سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال

798 نفر 5 دقیقه
سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال - مدیریت ثروت مانو

آیا تا به حال به کشور دیگری سفر کرده‌اید؟ یکی از اولین کارهایی که احتمالاً انجام داده‌اید مراجعه به یک بانک و یا صرافی برای مبادله پول خود با ارز محلی بوده‌است. با یک صددلاری می‌توانید در آمریکا یک غذای عالی بخرید، اما اگر می‌خواهید در ایتالیا از یک غذای خوب لذت ببرید، به یورو احتیاج خواهید داشت! سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال و رمز ارز مشابه مبادله پول شما در یک کشور جدید است.

بیت کوین، لایت‌کوین، اتریوم، ترون و ریپل چند نمونه از ارزهای دیجیتالی هستند که در یک مراکز خاص در جوامع آنلاین کار می‌کنند. مبادله هر نوع ارز مبتنی بر اعتماد مشترک است. ما برای دلار و یورو ارزش قائل هستیم زیرا می‌دانیم که می توانیم کالاها یا خدمات را با آنها خریداری کنیم. البته در مقاله‌ای مجزا به 10 ارز دیجیتال معروف پرداخته شده است.

سوال این است که آیا می‌توانید به کریپتوکارنسی‌ها یا ارزهای دیجیتال اعتماد کنید؟

ارز دیجیتال چیست؟

رمز ارزها دارایی‌های دیجیتالی هستند که مردم از آنها به عنوان سرمایه‌گذاری و برای خریدهای آنلاین استفاده می‌کنند. شما برای خرید «سکه» یا «رمز» یک ارز رمز شده پول واقعی مانند دلار مبادله می‌کنید. انواع مختلفی از ارزهای رمزپایه وجود دارد. بیت‌کوین معروف ترین است اما لایت‌کوین، اتریوم، ترون و ریپل چند مورد دیگر هستند. انواع شرکت های بزرگ فناوری و امور مالی، نیاز به نوعی از رمز ارزها دارند. حتی فیس بوک ارز رمزنگاری شده‌ای به نام «لیبرا» را بوجود آورده‌ است.

کلمه رمزنگاری به معنای هنر نوشتن یا حل کدها است. هر «سکه» یک خط کد منحصر به فرد دارد. ارزهای دیجیتال قابل کپی نیستند، این امر ردیابی و شناسایی آنها در هنگام خرید را آسان می‌کند.

شما احتمالاً در مورد افرادی که با سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال صدها هزار دلار درآمد (یا ضرر) داشته‌اند، شنیده‌اید. ارزهای دیجیتال تبی مانند تب طلا بوجود آورده‌اند. ارزهای رمزنگاری شده در واقع حدود ۱۰ سال است که وجود دارند. اولین ارز رمزنگاری شده بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی ناشناس و با نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد.

ارزهای رمزپایه زیر محبوب‌ترین‌های این صنعت هستند:

  • بیت‌کوین

شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بیت‌کوین است و نزدیک‌ترین ارتباط را با سیستم رمزارزها دارد. در حال حاضر بیش از ۱۷.۶ میلیون رمز بیت‌کوین در حال گردش است، در حالی که محدودیت فعلی ۲۱ میلیون است.

  • بیت‌کوین کش

بیت‌کوین کش در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، یکی از محبوب ترین انواع ارزهای رمزپایه در بازار است. تفاوت اصلی آن با بیت‌کوین اصلی، اندازه بلوک آن است که ۸ مگابایت است. بیت‌کوین خود بلاک‌های ۱ مگابایتی دارد. افزایش حجم بلاک به معنای سرعت پردازش بالاتر برای کاربران است.

  • لایت‌کوین

لایت‌‌کوین در همان فضای بیت‌کوین استفاده می‌شود، و عملکرد آن تقریبا به همان شیوه است. لایت‌کوین در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی، کارمند سابق گوگل بوجود آمد. او لایت‌کوین را برای بهبود فناوری بیت‌کوین با زمان معامله کوتاه‌تر، کارمزد کمتر و استخراج کنندگان متمرکز طراحی کرده‌است.

  • اتریوم

برخلاف بیت‌کوین، اتریوم به اندازه اپلیکشین‌های غیرمتمرکز (برنامه های تلفن) روی ارز دیجیتال تمرکز ندارد. می‌توانید اتریوم را به عنوان یک اپ استور در نظر بگیرید.

این پلتفرم در تلاش است تا کنترل برنامه‌ها را به سازندگان اصلی خود بازگرداند و این کنترل را از واسطه ها (مثلاً اپل) بگیرد. تنها شخصی که می تواند در برنامه تغییراتی ایجاد کند، سازنده اصلی است. توکنی که در اینجا استفاده می‌شود، اتر نام دارد که توسط توسعه‌دهندگان برنامه و کاربران به عنوان ارز استفاده می‌شود.

  • ریپل

ریپل نوعی ارز رمزنگاری شده‌است اما مبتنی بر بلاکچین نیست. این ارز برای اشخاص طراحی نشده و هدف اصلی آن استفاده در مشاغل و کمپانی‌های بزرگ در سراسر جهان است.

  • استلار

تمرکز استلار بر نقل و انتقالات پول است و شبکه آن به گونه‌ای طراحی شده‌است که حتی در مرزهای ملی نیز سریعتر و کارآمدتر عمل می‌کند. این ارز توسط جید مک‌کیلب طراحی شده‌است. و هدف آن کمک به اقتصادهای در حال توسعه است که ممکن است به بانک های سنتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دسترسی نداشته باشند. استلار از کاربران یا موسسات به دلیل استفاده از شبکه استلار خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و هزینه‌های عملیاتی را با پذیرش کمک‌های مردمی قابل کسر از مالیات تأمین می‌کند.

  • ترون

ترون یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین است که هدف آن ساخت یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان و جهانی با فناوری ذخیره‌سازی توزیع‌شده، است و امکان اشتراک آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را فراهم می‌کند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

نکاتی که باید قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال بدانید

پیش از خداحافظی با ریال و دلار و جایگزینی آن با بیت‌کوین و اتریوم چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • ارزهای دیجیتال بی‌ثبات هستند. ارزش رمز ارزها فراز و نشیب‌های شدیدی را پشت سر می‌گذارد. در سال ۲۰۱۷، ارزش بیت کوین بین ۹۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار تغییر یافت! یک نفر عطسه می‌کند و قیمت پایین می‌آید! سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خطرناک است. البته، تمام سرمایه‌گذاری‌ها درجاتی از ریسک را به همراه دارند. اما همیشه باید از خطرات غیرضروری اجتناب کنید، مخصوصاً وقتی صحبت از پولی می‌شود که به سختی بدستش آورده‌اید.
  • موارد ناشناخته زیادی وجود دارد. هنوز موارد زیادی وجود دارد که باید با نحوه کار ارزهای دیجیتال بررسی شود. به این فکر کنید: هیچ کس حتی نمی‌داند بنیانگذار بیت کوین کیست! به طور نسبی، تنها درصد کمی از مردم جهان این سیستم را درک می‌کنند و می‌دانند که چگونه آن را اداره کنند. ناآگاهی شما را آسیب‌پذیر می‌کند. اگر نمی‌توانید سرمایه‌گذاری‌های خود را برای یک کودک ۱۰ ساله توضیح دهید، بهتر است کمی تامل کنید. بدون بررسی شرایط ممکن است دست به کاری احمقانه بزنید.
  • ارزهای دیجیتال را می‌توان برای فعالیت‌های کلاهبرداری استفاده کرد. افرادی که می‌خواهند ناشناس بمانند و از نظارت بانک‌ها یا دولت قصر در بروند، از ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات در بازار سیاه استفاده می‌کنند. پولشویی نیز در دنیای رمز ارز مشکل ایجاد کرده‌است. هرکسی که از ارز دیجیتال استفاده می‌کند شخص بدی نیست. اما اگر کسی بخواهد فعالیت مجرمانه‌ای انجام دهد و از ردیابی آن جلوگیری کند، دنیای رمزنگاری مکانی ایده آل برای اوست.
  • ارزهای دیجیتال نرخ بازده اثبات نشده‌ای دارند. تجارت با ارز رمزنگاری شده مانند قمار است. از آنجایی که بدون ارتباط با استانداردهای نظارتی تغییرات اتفاق میوفتند، الگویی برای افزایش و سقوط ارزش آن وجود ندارد. شما نمی‌توانید مانند صندوق های سرمایه‌گذاری سهام، رشد و تغییرات را پیش بینی یا محاسبه کنید. اطلاعات کافی یا اعتبار کافی برای ایجاد یک برنامه سرمایه‌گذاری بلند مدت مبتنی بر ارز رمزپایه وجود ندارد.
  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.