارها سرمایه گذاری می کند، بنابراین با سرمایه گذاری در این طرح، تقریبا بدون ریسک، سودی بیشتر از بانک به صورت ماهیانه، دریافت خواهید کرد.

خرید سکه و یا ارز

طلا کالایی جهانی است که معمولا ارزش خودش را در برابر تورم حفظ کرده ‌است اما با نرخ این روزهای بازار سکه، شما برای ورود به این بازار سرمایه بیشتری احتیاج خواهید داشت و گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کم نیست. همچنین با خرید سکه و ارز سرمایه‌تان را از بازار خارج می‌کنید و این خود یکی از عواملی است که می‌تواند آسیب جدی به پایه‌های اقتصادی هر کشوری وارد کند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سرمایه‌گذاری در بورس

تقریبا با هر میزان از سرمایه می‌توانید وارد بورس شوید، و با استفاده از کد بورسی و با دسترسی به اینترنت سهام خودتان را کنترل کنید. برای شرکت در بورس به دانش پایه‌ای نیاز دارید، تا مهارت لازم برای حضور در بورس را پیدا کنید.

معمولا نقد کردن سرمایه در بورس کار ساده‌ای است و شما به راحتی به پولتان دسترسی خواهید داشت، مگر اینکه نماد یک شرکت به صورت موقت بسته شود، که این زمان معمولا طولانی نخواهد بود.

در روزهای کاری از صبح ساعت ۹ تا ساعت ۱۲ و نیم بعد از ظهر فرصت معامله دارید و اگر بخواهید میتوانید تمام سهام خود را بفروشید و حداکثر تا ۳ روز بعد این مبلغ به حساب بانکی شما باز خواهد گشت.

مانند بازار سکه و ارز نیازی به نگرانی برای محلی امن برای نگهداری سرمایه‌تان ندارید و همچنین پول و سرمایه‌تان را در اقتصاد کشور به گردش در می‌آورید و به شرکت‌ها و کشور در راستای پویایی کمک می‌کنید.

وقتی که خود را درگیر معاملات بورس می‌کنید، ناچارید که اخبار اقتصادی را دنبال کنید که نتیجه آن افزایش دانش اقتصادی‌ خواهد بود و از این هوش اقتصادی می‌توانید در دیگر مسیرهای زندگی‌تان نیز استفاده کنید. با سرمایه‌گذاری در بورس خودتان را با آهنگ تورم هماهنگ و ارزش سهام‌تان را حفظ می‌کنید و حتی می‌توانید به سوددهی برسید.

با مبالغ کم می‌توانید در بورس سرمایه‌گذاری کنید و اگر به سوددهی رسیدید و سرمایه‌تان را گسترش دادید، می‌توانید میزان فعالیت‌تان را بیشتر کنید و پول بیشتری را صرف خرید سهام کنید.

اما توجه داشته باشید اگر سرمایه اندکی برای شروع کار دارید، بهتر است شغل اصلی خودتان را حفظ کنید، چرا که شما هنوز تازه‌کار هستید و با توجه به سرمایه اولیه‌تان نمی‌توانید به طور قطع بر روی سود و ضرر ماهیانه‌تان حساب کنید، پس بهتر است برای حفظ درآمد خانواده شغل و درآمد ثابتی داشته‌باشید.

حتی اگر مبلغ کمی در حساب بانکی‌تان دارید، سرمایه‌گذاری را جدی بگیرید. با شرایطی که در بازار و با توجه به نرخ تورم با آن روبرو هستیم، باید تمام توان‌تان را به کار بگیرید، تا ارزش سرمایه‌تان را حفظ کنید، تا بعدا پشیمان نشوید.

سامانه مدیریت ثروت مانو این امکان را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش مالی، با حداقل سرمایه و بدون نیاز به صرف زمان و تحلیل می‌توانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.