با صندوق سرمایه گذاری مختلط بیشتر آشنا شوید

1306 نفر 5 دقیقه
صندوق - سرمایه ‌گذاری - مختلط - مانو - امید

اگر نمی‌خواهید در صندوق‌های سهامی با ریسک بالا سرمایه‌گذاری کنید و در عین حال سود صندوق‌های با درآمد ثابت نیز از نظر شما کم است، صندوق سرمایه گذاری مختلط انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط در مقایسه با صندوق سهامی ریسک پایین‌تری دارد، اما سود آن نیز نسبت به صندوق با درآمد ثابت بالاتر است.

صندوق سرمایه گذاری مختلط چیست؟

صندوق سرمایه گذاری مختلط یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که با نسبت مشخصی روی سهام بورسی و اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کند. معمولاً درصد سرمایه‌گذاری در این نوع صندوق‌ها با هم برابر است و با توجه به بازار و ریسک‌های آن، هرکدام از سهام و یا اوراق می‌توانند ۴۰ تا ۶۰ درصد سرمایه‌‌گذاری‌ها را به خود اختصاص دهند.

طبیعی است هر چقدر درصد بیشتری روی اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شود، ریسک آن کمتر خواهد بود و در عین حال نمی‌توان توقع سود زیادی داشت. اما اگر درصد بیشتری از سرمایه به بازار سهام اختصاص یابد احتمال سودآوری و همچنین درجه ریسک آن بالاتر می‌رود.

سود صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

همانطور که پیش از این گفتیم سود صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط بین صندوق‌های سهامی و صندوق‌های با درآمد ثابت قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت در بازه زمانی میان‌مدت، بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط بیشتر از سپرده‌های بانکی و صندوق‌های با درآمد ثابت، و ریسک آن کمتر از خرید مستقیم سهام و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی خواهد بود.

ریسک صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

می‌توان گفت میزان ریسک در این صندوق بهینه شده است. حتی اگر قسمتی از دارایی که روی بازار سهام سرمایه‌گذاری شده است دچار ضرر شود، آن قسمت از دارایی که روی اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کرده است، از این ضرر مصون خواهد بود. پس با خیالی آسوده‌تر می‌توان در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

صندوق سرمایه گذاری مختلط مناسب چه افرادی است؟

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط مناسب افرادی است که تا حدی تحمل ریسک را دارند اما همچنان نمی‌توانند از درآمد مطمئن و ثابت چشم‌پوشی کنند. همچنین این صندوق مناسب افرادی است که می‌خواهند در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند، اما هنوز اطلاعات و شناخت کافی ندارند. در خیلی از کشورها، این مدل سرمایه‌گذاری تقریبا شکست خورده است زیرا اینگونه تصور می‌شود که افراد یا به دنبال سود بالا هستند یا ریسک کمتر و از حد وسط قائل شدن برای این گروه، نتیجه و بازخورد خوبی دریافت نکرده‌اند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

چطور در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای مشارکت در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، باید یکی از صندوق‌های معتبر را انتخاب و به وبسایت آنها مراجعه و مراحل ثبت‌نام و احراز هویت آن را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید به صورت حضوری به دفتر آنها مراجعه و سپس اقدام به واریز وجه کنید.

بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط کدام است؟

تعداد محدودی صندوق سرمایه‌گذاری مختلط در کشور در دسترس هستند و هر کدام سود و ریسک متفاوتی را در نظر گرفته‌اند. برای انتخاب بهترین صندوق‌ها، می‌توانید پیشینه آنها را بررسی کنید.

سخن پایانی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک روش غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری در بورس، کاملا شناخته شده و مشهور است. علاوه بر این صندوق‌ها، سامانه مدیریت ثروت مانو، امکانی فراهم کرده است که همه افراد بدون نیاز به کسب دانش تخصصی اقتصاد و مالی و همچنین صرف زمان برای انواع تحلیل‌ها، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

2 نظر

  • احمدرضا-تحریرچی

    ایا5ملیون تومان سرمایه جهت صندوق مختلط برای شرکت کافی است برای 6ماه امتحانی سود تقریبی چقدراست

    • علیرضا بردبار

      درود بر شما، بله با 5 میلیون تومان هم امکان صدور واحدهای صندوق مختلط را دارید، برای مشاهده سابقه سود سازی این طرح ها به سایت فیپیران مرجعه کنید (www.fipiran.com)