مزایای سبدگردانی به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

2185 نفر 5 دقیقه
مزایای سبدگردانی - مدیریت ثروت مانو

از مهمترین مزایای سبدگردانی به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌توان به مدیریت دارایی توسط یک تیم حرفه‌ای و متخصص اشاره کرد که تمام تمرکز آنها، کسب سود باکیفیت برای مشتریانشان خواهد بود. در ادامه مقاله به تعریف سبدگردانی و جزئیات این گونه سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

منظور از سبدگردانی چیست؟

شرکت‌های مدیریت دارایی و سبدگردانی، سرمایه مشتریانشان را تحت کنترل می‌گیرند و در ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری‌ به کار می‌بندند. تخصیص سرمایه معمولا برمبنای نیاز مشتری و درجه ریسک‌پذیری او انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌های سبدگردانی، خدمات خود را به مشاغل و افراد ثروتمند ارائه می‌دهند زیرا ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران کوچکتر با دشوارتر است مگر اینکه تکنولوژی به کمک این صنعت بیاید.

آشنایی با مفهوم سبدگردانی

منظور از مدیریت پرتفوی یا سبدگردانی، مدیریت سرمایه‌گذاری از طرف دیگران است که همواره باید به افزایش سود و در عین حال کاهش ریسک مشتریان پایبند باشد. سبدگردانی به دلیل اینکه به یک حداقل سرمایه نیاز دارد، یک خدمت ویژه و لاکچری تلقی می‌شود و همه افراد نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند. البته، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به سبدگردانی محدود نمی‌شود و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از دیگر روش‌ها محسوب می‌شود.

سامانه مدیریت ثروت مانو، تلاش می‌کند با بکارگیری تکنولوژی‌هایی نظیر معاملات الگوریتمی، این محدودیت را از بین ببرد. مدیر سبد یا سبدگردان، سطح کلان و خرد اقتصاد را بررسی و متناسب با آن روندهای بازار و پتانسیل‌های رشد را تحلیل می‌کند.

مفهوم سبدگردانی، تعریفی جدید یا تازه نیست، اما کاربردهای قدرتمند و مهمی برای مشاغل و افراد دارد. هنگامی که مدیریت دارایی و سبدگردانی به درستی اجرا شود، خطرسازترین ریسک‌ها از بین می‌برد و با راهکارهای بهتر میزان سود سرمایه‌گذاری به بالاترین حد ممکن می‌رسد.

مدیر سبد کیست؟

مدیر سبد یا سبدگردان کسی است که دارایی‌ و سرمایه‌ها را مدیریت می‌کند. هدف مدیر سبد ساده به طور خلاصه، صرفه جویی در هزینه سرمایه‌گذاری، ایجاد راهکاری بهینه برای به حداقل رساندن ریسک‌ها و در عین حال شناسایی سود باکیفیت و بلندمدت است.

مدیریت پرتفوی در واقع هنر و علم انتخاب و نظارت بر گروهی از سرمایه‌گذاری‌هاست که متناسب با اهداف مالی بلندمدت شرکت یا سرمایه‌گذار و همچنین بر اساس میزان تحمل ریسک آنها تنظیم شده‌ باشد.

مدیریت پرتفوی مستلزم توانایی سنجش نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها در طیف کامل سرمایه گذاری است.

به عبارت دیگر، مدیریت سبد سهام، فرآیند انتخاب نوع و ترکیب سرمایه‌گذاری‌هایی مانند انواع سهام، برای دستیابی به یک هدف خاص و سپس نظارت و بهبود آنها در طول زمان است.

یک مدیر سبد در صورتی از مزایای سبدگردانی محسوب می‌شود که اهداف شخصی و مالی مشتری را بفهمد و یک راه حل سرمایه‌گذاری متناسب با او ارائه دهد. هیچ دو مشتری نمی‌توانند نیازهای مالی یکسانی داشته باشند.

مزایای سبدگردانی

این روش از سرمایه‌گذاری مزایای زیادی دارد که موارد زیر برخی از مهمترین آنهاست.

1. بهره گرفتن از دانش بهترین متخصصان

هر فرد برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری و مخصوصا سرمایه‌گذاری در بورس و معامله در این بازار به دانش و اطلاعات زیادی نیاز دارد. سبدگردان با اطلاعات و تخصصی که دارد، با در نظر گرفتن ریسک، بهترین زمان خرید و فروش را در نظر می‌گیرد.

2. همسو بودن منافع سبدگردان و سرمایه‌گذار

یکی از مهمترین مزایای سبدگردانی همسو بودن منافع سبدگردان با سرمایه‌گذار است. در سبدگردانی معمولا میزان دستمزد سبدگردان وابسته به سودی است که سرمایه‌گذار بدست می‌آورد. بنابراین منافع این افراد در یک راستا قرار می‌گیرد و سبدگردان برای آنکه به دستمزد بالاتری داشته باشد، تمام تلاش خود را به کار خواهد برد تا سود مشتری را به بالاترین حد ممکن برساند.

3. انعطاف‌پذیری

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، مدیر سبد برای تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری، نظر و خواست مشتری، میزان ریسک‌پذیری، اهداف مالی و مواردی از این قبیل را در نظر می‌گیرد و با توجه به این عوامل تصمیم‌گیری می‌کند.

به این ترتیب هر سبد سرمایه‌گذاری با سبد دیگر متفاوت خواهد بود. سبدگردان با توجه به تحقیقات، دانش و تجربه‌ای که دارد، استراتژی سرمایه‌گذاری را پیاده می‌کند.

4. سرمایه‌گذاری اختصاصی

همانطور که گفته شد، مدیران پرتفوی و سبدگردان، سبد سهام خود را طبق خواسته‌‌ها، اهداف و انتظارات سودآوری مشتریان تنظیم می‌کنند. سبدگردان حتی می‌تواند تصمیمات خود را بر اساس ارزش‌های اخلاقی و روحیات و شخصیت مشتری تعیین کنند و معمولا رابطه بین سرمایه‌گذار و شرکت سبدگردان، به صورت مداوم برقرار است.

5. صرفه‌جویی در زمان

سرمایه گذاری در هر زمینه نیاز به کسب دانش دارد. سرمایه‌گذار باید بتواند شرایط بازار را تحلیل کند و به موقع وارد عمل شود. این فرد باید هر روز زمانی را برای مدیریت سهام و دارایی خود اختصاص دهد و نسبت به وضعیت بازار هوشیار باشد. علاوه بر این همواره باید برای بروزرسانی اطلاعات خود زمان صرف کند. با سبد گردانی و کمک گرفتن افراد متخصص دیگر نیاز به صرف این زمان نخواهد بود.

  • فراموش نشود که حتما شرکت‌هایی برای سبدگردانی دارایی خود انتخاب کنید که مجوز این کار را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کرده باشند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

سخن پایانی

توجه داشته باشید که در این روش ریسک سرمایه‌گذاری صفر نمی‌شود و تضمین مشخصی برای سود وجود ندارد، اما بهترین استراتژی‌ها به کار گرفته می‌شوند تا سود را حداکثر و ضرر و زیان را به حداقل برسانند.

سامانه مدیریت ثروت مانو نیز طرح‌های متنوعی متناسب با شرایط مالی و اقتصادی و همچنین درجه ریسک‌پذیری مشتریان ارائه می‌کند. برای کسب جزئیات بیشتر از طرح‌های سبدگردانی مانو، با پشتیبانی تماس بگیرید.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.