سرمایه گذاری در املاک

1562 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری در املاک - سرمایه گذاری در مانو

سرمایه گذاری در املاک همیشه یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای افزایش سرمایه بوده‌است. معمولا افراد پس از رسیدن به درآمد اولین اولویت خود را خرید خانه قرار می‌دهند. خانه نوعی سرمایه‌گذاری است که علاوه بر اینکه از آن به عنوان محل سکونت استفاده می‌کنید، می‌توانید به چشم سرمایه‌گذاری نیز به آن نگاه کنید. اما سرمایه گذاری در املاک فقط به خانه محدود نمی‌شود.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود و کمتر پیش می‌آید که فردی امروز خانه‌ای بخرد و کمتر از یک سال بعد آن را بفروشد.

در قدم اول باید با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، ملک‌های مختلف را بررسی کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. برای این کار چندین انتخاب دارید، زمین، خانه نوساز و خانه به اصطلاح کلنگی. همانطور که از اسمش پیداست زمین، در واقع زمین خالی است که با سندهای مختلفی از جمله کشاورزی، مسکونی و تجاری به فروش می‌رسد. زمین با سند تجاری معمولا گران‌ترین هستند و قیمت زمین کشاورزی با توجه به محصولی که در آن کشت می‌شود، متفاوت است.

همانطور که پیش از این گفتیم سرمایه گذاری در املاک یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، پس شما باید آینده ملک را در نظر بگیرید. آیا در چند سال آینده خط مترو از آن محل عبور می‌کند؟ آیا شهرداری نقشه‌ای برای افزایش راه‌های دسترسی در آن منطقه در نظر دارد؟ آیا پارک تفریحی مشهوری در آن حوالی افتتاح خواهد شد؟ همه این موارد و بسیاری از عوامل دیگر باعث افزایش قیمت ملک شما در آینده خواهد شد.

خانه‌های قدیمی و به اصطلاح کلنگی نیز محبوبیت بالایی میان سرمایه‌گذاران دارند، شهرداری برای نوسازی خانه‌ها در بافت‌های قدیمی تسهیلات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. معمولا مجوز ساخت و ساز این خانه‌ها سریعتر صادر می‌شود و با تغییر بافت اجازه ساخت آپارتمان چند طبقه نیز صادر می‌شود. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به بانک‌های مختلف در مورد وام‌های ساخت و ساز و بازسازی نیز اطلاعات کسب کنید. همچنین معمولا بانک‌ها برای خرید خانه نوساز به خریداران وام می‌دهند، هم اینکه آپارتمانی که ساخته‌اید، قابلیت دریافت وام را داشته باشد، باعث افزایش قیمت فروش آن می‌شود.

همینطور که پیش از این گفتیم برای خرید خانه نوساز می‌توانید وام بگیرید، این کار خرید این ملک را برای شما آسانتر می‌کند و شما می‌توانید با سرمایه اولیه کمتری نسبت به خرید خانه اقدام کنید.

املاک پس از چند سال دچار فرسودگی می‌شوند و نیاز به رسیدگی دارند. این خانه‌ها گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. پس از خرید خانه می‌توانند تعمیرات و بازسازی خانه را شروع کنید. نقشه خانه را تغییر دهید، کابینت‌ها را عوض کنید، دیوارها رنگ زده و یا کاغذ دیواری کنید. دست به خلاقیت بزنید و ظاهری تازه به خانه ببخشید، با این کار می‌توانید به صورت چشمگیری قیمت خانه را افزایش دهید.

خانه‌ها و املاک با متراژ پایین‌تر گزینه‌های بهتری برای شروع سرمایه‌گذاری هستند، این خانه‌ها به سرمایه کمتری احتیاج دارند و فروش آنها به مراتب آسانتر از املاک به متراژ بالا است. اگر بتوانید دو آپارتمان کوچک بخرید، بهتر از این است که یک خانه با متراژ بسیار بالا داشته باشید، که خریداران کمتری توانایی خرید و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن را دارند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ملک

سرمایه گذاری در املاک نیز مانند همه سرمایه‌گذاری‌ها مزایا و معایب بسیاری دارد و شما باید با توجه به توان و اولویت‌ها و علاقه‌مندی‌های‌تان نسبت به ورود به آن تصمیم‌گیری کنید.

برای ورود به بازار املاک و مستغلات به سرمایه هنگفتی احتیاج دارید، مهم نیست در چه شهری هستید و در کدام از نقطه شهر می‌خواهید خانه و یا ملک بخرید. معمولا هزینه اولیه برای خرید یک خانه برای هر فرد بسیار بالا است و به سالها پس‌انداز احتیاج دارد.

نقد کردن سرمایه‌گذاری در بازار املاک سخت و زمانبر است. از لحظه‌ای که اعلام می‌کنید می‌خواهید ملکتان را بفروشید تا زمانی که ملک به فروش برود، ممکن است ماه‌ها طول بکشید و اگر شما به صورت ناگهانی به پول نقد نیاز پیدا کنید، رسیدن به این پول در حالی که آن را در بازار ملک سرمایه‌گذاری کرده‌اید، چندان آسان نخواهد بود. این مفهومی است که در بازار به نقدشوندگی شهرت دارد.

هزینه‌های جانبی در معامله املاک بالا هستند. شما برای هر بار سند زدن، قولنامه نوشتن پرداخت عوارض هنگام فروش باید هزینه بپردازید، این هزینه‌ها معمولا مبالغ قابل توجهی هستند و نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد.

رسیدن به سود در بازار املاک در بلنددمت اتفاق می‌افتد. معمولا برای این که ارزش یک ملک چند برابر شود، چند سال زمان احتیاج است و در بازه‌های کوتاه‌مدت نمی‌توان از آن انتظار سوددهی داشت.

اما بازار مسکن مزایای بسیاری نیز دارد، شما با سرمایه‌گذاری در مسکن سقفی بری خودتان تامین می‌کنید و خانوادتان را در پناه آن میگیرید. اگر قصد ساکن شدن در آن را ندارید، با اجاره دادن می‌توانید به صورت ماهیانه و یا سالیانه به درآمد برسید.

بازار مسکن همواره بازار با ثباتی بوده است و کمتر پیش آمده که کسی با ورود به آن متضرر شده و پشیمان شود.

با توجه به همه مواردی که ذکر کردیم، این شما هستید که در نهایت باید تصمیم بگیرید، آیا بازار مسکن مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری برای شما است و یا خیر؟

در آخر هم متذکر شویم که چند وقتی است که بحث ورود مسکن به بازار سرمایه مطرح شده است. با این حال، مدیریت ثروت مانو این امکان را برای سرمایه‌گذارانش فراهم خواهد کرد که با هر سطح از دانش مالی، بتوانند در بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ورود کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.