1 سال قبل

جزئیات و نحوه ثبت نام در صندوق سرمایه گذاری گسترش فردای ایرانیان

506 نفر 5 دقیقه
صندوق سرمایه گذاری

در مقاله‌های قبل راجع به صندوق درآمد ثابت و مزایای آن به طور کامل صحبت کرده و به معرفی یک صندوق پرداختیم. در این مقاله نیز علاوه بر معرفی یک صندوق، بررسی جزئیات آن و نحوه ثبت نام و سرمایه گذاری در این صندوق راجع به چگونگی انتخاب بهترین صندوق و روش سرمایه گذاری برای شما می‌پردازیم.

بهترین صندوق برای سرمایه گذاری

برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری متناسب با شرایط شما، اول نیاز است به طور شفاف شرایط خود را بررسی کنید. میزان وجهی که برای سرمایه گذاری در نظر دارید و بررسی میزان ریسک‌پذیری خودتان که یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین عواملی است که قبل از سرمایه گذاری باید به آن توجه شود. بعد از بررسی شرایط خود مورد دیگری که نیاز به توجه دارد کارنامه‌ی صندوق‌های انتخابی است. بررسی موارد مهم و کسب اطلاعات راجع به صندوق‌ها به انتخاب و تصمیم‌گیری شما کمک شایانی خواهد کرد.

بررسی موارد مهم در کارنامه صندوق‌ها 

 

۱.اطلاعات صندوق‌های سرمایه گذاری:

برای کسب اطلاعات مورد نیاز راجع به همه‌ی صندوق‌ها با جستجو در سایت‌های مرجع می‌توانید نوع صندوق، عملکرد، نحوه تقسیم سود، ترکیب دارایی‌ها و میزان سود را مشاهده کنید. اطلاعیه‌ها و اخبار صندوق‌ها نیز در این وب‌سایت‌ها قابل دسترسی است.

2.سود صندوق‌های سرمایه گذاری:

یکی دیگر از موارد مهمی که باید مورد بررسی قرار بگیرد. میزان سود هر صندوق و نحوه پرداخت آن است. بعضی صندوق‌ها سود خود را ماهیانه یا چند ماه یکبار پرداخت می‌کنند و بعضی دیگر تقسیم سود دوره‌ای ندارند. میزان سود هر صندوق‌ را در سال‌های قبل و میزان سودی که برای آینده توسط مدیر صندوق پیش‌بینی می‌شود نیز قابل مشاهده خواهد بود.

3. میزان ریسک صندوق‌های سرمایه گذاری:

میزان ریسک هر صندوق وابسته به نوع و ترکیب دارایی‌های صندوق است. برای مثال صندوق‌های سهامی به دلیل اینکه بیشتر در سهام سرمایه گذاری شده‌اند ریسک بالاتری نسبت به صندوق درآمد ثابت دارند. بنابراین هنگام بررسی به نوع صندوق، ترکیب دارایی‌های صندوق و میزان ریسک‌پذیری خود توجه کنید.

صندوق سرمایه گذاری گسترش فردای ایرانیان

صندوق سرمایه گذاری گسترش فردای ایرانیان در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۸۹ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق درآمد ثابت با شماره  ۱۰۹۱۵ شروع به کار کرد. مدیریت این صندوق به عهده شرکت کارگزاری بانک آینده و ضامن نقدشوندگی آن بانک آینده است. متولی این صندوق و حسابرسی آن نیز به ترتیب بر عهده موسسه حسابرسی سامان پندار و موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر است. 

تمامی فعالیت‌های این صندوق درآمد ثابت توسط سازمان بورس و متولی صندوق به‌طور مستمر نظارت می‌شود و عملکرد صندوق نیز بر طبق امیدنامه و اساسنامه و در چارچوب قوانین است. تصمیمات و مدیریت دارایی‌های صندوق نیز بر عهده مدیر صندوق می‌باشد.

سرمایه‌گذاران در ازای سرمایه گذاری در این صندوق گواهی سرمایه گذاری دریافت خواهند کرد. صدور و ابطال آن بر اساس ارزش خالص دارایی روز بعد از ارائه درخواست صورت خواهد گرفت. ضامن صندوق، پرداخت وجوه سرمایه‌گذاران را در ظرف مهلت مقرر در اساسنامه ذکر کرده است.

ترکیب دارایی صندوق گسترش فردای ایرانیان

در تصویر زیر می‌توانید دارایی‌هایی که این صندوق در آن‌ها سرمایه گذاری کرده است را مشاهده کنید.

صندوق سرمایه گذاری

مراحل سرمایه گذاری در صندوق گسترش فردای ایرانیان از طریق وب‌سایت مانو

وارد وب‌سایت مانو قسمت طرح‌های سرمایه گذاری شوید. طرح درآمد ثابت آینده را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات و طبق دستورالعمل سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از دانش اقتصادی و بدون نیاز به صرف زمان بابت رصد و تحلیل اخبار اقتصادی، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری خود، در طرح‌های سرمایه گذاری مشارکت کنند. طرح‌های سرمایه گذاری با سطح ریسک‌پذیری متفاوت که برای تمامی قشر‌های جامعه امکان سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.