بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری چه توصیه‌هایی دارند؟

1718 نفر 5 دقیقه
بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری وارن بافت، جف بزونس، مارک زاکربرگ، مانو

افراد موفق در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و کسب ثروت، در برهه‌های مختلفی تجربیات‌شان را در اختیار ما قرار داده‌اند. پیش از هر تصمیمی بهتر است به توصیه‌های بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری توجه کنیم، تا راه بهتری را برای پیشبرد اهداف‌مان انتخاب کنیم.

دید بلندمدت داشته باشید

از بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری می‌توان به وارن بافت اشاره کرد. او همواره توصیه می‌کند که اگر قصد سرمایه‌گذاری در سهام دارید، انتخاب خود را بر این اساس انجام ندهید که در حال حاضر کدام شرکت‌ها عملکرد خوبی دارند، در عوض، پایداری و ماندگاری عملکرد آن را باید مد نظر قرار دهید.

بافت در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای گفت: هیچ‌ شخصی مزرعه‌ای را تنها به خاطر بارندگی و برداشت سال آینده خریداری نمی‌کند، بلکه احتمالا مزرعه را می‌خرد، چون فکر می‌کند این اقدام سرمایه‌گذاری خوبی است که بازدهی آن را ۱۰ یا ۲۰ سال آینده می‌بیند.

ریسک‌پذیر باشید

بیل گیتس معتقد است، برای پیروزی بزرگ گاهی لازم است، ریسک زیادی بپذیرید. بسیاری از مردم با تصور بی‌ثباتی و احتمال ضرر از سرمایه‌گذاری در سهام دوری می‌کنند. اما اگر به دنبال رشد ثروت هستید، باید مقداری ریسک تحمل کنید، در واقع هیچ راهی دیگری وجود ندارد. با این حال، خبر خوب این است که بورس اوراق بهادار سابقه طولانی در عبور از رکودهای اقتصادی دارد. بنابراین اگر یک استراتژی درست را اتخاذ کنید (یعنی خرید سهام با کیفیت و نگه داشتن آنها برای طولانی مدت)، احتمال اینکه پول شما از دست برود کمتر خواهد بود. با این حال روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید ریسک خود را کنترل کنید.

سامانه مدیریت ثروت مانو این امکان را فراهم کرده است که افراد بدون نیاز به کسب دانش مالی و صرف زمان، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.

استراتژی بلندمدت داشته باشید و جسور باشید

جف بزوس نیز بر سرمایه‌گذاری بلندمدت تاکید می‌کند و معتقد است که معیار اساسی موفقیت در سرمایه‌گذاری، ارزش سهامداری است که در بلند مدت ایجاد می‌شود. او همچنین مردم را به جسارت و ریسک کردن تشویق می‌کند. البته که این موضوع به همین راحتی نیست و معمولا آزمون و خطا، به ذات خود، مستعد شکست است. چند موفقیت بزرگ نتیجه ده‌ها شکست است. شرکت‌های موفقی مثل خدمات وب آمازون، کیندل و آمازون پرایم، همگی از نمونه‌ ریسک‌های جسورانه هستند که کارساز بوده‌اند و هزینه‌های زیادی در راه آزمون و خطا صرف کرده‌اند.

چابک باشید

جک ما بنیان‌گذار موفق کمپانی علی‌بابا، توصیه می‌کند که سریع وارد عمل شوید. گاهی اوقات، مسابقه به سرعت انجام می‌شود. این سرعت به این معنی نیست که همیشه از دیگران جلو بزنید، بلکه مهم است که در برخورد با شکست‌ها سریع به حالت قبل بازگردید و از اشتباهات خود درس بگیرید. هرچقدر بتوانید زودتر از دیگران وارد عمل شوید، موفق‌تر خواهید بود.

جاه‌طلب باشید. هنگام راه‌اندازی مجموعه شرکت‌های علی بابا، جک ما جاه‌طلبی را انتخاب کرد و با شرکت‌های بزرگی وارد رقابت شد، که پیش از او سهم بزرگی از بازار را در اختیار داشتند.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

بر روی شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید

ایلان ماسک همواره یکی از حامیان جدی شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات بوده است. او توصیه می‌کند در شرکت‌های مختلفی که آینده امیدوارکننده‌ای دارند، سرمایه‌گذاری کنید. او همچنین معتقد است که نباید تسلیم افکار منفی شوید. علی رغم واکنش‌های منفی که نسبت به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و نوآورانه در بخش فناوری و انرژی وجود دارد، او از این واکنش‌ها دوری کرده و معتقد است منفی نگری تنها شما را از اهداف‌یتان دور خواهد کرد.

در این مقاله، برخی از نظرات بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری آورده شد. امیدواریم که این مطالب مفید بوده باشد. اگر به یادگیری مفاهیم سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستید، صفحه اینستاگرام مانو را دنبال کنید.

 

 

سبدگردانی اختصاصی مانو

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.