3 راه کم ریسک برای کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری

335 نفر 5 دقیقه
سرمایه‌گذاری کم ریسک

همه‌ی ما به دنبال راهی هستیم تا با کم‌ترین ریسک، سرمایه‌گذاری و کسب سود کنیم. سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارد که اگر با دانش و اطلاعات کافی وارد آن شویم می‌توانیم با ریسک کم به میزان سوددهی مناسبی برسیم. در این مقاله ما به معرفی ۳ روش از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری پرداخته‌ایم.

 

کسب سود با ریسک کم

به دنبال درآمد از طریق کسب سود می‌گردید؟ منطقا باید کمی ریسک را بپذیرید؛ به این معنی که ممکن است مقداری پول از دست بدهید. دارایی‌های مالی می‌توانند در طول زمان ارزش خود را افزایش دهند یا از دست دهند. و سرمایه‌گذاری‌هایی که پتانسیل کسب سود بیشتر را دارند، اغلب با خطر زیان‌های بیشتر همراه هستند. اما راه‌هایی برای کاهش ریسک وجود دارد. اگر یک هدف مالی کوتاه مدت دارید یا فقط انسان محتاطی هستید، همچنان می‌توانید سود کسب کنید. ممکن است زیاد نباشد، اما بیشتر از چیزی است که از نگه داشتن پول نقد زیر تشک خود کسب می‌کنید.

 

1.سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه:

اوراق قرضه در واقع مانند وام هستند. شرکت‌ها و دولت‌ها از وام‌ها برای تامین مالی پروژه‌های خاص خود استفاده می‌کنند. اوراق قرضه به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به تأمین مالی (و بهره‌مندی از مزایای مالی) این وام‌ها کمک کنند. آن‌ها به عنوان دارایی “درآمد ثابت” شناخته می‌شوند زیرا سرمایه‌گذاری شما بر اساس یک برنامه زمان بندی سود دریافت می‌کند و در یک تاریخ خاص سررسید می‌شود.

اوراق قرضه عموماً سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک پایین تر از سهام هستند. ریسک اصلی مرتبط با اوراق قرضه این است که نرخ بهره می‌تواند تغییر کند و شرکت‌ها ورشکست شوند.

با این حال، اوراق قرضه معمولاً سرمایه‌گذاری‌های نسبتاً پایداری هستند (بسته به نوع اوراق قرضه و کیفیت اعتبار ناشر) که آن‌ها را گزینه خوبی برای اهداف کوتاه مدت می‌کند. حتی زمانی که هدف شما سال‌ها دورتر است، گنجاندن اوراق قرضه در سبد سرمایه‌گذاری شما می‌تواند راهی هوشمندانه برای کاهش ریسک و تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری شما باشد.

 

2. حساب‌های پس‌اندازهای سودده

این گونه حساب‌ها سود بیشتری در مقابل باقی حساب‌های پس‌اندار دارند، البته این بستگی به بانک یا موسسه مالی و نوع حساب دارد. در بیشتر موارد، ریسک از دست دادن اصل سرمایه شما بسیار کم است. سود شما می‌تواند بر اساس بازده درصدی سالانه و یا ماهانه توسط بانک یا موسسه مالی که حساب را با آن باز می‌کنید، پرداخت شود.

یکی از مزایای عالی این روش این است که نقدینگی بالایی دارد؛ بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید از پول خود استفاده کنید. به اندازه یک سرمایه‌گذاری سود کسب نمی‌کنید، اما زمانی که به آن نیاز دارید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای اهداف مالی کوتاه مدت، این حساب‌ها بسیار مناسب هستند. نکته کلیدی این است که حسابی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. به مواردی مانند حداقل سپرده‌ها، محدودیت‌های تراکنش و کارمزدها (اغلب به این صورت است که سود تعلق می‌گیرد). این تفاوت‌ها بر سرعت رشد پس انداز شما و میزان آزادانه استفاده از آن تأثیر می گذارد.

3. سود مرکب

سود مرکب به دو مورد می‌تواند تعلق بگیرد: 

سودی که سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز شما کسب می‌کند.

 بهره‌ای که سود کسب شده از سرمایه‌گذاری شما به دست می‌‍آورد.

سرمایه شما باعث می‌شود که پول بیشتری کسب کنید. اگر می‌خواهید در درازمدت ثروت بسازید، سرمایه‌گذاری و به کار گرفتن سود حاصل از آن، یکی از هوشمندانه‌ترین حرکت‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. هر چه زودتر سرمایه‌گذاری کنید و پول خود را به کار بگیرید، فرصت بیشتری برای کسب سود مرکب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سود مرکب با مقدار کم شروع می‌شود، اما می‌تواند به طور تصاعدی رشد کند. سرمایه‌گذاری شما این پتانسیل را دارد که سریع‌تر رشد کند زیرا سود حاصل از سرمایه‌گذاری شما نیز شروع به کسب سود می‌کند. سود مرکب با حداقل ریسک برای شما درآمدزایی می‌کند در حالی که سرمایه‌گذاری در بازار، سطوح مختلفی از ریسک را شامل می‌شود.

 

سخن پایانی

شما می‌توانید به راحتی به اهداف کوتاه‌مدت خود برسید و دیگر نیاز نیست به خاطر ضرر و زیان‌های مالی رسیدن به اهداف خود را به تعویق بیندازید. با توجه به این روش‌ها و با دانش و مطالعه بیشتر روش سرمایه‌گذاری مناسب خود را بیابید و سود کسب کنید.

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد با هر سطح از دانش تخصصی و شرایط مالی، بدون صرف زمان بابت رصد اخبار و تحلیل آن‌ها، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، همواره مناسب‌ترین گزینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.