بهترین سرمایه گذاری قرن

641 نفر 5 دقیقه
بهترین سرمایه گذاری قرن - سرمایه گذاری در مانو

بسیاری از مردم برای حفظ و افزایش سرمایه‌شان دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند. اما بهترین روش سرمایه‌گذاری چیست؟ آیا می‌توان بازاری را به عنوان بهترین سرمایه گذاری قرن معرفی کرد؟

بازار سرمایه در کنار دیگر بازار‌ها طی سال‌های گذشته توجه بسیاری از مردم عادی را به خود جلب کرده ‌است. یکی از بهترین راه‌ها برای تامین آینده مالی سرمایه‌گذاری است و یکی از مهم‌ترین اصول سرمایه‌گذاری، داشتن استراتژی بلندمدت است. با توجه به بی‌ثباتی بیشتر امسال، تمرکز بر سرمایه‌گذاری بلندمدت بیش از هر زمان دیگری مهم است.

در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که هدف سرمایه‌گذاری تلاش برای موفقیت کوتاه مدت در بازار سهام است، این سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است که سرمایه‌گذاران عادی می توانند در آن به صورت واقعی ثروت کسب کنند. با تفکر و سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌توانید اهداف مالی خود را برآورده کرده و امنیت مالی خود را افزایش دهید.

امروزه سرمایه‌گذاران روش های زیادی برای سرمایه‌گذاری پیش روی خود دارند و می‌توانند متناسب با سطح ریسکی که در نظر دارند، بهترین را انتخاب کنند. شما می‌توانید گزینه‌های بسیار مطمئنی مانند سپرده‌های بانکی را انتخاب کنید یا با ورود به بازار سهام با بالا بردن ریسک، انتظار بازدهی بالاتر داشته باشید و یا می‌توانید در تمامی بازارها کمی مشارکت داشته باشید و در عین حال در هر کدام از آنها عملکرد خوبی داشته باشید.

چه چیزی را باید در نظر بگیرید

در حالی که سرمایه‌گذاری بلندمدت، می‌تواند مسیری برای رسیدن به آینده‌ای مطمئن باشد، شما باید اهمیت ریسک و افق زمانی را در رسیدن به رویاهای مالی خود درک کنید.

در سرمایه‌گذاری، برای به دست آوردن بازده بالاتر، معمولاً باید ریسک بیشتری بپذیرید. سرمایه گذاری‌های بسیار ایمن مانند گواهی سپرده ها بازده کمی دارند، در حالی که سرمایه‌گذاری با ریسک متوسط ​​مانند اوراق با درآمد ثابت مثل اوراق اجاره و مشارکت، بازدهی تا حدودی بالاتر دارند و سهام پر خطر نیز به همان نسبت بازده بالاتری دارند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند بازده بیشتری داشته باشند، باید ریسک بالاتری را بپذیرند.

آیا می‌توانید سطح بالاتری از خطر را تحمل کنید تا بازدهی بالاتری داشته باشید؟ این مهم است که بدانید که تحمل ریسک دارید و اینکه آیا هنگام سقوط سرمایه گذاری وحشت خواهید کرد یا خیر. به هر قیمتی باید از وسوسه فروش سرمایه‌گذاری خود در هنگام پایین آمدن (در حالی که هنوز پتانسیل رشد وجود دارد) ، دوری کنید. اگر سهام شما پس از فروش رشد کنند، فروش آنها می‌تواند روحیه شما را خراب کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید، ریسک را کاهش دهید این است که متعهد شوید سهام و سرمایه‌گذاری خود را بیشتر نگه دارید. مدت زمان طولانی‌تر به شما فرصت می‌دهد تا از فراز و نشیب‌های بازار گذر کنید. در هر دوره کوتاه‌مدت، شاخص می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین سرمایه گذارانی که پول را وارد بازار می کنند باید بتوانند آن را حداقل برای سه تا پنج سال در آنجا نگه دارند، هرچه بیشتر بهتر.

بنابراین می‌توانید از زمان به عنوان یک عامل بزرگ در سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید. همچنین کسانی که متعهد به سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت می‌شوند، نیازی نیست که تمام وقت خود را صرف تماشا و دنبال کردن سرمایه‌گذاری‌های خود کنند و نسبت به حرکات کوتاه‌مدت نگران باشند. می‌توانید یک برنامه بلند مدت تنظیم کنید و سپس به صورت خودکار آن را مدیریت کنید حتی اگر زمان کافی برای تحلیل مولفه‌های تاثیرگذار ندارید، آن را به کارشناسان بسپارید و به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنید.

سهام با رشد بالا

این نوع از سهام رشد بالایی دارند و برای شما بازدهی بیشتری نیز به همراه خواهند داشت. سهام با رشد بالا معمولا در سهام شرکت‌های حوزه فناوری نمود بیشتری دارند. در عین حال سهام شرکت‌هایی که به صورت ناگهانی رشد شدید داشته‌اند، ممکن است در دوره سکون بازار بیشتر از سهام دیگر سقوط را تجربه کنند. با این حال در طولانی‌مدت این نوع از سهام موفقیت بیشتری نسبت به رقبا داشته‌اند. اگر قصد خرید این سهام را دارید پس از تجزیه و تحلیل، سرمایه‌گذاری ۳ تا ۵ ساله را در برنامه خود قرار دهید.

املاک

املاک به عنوان یکی از معروفترین نمونه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت شناخته می‌شود. برای این نوع از سرمایه‌گذاری در ابتدا پول زیادی احتیاج خواهید داشت، مبالغ زیادی را برای صرف پرداخت کمیسیون کنید و برای رسیدن به سود باید زمان زیادی را صبر کنید.  اما برای سرمایه‌گذاری در این روش مجبور به تحمل ریسک بالایی نیستید. سرمایه‌گذاری در املاک، مزایا و معایبی دارد که در مقاله‌ای مجزا به آن اشاره شده است.

صندوق سهام

اگر در سهام تخصص ندارید و یا زمان کافی برای مدیریت سهام خود را ندارید، یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک انتخاب مناسبی برای شما است. با این روش علاوه بر شرکت در بازار مختلف نگرانی از بابت صرف وقت روزانه‌تان نخواهید داشت. مدیریت ثروت مانو، طرح‌های متنوعی ارائه می‌کند که می‌توانید متناسب با سطح ریسک‌پذیری خود و هر سطح از دانش مالی و سرمایه، در آنها سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

طلا و سکه

از دیر باز تاکنون طلا به عنوان کالایی ارزشمند مورد توجه بوده ‌است. بسیاری از افراد برای حفظ سرمایه‌شان اقدام به خرید طلا و یا سکه می‌کنند. هرچند شاید سرمایه‌گذاری در این بازار پر سود به نظر برسد و اما بازار طلا و سکه معمولا فراز و فرودهایی بسیاری را تجربه میکنند و رشد آن به عوامل بسیاری خارجی و درونی بستگی دارد. برای شرکت در این بازار بهتر است از هیجانات دوری کنید و با هر سقوطی اقدام به فروش نکنید.

سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت یکی از بهترین راه‌های ایجاد ثروت در طول زمان است. اما اولین قدم یادگیری اندیشیدن درازمدت و پرهیز از وسواس پیگیری فراز و نشیب‌های روزانه بازارها است.

بهترین سرمایه گذاری قرن متعلق به کدام بازار بوده است؟

برای پاسخ به این سوال که بهترین سرمایه گذاری قرن کدام بازار بوده است، می‌بایست بازده بازارهای مختلف را در طی صد سال اخیر بررسی کرد. این موضوع در حال بررسی است و به محض تکمیل شدن اطلاعات، مندرج خواهد شد.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.