بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری، از نگاه بزرگان این حوزه

1294 نفر 5 دقیقه
بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری مدیریت ثروت مانو

پوشیده نیست که سرمایه‌گذاری نیز مانند هر کار حرفه‌ای دیگری به تخصص و رعایت برخی اصول نیاز دارد. راهنمایی بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری می‌تواند چراغی برای مسیر سرمایه‌گذاری موفق باشد. در این مقاله، به برخی بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری از نگاه بزرگان این حوزه پرداخته شده است.

ممکن است بسیاری از سرمایه‌گذاران در مورد چیزهای زیادی توافق نداشته باشند، اما آنها همگی موافق هستند که کسب درآمد و سود پایدار به استراتژی و پایبندی به برخی اصول نیاز دارد. اگر معاملات تصادفی و شانسی انجام می‌دهید با کمی منفی شدن سرمایه دچار ترس و اضطراب می‌شوید و از طرف دیگر با مثبت شدن آن، طمع به سراغ‌تان می‌آید و در هر دو حالت به احتمال خیلی زیاد، دست به معاملات هیجانی می‌زنید. داشتن استراتژی در سرمایه‌گذاری از نان شب هم برای شما واجب‌تر است !!!

اگر برای خودتان بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری در نظر نگرفته‌اید، اکنون زمان انجام آن فرا رسیده است و چه کسی بهتر از بزرگان این حوزه، که مسیر موفقیت را طی کرده‌اند؟

دنیس گارتمن: بگذارید برندگان مسابقه دهند

دنیس گارتمن در سال ۱۹۸۷ روزانه گزارشی منتشر می‌کرد که در آن تفسیر روزانه بازارهای سرمایه جهان برای صندوق‌های تامین مالی، شرکت‌های کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و موسسات تجاری در سراسر جهان ارسال میشد. گارتمن معامله‌گری متبحر است که از نظرات او در برنامه‌های مالی استفاه می‌شود.

او می‌گوید در مورد معاملات برنده شکیبا و در معاملات بازنده بسیار بی‌تاب باشید و عجله کنید. به یاد داشته باشید اگر فقط ۳۰٪ مواقع در جای درست باشیم، اگر ضررهای ما کوچک و سودهایمان کلان باشد به موفقیت بزرگی در معاملات و سرمایه‌گذاری می‌رسیم.

قانونی که به آن اشاره کردیم، به تعدادی از اشتباهات سرمایه‌گذاران جوان پاسخ می‌دهد. اول اینکه با مشاهده اولین علامت‌های سود، نفروشید و به معامله خود اجازه رشد دهید. دوم، اجازه ندهید یک معامله شکست‌خورده به راهش ادامه دهد. سرمایه‌گذارانی که در بازارها درآمد کسب می‌کنند با از دست دادن مقداری پول در یک معامله، آسیب چندانی به سرمایه آنها وارد نمی‌شود، اما با از دست دادن مقدار زیادی پول، ممکن است ادامه حیات آنها در بازار را با شک و تردید مواجه کند.

وارن بافِت: تحقیق کنید

خیلی از افراد وارن بافِت را موفق‌ترین سرمایه‌گذار تاریخ می‌دانند. او نه تنها یکی از ثروتمندترین مردان جهان است، بلکه بسیاری از روسای جمهور و رهبران جهان نیز به توصیه‌های او گوش می‌کنند. وقتی بافت صحبت می‌کند، بازارهای جهانی بر اساس گفته‌های او حرکت می‌کنند.

او می‌گوید بهتر است یک شرکت شگفت‌انگیز را با قیمت مناسب خریداری کنید تا یک شرکت معمولی را با قیمت فوق‌العاده.

بافت همچنین به عنوان یک معلم پرکار شناخته می‌شود و نوشته‌های او در کلاس‌های مالی بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

بافت هنگام ارزیابی یک شرکت دو توصیه کلیدی را ارائه می‌دهد: ابتدا به کیفیت شرکت و سپس قیمت آن نگاه کنید. بررسی کیفیت یک شرکت مستلزم بررسی صورت‌های مالی، تصمیمات مجامع و مدیریت و اخبار پیرامون آن شرکت است. ابتدا کیفیت و سپس قیمت آن را باید ارزیابی کرد.

بیل گروس: عقیده داشته باشید

قانون گروس بر مدیریت سبد سهام متمرکز است. او می‌گوید اگر به سهام خاصی علاقمند هستید، بخشی از پرتفوی خود را به آن اختصاص دهید. یک قانون جهانی که اکثر سرمایه‌گذاران جوان به آن آگاه هستند، متنوع‌سازی است. یعنی تمام سرمایه خود را به یک نماد اختصاص ندهید. متنوع‌سازی یک قانون کلی خوب است، اما اگر فقط یکی از سرمایه‌گذاری‌های شما موفقیت بزرگی پیدا کند در حالی که بقیه ثابت هستند، سود شما محدود می‌شود.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

کارل ایکان: محتاط باشید

کارل ایکان یک سرمایه‌گذار فعال است و استراتژی‌های تهاجمی را برای معامله سهام شرکت‌ها دنبال می‌کند و معمولا برای افزایش ارزش سهام آن شرکت، به دنبال گرفتن صندلی هیئت مدیره‌ است.

او تصمیم‌گیری خرید و فروش بر مبنای صحبت دوستان را کاملا نفی می‌کند و جمله معروف این است:

شما در این حرفه یاد می‌گیرید … اگر دوست می‌خواهید، یک سگ بگیرید.

چندین بار مقاله‌ای خوانده‌اید، گزارش خبری را تماشا کرده‌اید یا از دوست معتمد خود در مورد سهامی اطلاعاتی دریافت کرده‌اید ولی نهایتا ضرر شناسایی کردید؟

در اینجا فقط یک توصیه وجود دارد که باید به آن عمل کنید:

از تحقیقات جامع خود بر اساس حقایق (نه نظرات) به دست آمده از منابع معتبر استفاده کنید. سایر مشاوره‌ها را می‌توان در نظر گرفت و تأیید کرد، اما این موضوع به تنهایی دلیل خوبی برای معامله نیست.

کارلوس اسلیم: دیدی رو به جلو داشته باشید

یکی دیگر از ثروتمندترین مردان جهان، کارلوس اسلیم است که سهامدار صدها شرکت است و بیش از ۲۵۰ هزار نفر کارمند دارد. سخنان وی بیانگر طرز فکر اوست.

من متقاعد شد‌ه ام که شرایط در مکزیک و آمریکای لاتین مانند آنچه در چین اتفاق می‌افتد فرصتی برای رشد است که این را فرصتی برای سرمایه‌گذاری می‌داند.

سرمایه گذاران موفق به آنچه اکنون اتفاق می‌افتد نگاه نمی‌کنند. در عوض، آنها با مطالعه حرکت یک شرکت یا کل اقتصاد و نحوه تعامل آن با رقبای خود، برای آنچه بعداً اتفاق خواهد افتاد سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها همیشه آینده نگر هستند. همیشه پرتفوی خود را با شرکت‌های بزرگی که سابقه رشد مداوم دارند پیوند می‌دهند.

سخن پایانی

چیزهای زیادی برای یادگیری از سرمایه گذاران موفق و تجربیات آنها وجود دارد. همین که به این بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری، گوش می‌دهید اقدام مثبتی است اما تا جایی که آنها را در سرمایه‌گذاری خود به کار نبندید، موفقیتی حاصل نمی‌شود. توصیه می‌شود اگر زمان کافی ندارید تا قبل از اینکه کاملا حرفه‌ای شوید، بخشی از سرمایه خود را به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنید.

سامانه مدیریت ثروت مانو، این امکان را فراهم کرده است که افراد بدون نیاز به کسب دانش تخصصی مالی و اقتصاد و صرف زمان، با توجه به درجه ریسک‌پذیری خود، همواره بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.