پنج کتاب بورسی که اهالی بازار سرمایه باید آن را بخوانند!

1697 نفر 5 دقیقه
کتاب - بازار سرمایه - بورس - مانو - امید - بزرگان

واضح است که داشتن دانش کافی و اطلاعات لازم، برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بسیار حیاتی است. با این حال، کتاب‌های متنوعی وجود دارد که هر کدام به جنبه‌ای از این بازار پرداخته است. در این مقاله سعی شده است پنج کتاب بورسی که اهالی بازار سرمایه باید آن را مطالعه کنند، معرفی شود.

قطعا مطالعات و یادگیری مفاهیم، در انتخاب درست استراتژی‌های معاملاتی و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی بسیار کارگشا خواهد بود. مطالعه محتواهای بورسی کمک می‌کند که ویژگی‌ها، مزایا و معایب و همچنین قوانین بازار سرمایه را بیشتر درک کنیم و نتیجه آن، چیزی جز موفقیت نخواهد بود.

تاریخچه بورس

پیشنهاد می‌شود، پیش از شروع فعالیت در بورس اوراق بهادار، درباره‌ی تاریخچه بورس و وقایع مختلفی که در سالیان گذشته رخ داده است، اطلاعاتی داشته باشید. فراموش نشود که یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت در زمینه‌ی بورس، داشتن درک تحلیلی درست از بازار است و بررسی تاریخچه بورس و شرایط فعلی بازار در کسب چنین مهارت‌هایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

کتاب اول: بورس باز

کتاب بورس باز: تکنیک‌های جادویی برای سرمایه‌گذاری در بورس نوشته‌ی سلمان امین است که در نشر میلکان به چاپ رسیده است. این کتاب که با زبانی ساده و آسان مفاهیم و روش‌های تحلیل تکنیکال بورس را آموزش داده است، عاری از هر گونه اصطلاحات و مفاهیم پیچیده است. نویسنده در این کتاب خاطره‌ای از اولین فعالیت خود در بورس تعریف می‌کند و روند این سرمایه‌گذاری را توضیح می‌دهد. او در طی این خاطره از تجربه‌ی شکست خوردنش در بورس و راه‌هایی که برای رسیدن به موفقیت در بورس امتحان کرده بود، توضیح می‌دهد. مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا این موضوع را بیشتر درک کنید که همه افراد موفق ممکن است در ابتداری ورود به بورس با شکست مواجه شوند، اما مطالعه و بالا بردن اطلاعات و آگاهی به پیشگیری از شکست مجدد و پیشرفت شما کمک می‌کند.

کتاب دوم: سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد

برای بالا بردن اطلاعات بورسی و سرمایه‌گذاری خود، لازم نیست کتاب‌های سخت و پیچیده با اصلاحات گنگ و مبهم را مطالعه کنید. کتاب‌هایی که مفاهیم را به طور ساده توصیح می‌دهند بهترین انتخاب است. کتاب سرمایه گذاری در سهام به زبان آدمیزاد نوشته‌ی پاول ملاژنوویچ است که نویسنده و مشاور مالی است. ملاژنوویچ کارشناس فعال در زمینه بورس و سرمایه‌گذاری است که این کتاب را در پنج بخش به نگارش در آورده است. او در بخش اول کتاب، مفاهیم و موارد اولیه مورد نیاز برای شروع سرمایه‌گذاری را توضیح داده است و در چهار بخش دیگر به ارائه ساده استراتژی و مسائل ضروری مربوط به بورس پرداخته است.

کتاب سوم: تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال بازار سرمایه که به یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه‌ی بورس و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است نوشته جان جی مورفی است. او در این کتاب درباره‌ی تحلیل تکنیکال که تاریخچه‌ای سیصد ساله دارد صحبت می‌کند. این کتاب با رویکردی کاملا اقتصادی نوشته شده است و شاخص‌های تکنیکال و ترسیم نمودارهای تکنیکال را به طور کامل و دقیق توضیح داده است. همان طور که اشاره شد دستیابی به شیوه‌ی صحیح تحلیل بازار بورس یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مراحلی است که یک معامله‌گر حرفه‌ای باید یاد بگیرد. توانایی تحلیل بازار مهارتی است که به آسانی به دست نمی‌آید و برای دستیابی به آن باید مطالعه و بررسی‌های بسیار زیادی انجام داد.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

کتاب چهارم: تجزیه و تحلیل تکنیکال

کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال نوشته‌ی کلیفورد پیستولس روش‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال بازار سرمایه را با استفاده از اصطلاحات و لغات ساده و آسان توضیح می‌دهد. در این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم، تکنیک‌های معاملات بورسی توضیح داده شده است. مطالعه این کتاب به گسترش اطلاعات شما درباره شیوه تحلیل بازار و تجزیه و تحلیل بهتر کمک می‌کند. در این کتاب مواردی همچون رفتارهای قیمت، حجم معاملات و میانگین قیمت بررسی می‌شود و اطلاعات کافی و دقیق درباره تحلیل بازار و سرمایه‌گذاری موفق در بورس را در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کتاب پنجم هفتاد و هفت خطای سرمایه‌گذاری؛ خطاهایی که باهوش‌ها نیز مرتکب می‌شوند و راه‌های پرهیز از آن‌ها

این کتاب، نوشته‌ی لاری سوئدو است که یکی از بهترین و موثرترین کتاب‌ها در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری صحیح است و خطاهای رایج در هنگام سرمایه‌گذاری را به صورت طبقه‌بندی شده توضیح می‌دهد. در عنوان کتاب ذکر شده است که همه افراد حتی افرادی که از بهره‌ی هوشی بسیار بالایی برخوردار هستند نیز ممکن است در سرمایه‌گذاری خود، خطاهایی مرتکب شوند که برخی از این خطاها نتایج جبران‌ناپذیری به دنبال دارند. بنابراین برای جلوگیری از انجام خطا و بهینه‌کردن سرمایه‌گذاری بهتر است با خطاهای رایج در این زمینه آشنا شوید.

لاری سوئدو در این کتاب علاوه بر توضیح خطاهای سرمایه‌گذاری، به اهمیت بررسی رفتارهای انسانی در سرمایه‌گذاری نیز اشاره می‌کند. در واقع او معتقد است اطلاع از شیوه سرمایه‌گذاری و تاریخچه بازار و داشتن تحلیل، به تنهایی کافی نیست و لازم است بر جنبه‌های رفتاری سرمایه‌گذاری نیز تاکید شود.

سخن پایانی

کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه آموزش بورس به چاپ رسیده است که بسیاری از آنها، اطلاعات و مفاهیم دست اول و بسیار مفیدی را در اختیار خواننده قرار می‌دهند و مطالعه این کتاب‌ها به بهبود عملکرد فرد در سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

مدیریت ثروت مانو تلاش می‌کند در کنار آموزش مفاهیم سرمایه‌گذاری، شرایطی را فراهم کند که هر فرد با هر سطح از دانش اقتصادی نیز بتواند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را به صورت غیرمستقیم انتخاب کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.