گزینه‌های مناسب سرمایه گذاری بانوان کدام است؟

2622 نفر 5 دقیقه
سرمایه گذاری - مناسب بانوان - خانم ها - بورس - امید - مانو

اهمیت سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، مخصوصا در اقتصاد تورمی کشور بر کسی پوشیده نیست و قشرهای مختلف جامعه کم و بیش با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند. در این شرایط یافتن بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بانوان، گام رو به جلویی است که می‌تواند در ساختن آینده‌ای بهتر، نقش مهمی ایفا کند.

چرا سرمایه‌گذاری برای بانوان اهمیت دارد؟

داشتن پشتوانه‌ی مالی برای رسیدن به استقلال بانوان را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای سرمایه‌گذاری بانوان در نظر گرفت. برخی از بانوان به سرمایه‌گذاری به عنوان یک کار اضافی و تفریح نگاه می‌کنند اما برخی از زنان خانه‌دار سرمایه‌گذاری را به عنوان یک شغل و منبع درآمد اول در نظر می‌گیرند و زمان و انرژی بیشتری صرف یادگیری تکنیک‌های سرمایه‌گذاری و مطالعه استراتژی‌های معاملاتی می‌کنند.

ابزارهای سرمایه گذاری برای بانوان

انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب برای بانوان باید با توجه به سن، موقعیت شغلی، توانایی‌های فردی، علایق شخصی، میزان ریسک‌پذیری و میزان سرمایه آنها باشد.

سپرده‌های بانکی

افتتاح حساب پس‌انداز بانکی و دریافت سود ماهانه یا سالانه یکی از قدیمی‌ترین و راحت‌ترین روش‌های پس‌انداز برای بانوان شناخته می‌شود. البته باوجود کم بودن ریسک در این روش سرمایه‌گذاری، روش جذابی به شمار نمی‌رود. چرا که معمولا سود بانکی، نرخ تورم را پوشش نمی‌دهد و در بلندمدت قدرت خرید و ارزش آن سپرده، بسیار کاهش می‌یابد.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

ایده‌ی کسب و کار اینترنتی برای بانوانی که مهارت‌های خاص و هنری دارند، می‌تواند جذاب باشد. امروزه کسب و کارهای اینترنتی مخصوصا در ایام کرونا که مردم ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. نحوه راه‌اندازی یک کسب و کار، موضوع این مقاله نیست، اما درآمدی که از این کار حاصل می‌شود، می‌تواند به عنوان منبع مناسبی برای سرمایه‌گذاری و رشد آن در نظر گرفته شود.

سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در بورس یکی از روش‌های جذاب سرمایه‌گذاری است که باوجود سادگی که دارد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، برای داشتن تجربه خوب از سرمایه‌گذاری در بورس، باید به اصول و قوانینی که بر این بازار حاکم است، اشراف کامل داشته باشید. با توجه به زمان کافی که مخصوصا زنان خانه‌دار دارند، یادگیری اصول و تحلیل‌های بورسی می‌تواند در زمان کمتری انجام شود. پیشنهاد مانو، استفاده از استراتژی رقابت است، به این معنی که تا زمان حرفه‌ای شدن خود، بخشی از دارایی خود را به صورت غیرمستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنید و همزمان که حرفه‌ای‌تر می‌شوید، دارایی تحت مدیریت خود را بیشتر کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

امروزه سرمایه‌گذاری در زمینه رمزارزها به یکی از سرمایه‌گذاری‌های سودده و پرطرفدار تبدیل شده است؛ اما فراموش نشود که سرمایه‌گذاری در این بازار بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی می‌تواند به از دست دادن کل سرمایه منجر شود. بنابراین مطالعه و یادگیری ساز و کار این بازار اهمیت بسیار بالایی دارد. یادگیری ساز و کار بازار، تحلیل بازار و پیدا کردن صرافی آنلاین قابل اعتماد از شروط اولیه و لازم برای ورود به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزهاست.

سرمایه گذاری مناسب زنان کارمند

امروزه تعداد زنان شاغل تا حد زیادی افزایش یافته است و بانوان بسیاری، شغل کارمندی را انتخاب کرده‌اند و اکثر آنها صبح تا بعدازظهر را در محل کار سپری می‌کنند. این گروه ممکن است سرمایه‌گذاری را به عنوان شغل دوم بدانند. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، یکی از معیارهای مهم برای انتخاب نوع سرمایه گذاری برای بانوان، میزان زمانی است که می‌توانند برای مدیریت سرمایه یا کسب و کارشان صرف کنند. بهتر است پیش از انتخاب روش سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب و کار به زمان لازم برای مدیریت آنها نیز توجه کرد.

سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا

خرید سکه و طلا نیز یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری محبوب بین خانواده‌هاست. خرید سکه و طلا را می‌توان یک پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفت و برای افرادی که قصد ایجاد کسب و کار یا سرمایه‌گذاری در بورس ندارند گزینه مناسبی است. البته اگر خرید سکه و طلا را به عنوان شیوه‌ی سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، باید نوسانات و ریسک‌های آن را نیز در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن روحیه سرمایه‌گذاری

برای انتخاب روش سرمایه‌گذاری، شناخت روحیه و درجه ریسک‌پذیری بسیار اهمیت دارد. قطعا روحیه ریسک‌پذیری بانوی کارآفرین که سختی‌های زیادی را در راه‌اندازی کسب و کارش تحمل کرده است، با یک بانوی خانه‌دار متفاوت است. همچنین، قطعا روش خرج کردن و سرمایه‌گذاری، دختر دانشجوی 20 ساله با یک مادر 40 ساله، متفاوت خواهد بود. بنابراین، پس از تعیین درجه ریسک‌پذیری خود، باید ریسک ابزارهای سرمایه‌گذاری شناخته شود و سپس انتخاب شوند.

به عنوان نتیجه‌گیری باید گفت، آنچه اهمیت دارد پس‌انداز و سرمایه‌گذاری صحیح بانوان است که باید به استقلال مالی آنها و حضور فعال در جامعه، منجر شود. داشتن درآمد مستقل و حضور در عرصه‌های مختلف به افزایش اعتماد به نفس بانوان و رشد شخصی آنها کمک شایانی می‌کند.

به طور کلی شیوه‌های سرمایه گذاری بسیار زیادی وجود دارد که هر یک میزان سود و ریسک متفاوتی دارند و به دانش و زمان مشخصی احتیاج دارند. بهتر است برای انتخاب نوع سرمایه‌گذاری با یک مشاور متخصص در این حوزه گفتگو کرد. بررسی شرایط موجود و انتخاب روش سرمایه‌گذاری متناسب با آن به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست گام بردارید.‎‌‎‌

سخن پایانی

یافتن بهترین گزینه سرمایه گذاری برای بانوان که قشر زیاد و تاثیرگذاری در جامعه به شمار می‌روند به عواملی مثل سن، محل سکونت، درآمد، میزان دارایی، درجه ریسک‌پذیری و غیره نیاز دارد. سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که افراد بدون نیاز به کسب دانش تخصصی اقتصاد و صرف زمان، بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، به صورت غیرمستقیم بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.