3 سال قبل

کسب درآمد ماهانه با انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب

1358 نفر 5 دقیقه
کسب درآمد ماهانه با انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب

کسب درآمد ماهانه می‌تواند یکی از اهداف سرمایه‌گذاری افراد باشد و با توجه به ابزارهای متنوعی که وجود دارد، هر فرد باید متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی خود، بهترین آنها را انتخاب کند. همانطور که در سایر مقاله‌ها هم به آن اشاره شد، انتخاب هدف، میزان انتظار سود و بازدهی، اولین گام یک سرمایه‌گذاری موفق است.

علاوه بر موارد ذکر شده، فاکتور ریسک‌پذیری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر بازده مورد انتظار با ریسکی که تحمیل می‌شود باید منطقی باشد. برخی افراد، سرمایه‌گذاری را به عنوان منبعی برای کسب درآمد ماهانه در نظر می‌گیرند و توقع دارند مبلغی را به عنوان بازده و سود سرمایه‌گذاری به صورت ماهانه دریافت کنند. آیا چنین ابزارهایی وجود دارد؟ در ادامه مقاله به آن پرداخته می‌‌شود.

ابزارهای سرمایه‌گذاری با هدف کسب درآمد ماهانه

سپرده‌های بانکی

یکی از روش‌های قدیمی سرمایه‌گذاری که سود آن به صورت ماهانه یا سالانه محاسبه می‌شود، افتتاح حساب سپرده‌ها و سرمایه‌گذاری در بانک است. برای سرمایه‌گذاری از این طریق کافی است شرایط سپرده‌گذاری در بانک‌های مختلف و میزان سود آن‌ها را به طور دقیق بررسی و در یکی از بانک‌هایی که شرایط مناسب‌تری دارد، سرمایه‌گذاری کنید. البته ناگفته نماند که اغلب اوقات نرخ بازدهی سپرده‌های بانکی، کمتر از نرخ تورم است و این ویژگی ممکن است در آینده، باعث کاهش ارزش دارایی شما شود. از طرف دیگر، انتخاب این روش برای افرادی که درجه ریسک‌پذیری کمتری دارند، بسیار مناسب است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از طریق آن به درآمد ماهانه برسید. البته، صندوق‌ها نیز انواع مختلف دارند، اما صندوق با درآمد ثابت و گاهی اوقات صندوق‌های مختلط به صورت ماهانه یا سه ماهه، تقسیم سود تقریبا ثابت دارند. از آنجایی که حدود 5 درصد، دارایی این صندوق‌ها از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی تشکیل شده است، ممکن است سود ثابتی نداشته باشد و هر ماه کمی متغیر باشد. این روش را می‌توان مانند سپرده‌های بانکی دانست اما گاهی اوقات، سود بیشتری به سرمایه‌گذارانش می‌رساند. صندوق‌های درآمد ثابت نیز کمترین ریسک را به سرمایه‌گذاران وارد می‌کند.

سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در بورس نیز که اخیرا طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، می‌تواند یکی از گزینه‌های کسب درآمد ماهانه باشد، اما اینجا کمی با گزینه‌های قبلی متفاوت است. سهام ریسک بالاتری دارد و سرمایه‌گذاری مستقیم در آن به همه پیشنهاد نمی‌شود، مگر اینکه به تحلیل و اصول سرمایه‌گذاری در آن مسلط باشید.

با این حال، ممکن است شرایطی حاکم شود که نتوان به صورت منظم و ماهانه، مقدار درآمد ثابتی را از خرید و فروش سهام کسب کرد. در صورتی که با قوانین و اصول ورود به بورس و فعالیت در آن آشنایی داشته باشید می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و با خرید و فروش سهام، درآمد ماهانه کسب کنید. اما فراموش نکنید، هیچ وقت بورس، شغل دوم و درآمد اول نخواهد بود.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

بازار کریپتوکارنسی‌ها یا ارزهای دیجیتال نیز مانند بورس اوراق بهادار در سال‌های اخیر برای خیلی از مردم مخصوصا جوانان، جذاب شده است. از آنجایی که این بازار به صورت بین‌المللی است و همچنین دامنه نوسان در آن نامحدود است، ریسک بیشتری دارد. برای کسب درآمد در این بازار نیز باید زمان و دانش کافی داشته باشید.

البته، برخی ارزها هستند که نوسان زیادی نمی‌کنند و بیشتر برای تبدیل ارزها به یکدیگر استفاده می‌شوند. این ارزها که به استیبل کوین نیز شهرت دارند، تقریبا یک دلار هستند و از این جهت می‌تواند نرخ تورم ایران را پوشش دهد. با این حال، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و خرید مستقیم سهام بورسی، درآمد و سود تضمینی ندارند.

سرمایه‌گذاری در بازار املاک

سرمایه‌گذاری در املاک و کسب درآمد ماهانه به صورت اجاره نیز یکی از روش‌های معمول سرمایه‌گذاری است. از آنجایی که خرید املاک و مستغلات، مبلغ زیادی نیاز دارد، این سرمایه‌گذاری برای همه مقدور نیست.

راه‌اندازی کسب و کار

سرمایه‌گذاری و ایجاد یک کسب و کار دوم را می‌توان به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. این کسب و کار می‌تواند از راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی تا برج‌سازی و معامله ملک و ماشین باشد. انتخاب نوع کسب و کار باید با توجه به روحیات فرد، توانایی‌ها و میزان سرمایه او باشد.

این نکته نیز فراموش نشود که راه‌اندازی کسب و کار می‌تواند فرایند بلندمدتی داشته باشد، بنابراین ممکن است انتظار کسب درآمد و سودآوری از ماه اول کمی دور از انتظار باشد.

سخن پایانی

ابزارهای متنوعی برای کسب درآمد ماهانه وجود دارد؛ آنچه درباره‌ی سرمایه‌گذاری و کسب درآمد ماهانه اهمیت دارد انتخاب روشی است که با شرایط فرد سازگاری داشته باشد. سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که هر فرد متناسب با شرایط و روحیات خود، با هر سطح از دانش مالی به صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.