سرمایه‌گذاری در بورس و مزایای قابل توجه آن

930 نفر 5 دقیقه

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟

یکی از راه های سرمایه گذاری و کسب سود، سرمایه‌گذاری در بورس است که مانند هر روش سرمایه گذاری دیگری، اصول و فرهنگ خاص خودش را دارد. سرمایه گذاری در بورس نیاز به استراتژی دارد که در ابتدای ورود به بورس، آموزش و کسب مشاوره از کارشناسان این حوزه، بسیار لازم و ضروری است. چنانچه با آگاهی نسبتا خوب، کسب دانش لازم و مشورت با سازمان های خبره و کارشناسان مجرب وارد بورس شوید، مزایای فراوانی را در پی خواهد داشت که در مقاله حاضر به معرفی هر یک از مزیت های سرمایه گذاری در بورس پرداخته می شود.

میزان سرمایه شما برای ورود به بورس مهم نیست!

معمولا اغلب افراد برای شروع سرمایه گذاری، نگران مبلغ دارایی و میزان سرمایه اولیه خود هستند. جالب است بدانید که ورود به بازار بورس، نیاز به سرمایه خاصی نداشته به گونه ای که حداقل خرید سهام در سیستم‌های معاملات آنلاین، فقط 500 هزار تومان می باشد و در مواردی مانند خرید سهام عرضه اولیه، ممکن است این مبلغ کمتر هم باشد. در صورتی که اگر بازار بورس وجود نداشت، به ندرت می توانستید با چنین مبلغی، سرمایه گذاری اقتصادی انجام دهید.

پس اندازهای کوچک به گردش در می آیند!

با ورود به بازار بورس، امکان سرمایه گذاری با رقم های کم نیز وجود دارد. مبالغ کمی مانند یک میلیون و دو میلیون که نمیتوان با آنها کسب و کار و استارتاپی را راه اندازی کرد، به راحتی در بورس قابل سرمایه گذاری هستند و بدین ترتیب پس اندازهای کوچک افراد نیز در بازار به گردش در می آید.

نگران نقد شدن سرمایه خود نخواهید بود!

اگر در بورس سرمایه گذاری کنید، هر زمان که مایل باشید، می توانید سهام خود را بفروشید و سه روز کاری بعد آن را برداشت نمایید. بنابراین، نسبت به سرمایه گذاری های دیگر، قابلیت نقدشوندگی سرمایه شما بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال، فرض کنید که از قبل زمینی را خریدید و هم اکنون به پول نقد نیاز دارید. هیچ تضمینی برای فروش به موقع زمین وجود نداشته و نمی توانید در زمان مناسب و با قیمت دلخواه، زمین مورد نظر را به فروش برسانید.

این مسئله در مورد صندوق های سرمایه گذاری که به نوعی سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس می باشد نیز صادق است. در صندوق ها، رکنی به نام ضامن نقدشوندگی وجود دارد، که به سرمایه گذاران این اطمینان را می دهد که هر زمان که تقاضای درخواست برداشت وجه داشته باشند، حتی اگر صندوق مربوطه توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، ضامنی وجود دارد که تعهد پرداخت آن را دارد. در طرح های سرمایه گذاری گنجه، بانک سامان نقش ضامن نقدشوندگی را بازی می کند.

تنوع درآمدی خواهید داشت!

هنگامی که سهام شرکتی را می خرید، در واقع، سهام دار آن شرکت می شوید و به نوعی در سودآوری و ضرر و زیان آن شرکت سهیم خواهید شد. کسب سود می تواند بوسیله تقسیم سود سالانه، افزایش قیمت سهام در بازار، افزایش سرمایه باشد که به استراتژی سرمایه گذاری شما بستگی خواهد داشت.

 

 مالیاتی پرداخت نخواهید کرد!

با سرمایه گذاری در بورس ، نیازی به پرداخت مالیات نیست. سود سرمایه گذاری در بانک به صورت سپرده، طبق قوانین بانک، مشمول مالیات می شود. در مورد سهام، این مالیات به فروش سهام بر میگردد و نیم درصد مبلغ فروش شما بابت مالیات پرداخت می شود. نکته قابل توجه این است که خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه گذاری کاملا معاف از مالیات می باشد.

از شفافیت سرمایه گذاری خود در بازار مطمئن خواهید بود!

تمامی شرکت هایی که عضو بورس هستند، بر اساس قانون وظیفه دارند اطلاعات مجاز خود را طی دوره های زمانی در اختیار فروشندگان و خریداران قرار دهند و کلیه فعالیت های بورسی آنها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام گردد. بنابراین، سرمایه گذاران می توانند با اعتماد کامل و اطمینان بالاتری در بازار بورس معامله نمایند و اینگونه هست که شفافیت بازار برای آنها بدیهی خواهد بود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پذیرش شرکت ها در بورس حتما به معنای سودآوری آنها نیست، و نمی توان صرف اینکه شرکتی در بورس پذیرفته شد، آن را به عنوان شرکتی سود ده تلقی کرد و در آن سرمایه گذاری کرد.

برای کسانی که دانش تخصصی و زمان کافی برای بررسی عوامل موثر اقتصادی و تحلیل های تکنیکال و بنیادی سهام ندارند، سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس پیشنهاد می شود که تیمی متخصص و حرفه ای دارایی فرد را تحت قالب صندوق های سرمایه گذاری مدیریت می کنند. طرح های سرمایه گذاری گنجه به این صورت است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت مدیریت ثروت گنجه مراجعه کنید.

از هر نقطه دنیا، می توانید در بورس سرمایه گذاری کنید!

خرید و فروش سهام در همه زمان و در هر مکان قابل انجام است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک کامپیوتر به اینترنت وصل شوید و معاملات دلخواه‌ خود را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع که برای موبایل‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها ساخته شده اند، انجام دهید.

 تا چند صباحی دیگر، معاملات از طریق ربات های هوشمند انجام خواهد شد که این اتفاق در بورس های پیشرفته دنیا چند سالی که رخ داده است اما در ایران با معاملات الگوریتمی این تغییر شروع شده است. 

 

افزایش ثروت، رویایی است که در بورس امکان پذیر می باشد!

چنانچه هوشمندانه و بر اساس استراتژی های صحیح در بازار بورس سرمایه گذاری کنید، می توانید ثروت قابل توجهی را کسب نمایید. این حقیقت که بازارهای مالی پتانسیل سود بالا و کسب ثرورت را دارند، شکی نیست اما سرمایه گذاری در سهام کار حرفه ای و تخصصی است. انواع فاکتورهای موثر اقتصادی و غیراقتصادی می بایست در نظر گرفته شود.

البته مانند همه بورس های پیشرفته دنیا، این امکان وجود دارد که حتی افرادی با دانش تخصصی و زمان محدود نیز بتوانند به صورت غیرمستقیم سرمایه گذاری کنند. این نوع سرمایه گذاری در قالب صندوق های متنوع با درجه ریسک متفاوت انجام می شود. پیشنهاد می شود حتی اگر مایل به خرید و فروش مستقیم سهام در بورس هستید، حتما نکات مدیریت ریسک را رعایت کنید و بخشی از دارایی خود را در این نوع صندوق ها سرمایه گذاری کنید.

سرمایه خود را در مقابل تورم، حفظ خواهید کرد!

ارزش پول در طول زمان خود به خود کاهش می یابد و با توجه به تورم موجود در جامعه، در صورتی که سرمایه در جای مناسبی سرمایه‌گذاری نشود، ارزش آن کاسته خواهد شد. در صورتی که با سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام یک شرکت در واقع به نسبت سهمی که خریداری کرده‌اید، در منافع شرکت مورد نظر یعنی دارایی‌های شرکت و همچنین سود و زیان آن سهیم می‌شوید. بدین ترتیب، در طول زمان، ارزش دارایی‌های شرکت متناسب با تورم افزایش می‌یابد و شرکت در اثر فعالیت‌های اقتصادی که انجام می‌دهد سود قابل قبولی را به دست می‌آورد. در نتیجه، افرادی که اقدام به خرید سهام شرکت‌ها می‌کنند می‌توانند سرمایه خود را در مقابل تورم حفظ نمایند.

با سرمایه‌گذاری در بورس، در رونق اقتصادی جامعه سهیم شوید!

سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. چرا که با این کار منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی مختلف برای توسعه فعالیت‌ها تأمین ‌شده که به عنوان نتیجه ای مثبت، رونق کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.