برخی از سختی‌ها و مشکلات سرمایه‌ گذاری مستقیم در بورس

623 نفر 5 دقیقه
ممشکلات سرمایه‌ گذاری مستقیم در بورسشکلات - سرمایه گذاری مستقیم - بورس

به طور خلاصه شما در سرمایه‌گذاری مستقیم، خودتان وارد عمل می‌شوید و به صورت شخصی معامله می‌کنید. برای موفق بودن در این مسیر یادگیری و تحلیل حرف اصلی را می‌زند و قطعا بدون آن یا به سودهای تصادفی و شانسی می‌رسید که قطعا موقت است یا به راحتی سرمایه خود را از دست می‌دهید. البته این موضوع نباید شما را نگران کند و باعث شود که به طور کل از سرمایه‌گذاری دست بکشید، در شرایط تورمی اقتصاد کشور، برای گذران عادی زندگی نیز باید سرمایه‌گذاری کنید، چرا که تورم روز به روز باعث کاهش قدرت خرید شما می‌شود. مواردی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم، اصلی‌ترین سختی‌ها و مشکلات سرمایه‌ گذاری مستقیم در بورس هستند.

اضافه بار اطلاعاتی

بسیاری از افرادی که می‌خواهند در بورس اوراق بهادار به صورت مستقیم خرید و فروش کنند، می‌توانند برخی اصول اولیه را بشناسند، ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن را بدانند و با سرمایه کم شروع به معامله کنند و خود را غرق در تحلیل‌های پیچیده و بعضا متناقض نکنند.

خوشبختانه، با جستجوی در اینترنت استراتژی‌های زیادی را می‌یابید، برخی از آنها که کارایی خوبی در گذشته آن دیده می‌شود را متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود انتخاب کنید. یکی از مشکلات سرمایه‌ گذاری مستقیم در بورس اینجاست که مسئولیت جمع‌آوری داده، تحلیل، انتخاب استراتژی، خرید و فروش با شماست. بنابراین باید دقت و زمان کافی را به این امر مهم اختصاص دهید.

 

ریسک‌های ناشناخته

سرمایه‌گذاران جدید ممکن است از ریسک‌های پنهان بسیاری از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری به ظاهر ساده اطلاع نداشته باشند. عدم شناسایی ریسک‌های ناشناخته ممکن است باعث ضررهای زیادی را به سبد سهام شما وارد کند. برای مبارزه با این ریسک‌ها، مهم است که تا آنجا که ممکن است آگاهی کسب کنید و آنها را بشناسید. قبل از سرمایه‌گذاری حتما با خطرات و ریسک‌های موجود در حاشیه، احتمال وقوع رخدادهای سیاسی تاثیرگذار، فراز و نشیب‌های بازار و غیره آشنا شوید. اگر ارتباط خوبی در بازار سرمایه ندارید و از کسی مشاوره نمی‌گیرید، خودتان باید دست به کار شوید و با ابزارهایی که وجود دارد، سبدی از سهام متنوع، برای مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید.

سرمایه محدود

یکی از چالش‌هایی که سرمایه گذاران جدید با آن روبرو هستند، داشتن سرمایه محدود برای سرمایه‌گذاری است. شاید نیاز باشد که برای کنترل ریسک خود و نیز بالابردن بازدهی خود، در ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری کنید. در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم که شرکت‌ها برای شما معامله می‌کنند (مدیریت ثروت مانو یکی از آنهاست)، این امکان وجود دارد که با مبالغ کم نیز پرتفوی بهینه برای سرمایه‌گذاری شما انتخاب شود.

تنوع بیش از حد

درست است که با متنوع کردن سبد دارایی خود، می‌توانید بخش زیادی از ریسک آن را کنترل کنید ولی آیا تنوع بیشتر مساوی است با عملکرد بهتر؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند که برای محافظت از دارایی خود در برابر انواع ریسک‌ها باید در همه بازارها و ابزارها هر چند اندک سرمایه‌گذاری کنند. درست است که تنوع، ریسک شما را کاهش می‌دهد ولی تنوع بیش از حد نیز می‌تواند به طور قابل توجهی رشد دارایی شما را متوقف کند.

زمان‌بندی نامناسب

زمان مناسب برای خرید یا فروش و یا حتی نخریدن، فاکتور بسیار مهمی است که با رعایت آن می‌توان به خیلی از مشکلات سرمایه گذاری مستقیم در بورس غلبه کرد. ممکن است این جمله را زیاد شنیده باشد که “بورس منتظر بود من بخرم، سقوطش رو شروع کنه”. دلیل آن را می‌توان در بی‌توجهی به نمودارها و تحلیل‌ها دنبال کرد. این مسئله باعث شده که سرمایه‌گذاران جدید، بعضا قبل از مشاهده هر گونه سودی، ضرر شناسایی کنند.

هر چند ممکن است در مواردی و نه در کل موقعیت‌ها، کم کردن میانگین قیمت خرید و معامله پله‌ای استراتژی درستی باشد، اما به طور کلی نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای همه افراد پیچید.

نکته مهم

اگر قبل از شروع سرمایه‌گذاری، امور مالی شخصی خود را مرتب نکنید، ممکن است سرمایه‌گذاری برای شما سخت‌تر باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام بدهی‌هایی که ممکن است شما را مجبور به فروش کند، کاملا پرداخت شده‌ است. این کار می‌تواند جلوی ضررهای ناخواسته شما را تا حد زیادی بگیرد.

باید کمک بگیرید؟

شروع سرمایه‌گذاری مستقیم و بدون هیچ گونه کمک بیرونی خطرناک است. حداقل باید در ابتدا، از انواع مشاوره‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. این کار به شما اطمینان بیشتری می‌دهد که بازدهی پول خود را بالاتر ببرید.

آموزش را دست کم نگیرید و محتواهای مناسب را از طریق دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین دریافت کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سخن پایانی

فراموش نکنید که شما در سرمایه‌گذاری مستقیم تنها هستید، کسی جز خودتان بر فرآیندهای سرمایه‌گذاری شما نظارت نمی‌کند. با این حال، پیشنهاد می‌شود حداقل در ابتدای مسیر سرمایه‌گذاری، بخش بیشتری از سرمایه خود را به صورت غیرمستقیم وارد بازار کنید و رفته رفته با پیشرفت علمی که حاصل می‌شود، خودتان دست به کار شوید.

تیم متخصص مدیریت ثروت مانو، به صورت 24 ساعته تمام تلاش خود را می‌کند که همواره بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را برای مشتریانش انتخاب کند. در این انتخاب، درجه ریسک‌پذیری افراد و شرایط اقتصادی آنها در نظر گرفته می‌شود.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.