سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی از الان شروع می‌شود

1568 نفر 5 دقیقه

وقتی صحبت از سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی می‌شود، آرامش خاطر و راحتی اولین احساساتی نیستند که به ذهن خطور می‌کنند. گرچه هدف از برنامه ریزی، رسیدن به آرامش و رفاه مالی در آن دوران است.

در شرایط اقتصادی کنونی عدم اطمینان زیادی در مورد آینده اجتماعی، پزشکی و سایر موارد مربوط به بازنشستگی وجود دارد، که با نزدیک شدن به سن بازنشستگی ذهن هر کسی به آنها مشغول می‌شود.

اگرچه برنامه‌ریزی مالی نمی‌تواند از وقوع اتفاقات غیرمنتظره جلوگیری کند و نمی‌تواند سبک زندگی مورد نظر شما در دوران بازنشستگی را تضمین کند، اما می‌تواند تا حدی اطمینان نسبی به همراه داشته باشد و حداقل، چارچوبی ایجاد کند تا راهی برای ایجاد آرامش خاطر و در مورد چگونگی دستیابی به آن پیدا کنید.

هدف تعیین کنید

تعیین اهداف فقط محدود به میزان پول لازم برای درآمدزایی یا کسب درآمد نیست. اگرچه پول عامل مهمی در تعیین هدف است، اما شما باید تجربیاتی را که می‌خواهید داشته باشید، افرادی که می‌خواهید زندگی خود را با آنها به اشتراک بگذارید، کسانی که ممکن است دوست داشته باشید از لحاظ مالی حمایت کنید (همسر ، فرزندان یا نوه ها) و سبک زندگی را در نظر بگیرید. تا به چیری که برای خودتان و عزیزانتان در دوران بازنشستگی در نظر گرفته‌اید، برسید. واقع‌بین بودن در مورد هزینه‌های این سبک زندگی بسیار حیاتی است و در مراحل بعدی خواهید فهمید که چگونه قدم‌ها را برای رسیدن به اهدافی که تعیین کرده‌اید بردارید.

بودجه‌بندی کنید

یک بودجه موثر می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های منظم خانوار خود را برنامه ریزی و پیگیری کنید، بنابراین می‌توانید هزینه‌های خود را کنترل کرده و به زندگی خود ادامه دهید. مراقبت دقیق از هزینه‌های خود و کاهش بدهی‌های شما کمک می‌کند، زمینه زندگی راحت در دوران بازنشستگی فراهم شود. اگر فهمیدید که ماهانه بیشتر از بودجه خرج می‌کنید، باید راه‌هایی را پیدا کنید که بتوانید هزینه‌ها را کاهش دهید تا در مسیر رسیدن به اهداف خود حرکت کنید.

پس‌انداز داشته باشید

بودجه و پس‌انداز باید متغیر باشد. باید این دو را هماهنگ با هم برنامه‌ریزی کنید. فقط در صورتی می‌توانید پس‌انداز کنید که هزینه نکنید، اما بالا بردن اولویت صرفه‌جویی، موفع بودجه‌بندی، در رسیدن به اهداف‌تان کمک می‌کند. بهتر است پیش از شروع خرج‌های پس‌انداز را کنار بگذارید، نه اینکه آخر هر ماه پولی که باقی مانده را جدا کرده و پس‌انداز کنید.

در اقتصاد ایران که معمولا با نرخ تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کند و ارزش پول دائما در حال کاهش است، پس‌انداز کردن در بازاری که نتواند ارزش دارایی را نسبت به تورم حفظ کند، آن چنان مناسب نخواهد بود. بنابراین برای سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی باید به بازارهای دیگری مثل بورس، طلا، ارز و مسکن نیز توجه کرد. البته که برای موفق بودن در هر بازاری باید متخصص آن حوزه بود. مدیریت ثروت مانو، این نیاز را شناسایی کرده است و کاربرانش بدون اینکه به کسب دانش تخصصی حوزه سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشند، سرمایه خود را هر چند اندک در اختیار متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای قرار می‌دهند و آنها بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای او انتخاب می‌کنند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

امنیت اجتماعی

ممکن است تا روزی که تصمیم خود را برای تشکیل پرونده بازنشستگی قطعی نگرفته‌اید، زیاد به تأمین اجتماعی فکر نکنید. اما این یک انتخاب ساده نیست. بسته به نیازهای مالی شما ممکن است به نفع شما باشد که پرداخت مزایای خود را به تعویق بیندازید. با توجه به اینکه سهم بلایی از بیمه شما را شرکتی که در آن مشغول به کار هستید پرداخت می‌کند، و بسیاری از شرکت‌ها به صورت خودکار برای شما خدمات بیمه را در نظر می‌گیرند، حتی اگر قصد خروج از کشور دارید و یا به بازنشستگی فکر نمی‌کنید، این بیمه برای شما سوپاپ اطمینانی خواهد بود که اگر تصمیم خود را عوض کردید، دچار استصیلال و درماندگی نشوید. اگر کسب و کار مستقل خودتان را دارید، بسیاری از برنامه‌های بیمه شما را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

برنامه ریزی مالیاتی

بسیاری از بازنشستگان زمان مالیات را پرتنش و پیچیده می‌دانند. کمی ساده‌سازی می‌تواند کمک زیادی کند. با مشخص کردن تمام حساب‌های مالی و منابع درآمدتان می‌توانید خود را از پیچیدگی‌های مالیاتی خلاص کنید و در صورت لزوم از یک حسابرس کمک بگیرید. تا وضعیت مالی خود را شفاف کنید و از دردسرهای احتمالی جلوگیری کنید.

اعتماد به نفس و آرامش خاطر در مورد بازنشستگی شما ناشی از برنامه‌ریزی و آمادگی دقیق است. راهنمایی از مشاور مالی نیز می‌تواند کمک کند. یک نماینده مالی ماهر و باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تا بسیاری از چالش‌هایی را که برنامه‌ریزی بازنشستگی را تحت فشار قرار می‌دهد، از بین ببرد و شما را در مسیری آرام به سمت آینده مالی پیش ببرد که می‌خواهید برای خود و خانواده خود فراهم کنید.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.