سرمایه گذاری با پول کم، بهتر از سرمایه‌گذاری نکردن است!

1847 نفر 5 دقیقه
پول خرد - سرمایه - سرمایه گذاری کم - مانو - امید

شاید در اطراف خود دیده باشید که بعضی از افراد، به دلایل مختلف کل دوران زندگی خود را بدون سرمایه‌گذاری سپری می‌کنند. آنها حتی به سرمایه گذاری با پول کم هم اعتقاد ندارند. دلیل چیست؟ 

یکی از آن دلایل می‌تواند این باشد که احساس می‌کنند پول کافی برای سرمایه‌گذاری در اختیار ندارند. این تصور غلط وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار به سرمایه اولیه زیادی نیاز است. این در حالی است که فناوری و تحول مداوم در صنعت سرمایه‌گذاری، بسیاری از موانع ورود را از بین برده است. امروزه امکاناتی وجود دارد که سرمایه گذاری با پول کم را ممکن کرده است. بورس سهام، سکه و طلا، از مواردی هستند که می‌توان با مبالغ کم در آنها سرمایه‌گذاری کرد.

در ادامه چند نکته درباره سرمایه گذاری با سرمایه کم مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ اما در قدم اول باید یک حداقل بودجه در نظر گرفته شود. اگر هیچ پولی برای سرمایه‌گذاری ندارید، بهتر است ابتدا به فکر روش‌های کسب درآمد باشید. در مرحله بعد، هزینه‌های خود را کنترل کنید. آیا هزینه‌ای وجود دارد که با حذف یا کاهش آن، بتوان گامی هر چند کوچک در راستای سرمایه‌گذاری برداشت؟

پس از شروع برنامه‌ریزی مالی شخصی، به تدریج راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های بیشتر و هدایت مستقیم پس‌انداز به سرمایه‌گذاری پیدا خواهید کرد.

۱. حساب بانکی باز کنید

سرمایه خود را هرچقدر هم کم باشد، راکد نگذارید. طرح‌های حساب‌ کوتاه‌مدت و بلندمدت بانک‌های مختلف را بررسی کنید و بهترین را انتخاب کند. علاوه بر پرداخت سود، این بانک‌ها ممکن است خدمات دیگری نیز در اختیار شما قرار دهند. این روزها واریز و برداشت به حساب بانکی در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان پذیر است.

اما شاید بزرگترین نکته منفی سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی، میزان سود بانکی باشد که اغلب از نرخ تورم پایین‌تر است و در طولانی مدت قدرت خرید شما به شدت کاهش می‌یابد.

۲. خرید طلا، سکه و ارز

خرید طلا، سکه و ارزهای خارجی، گزینه‌ای دیگر برای سرمایه‌گذاری است که معمولا هر سه مورد با تورم رابطه مستقیم دارد، و معمولا بازدهی آنها، نرخ تورم را پوشش می‌دهد. البته در حال حاضر (مرداد 1400) برای خرید یک قطعه سکه تمام بهار آزادی، حدود 10 میلیون تومان باید پرداخت کرد که احتمالا در طبقه موضوع این مقاله که سرمایه گذاری با مبالغ کم هست، جا نگیرد.

۳. ارز دیجیتال بخرید

ارزهای دیجیتال، بازار نوظهوری است که در سال‌های اخیر، سود و ضررهای غیرمنتظره‌ای را نصیب سرمایه‌گذارانش کرده است. بیش از 1000 ارز دیجیتال وجود دارد و هر روز نیز به تعداد آنها اضافه می‌شود. البته که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال متنوعی از قیمت‌های خیلی بالا تا قیمت‌های خیلی پایین را خریداری کنید، بنابراین برای کسانی که سرمایه کمی در اختیار دارند، ارز دیجیتال ممکن است انتخاب خوبی باشد.

با این حال، پیش‌بینی وضعیت بازار ارز دیجیتال و آینده آن بسیار پیچیده و دشوار است و به تخصص و آشنایی با علم تحلیل و اقتصاد نیاز دارد.

۴. در بورس سرمایه‌گذاری کنید

سرمایه‌گذاری در بورس، مزایای زیادی دارد که سرمایه گذاری با مبالغ کم، یکی از آنهاست. در حال حاضر با حداقل 500 هزار تومان می‌توان سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کرد. همانطور که در مورد ارزهای دیجیتال گفته شد، در بورس اوراق بهادار نیز انتخاب‌های زیادی وجود دارد که هر فرد باید متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، در مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

البته مانند همه کشورهای پیشرفته، افرادی که دانش و زمان کافی برای تحلیل فاکتورهای اقتصادی ندارند، به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم رو می‌آورند.

 

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

آیا سرمایه‌گذاری با پول کم، ارزش شروع کردن دارد؟

صد در صد!

هرکسی باید از یک جایی شروع کند. صرف نظر از اینکه پس‌اندازتان چقدر است، یادگیری روش‌های سرمایه‌گذاری موفق، نقش مهمی در ایجاد ثروت و دستیابی شما به آزادی مالی دارد.

یادگیری نحوه سرمایه‌گذاری با پول ناچیز مزایای متنوعی را برای شما به همراه دارد. اولین مورد بدیهی، بازگشت سرمایه شماست. حتی اگر فقط چند هزار تومان سود بدست آورید، به منفعت رسیده‌اید چرا که با راکد بودن پول همین مقدار سرمایه را نیز نداشتید.

سود بعدی تجربه و دانشی است که از طریق سرمایه گذاری با پول کم کسب می‌کنید. اگر در حال حاضر نمی‌دانید چگونه می‌توانید با یک میلیون تومان سرمایه گذاری کنید، بعداً برای پیدا کردن بهترین راه برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون تومان موفق نخواهید بود. هر سرمایه‌گذار موفق با یادگیری نحوه سرمایه‌گذاری در ابتدا با پول کم کار خود را شروع کرده است.

سرانجام، تماشای رشد پول شما فوق العاده حس خوبی به شما القا خواهد کرد. در واقع شما می‌توانید فارغ از اینکه درآمد یا سرمایه شما چقدر است، می‌توانید ثروت تولید کنید. یادگیری نحوه سرمایه‌گذاری با سرمایه کم را اصلا دست‌کم نگیرید.

چرا باید سرمایه گذاری را شروع کرد؟

سرمایه گذاری بعد سوم و جنبه دیگری را به زندگی مالی شخصی شما اضافه می‌کند. به جای اینکه فقط به کسب و کار خود (حرفه و شغل خود) و حقوق یا دستمزد ماهانه خود وابسته باشید، می‌توانید از طریق انتخاب بازارهای مناسب، جریان درآمدی دیگری بوجود آورید.

  • ممکن است در ابتدا  درآمد زیادی نداشته باشید. نگران نباشید، فقط عادت کنید بخشی از درآمد ماهانه خود را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید.
  • اگر واقعاً جدی هستید، یک کار نیمه وقت بگیرید و تمام دستمزدها را سرمایه‌گذاری کنید.
  • با گذشت زمان می‌توانید به آرامی وابستگی خود را به کار برای درآمد کاهش دهید و از شغل و کار خود لذت ببرید.
  • برای ساخت یک پرتفوی مناسب سرمایه‌گذاری به زمان و حوصله نیاز دارید. اما برای شروع به مبلغ هنگفتی نیاز ندارید.

سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، اما نکته مهم یافتن بهترین فرصت‌هاست. حتی اگر سرمایه اولیه بالایی ندارید، پیشنهاد می‌شود زمان زیادی را صرف یادگیری کنید و با مبالغ کم سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید. تیم متخصص مدیریت ثروت مانو نیز در کنار مسیر سرمایه‌گذاری شماست.

مانو طرح‌های متنوع سرمایه‌گذاری متناسب با درجه ریسک‌پذیری و شرایط اقتصادی شما ارائه می‌کند. با انتخاب این طرح‌های سرمایه‌گذاری، شما بدون نیاز به کسب دانش تخصصی و صرف زمان، به صورت غیرمستقیم، همواره در انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری سهیم هستید.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.