چرا صندوق، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری است؟

1088 نفر 5 دقیقه
صندوق سرمایه گذاری -بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری

 اگر در مسیر سرمایه‌گذاری ابتدای کار هستید، احتمالا به دنبال بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری می‌گردید و اینکه کدام یک از روش‌های سرمایه گذاری برای شما مناسب‌تر است. به احتمال زیاد، نظر شما به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها نیز جلب خواهد شد. اما چرا؟‌

صندوق‌ها، سرمایه گذاری به روش غیرمستقیم

برای افرادی که به تازگی شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قصد مشارکت در بورس و خرید سهام دارند، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری، روش غیر مستقیم و به ویژه صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، چرا که معمولا مدیریت ریسک در این روش‌ بهتر انجام می‌شود. در این روش، فرد یا تیم حرفه‌ای و متخصص مسئولیت مدیریت سرمایه شما را به عهده می‌گیرد و به جای شما، اقدام به خرید و فروش سهام می‌کند.

افراد معمولا در اوایل ورودشان به بورس دچار سردرگمی می‌شوند و چون معمولا اطلاعات کافی در اختیار ندارند، نمی‌دانند که چه سهامی برای آنها مناسب است، ریسک در سرمایه‌گذاری چگونه اندازه‌گیری می‌شود و چطور می‌توانند به صورت بهینه، پرتفوی خود را مدیریت کنند.

اما چرا صندوق سرمایه‌گذاری روش مناسبی برای حضور در بورس اوراق بهادار است؟

دلایل مهمی برای پاسخ این سوالات وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

ریسک پایین‌تر برای سرمایه گذاران

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، صندوق سرمایه‌گذاری یک روش غیرمستقیم محسوب می‌شود. در این روش‌ مدیران صندوق و افراد متخصص و حرفه‌ای به جای شما وارد عمل می‌شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. این افراد معمولا تجربیات زیادی در بازارهای مختلف دارند و با ریسک‌ها و فرصت‌های بازار به خوبی آشنا هستند. این افراد با دانش و اطلاعاتی که دارند، متناسب با درجه ریسک‌پذیری مشتریانشان، بازار مناسب را انتخاب می‌کنند.

ریسک با بازده انتظاری رابطه مستقیمی دارد به این معنی که اگر ریسک بیشتری را متحمل می‌شوید احتمالا باید انتظار سودآوری بیشتری نیز داشته باشید. در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز این تنوع دیده می‌شود که ابزارهایی با درجه ریسک متنوع طراحی شده است.

معمولا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پایین‌ترین درجه ریسک و به تبع سود کمتر و صندوق‌های سهامی، بیشترین ریسک را دارند.

مناسب برای افراد با زمان محدود

حل مشکل کمبود وقت، یکی از مهمترین دلایلی است که صندوق ها را تبدیل به یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری کرده است. افراد زیادی به دلیل مشغله روزانه نمی‌توانند زمان مناسب را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهند، با این حال، تمایل دارند از سرمایه خود به صورت بهینه استفاده کنند. برای مثال در بازار بورس سهام بخرند و از مزایای این بازار بهره ببرند. صندوق‌ها، این چالش را حل کرده است.

همانطور که گفته شد، در این روش از سرمایه‌گذاری، دارایی شما توسط افراد متخصص و حرفه‌ای مدیریت می‌شود. آنها موظف هستند که با تمرکز کافی به معامله سهام و دیگر ابزارها بپردازند.

سود ثابت

اگر از ریسک فراری هستید و به دنبال درآمدی بی‌دردسر و ثابت هستید. صندوق‌های با درآمد ثابت انتخاب مناسبی برای شماست. این صندوق‌ها عمده سرمایه‌ گذاری خود را به منابع با درآمد عمدتا تضمین شده اختصاص می‌دهند و به این صورت، ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهند. اما نباید فراموش کرد که در اغلب مواقع میزان ریسک و بازده باهم رابطه مستقیم دارند. پس اگر از روش سرمایه گذاری با کمترین ریسک استفاده می‌کنید، نباید انتظار سود بالایی داشته باشید.

نقد شوندگی بالا

اگر کمی از دنیای بورس خبر داشته باشید، احتمالا اصطلاحاتی چون صف خرید و صف فروش برای شما آشناست. به این ترتیب که شما اگر قصد فروش سهام خود را در روش مستقیم داشته باشد، ممکن است لازم باشد مدتی در صف فروش باقی بمانید، تا سهام خود را به فروش برسانید.

در این صورت ممکن است، سهم خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت ایده‌آل خود، بفروشید. اما در صندوق‌های سرمایه گذاری در اغلب اوقات می‌توانید در فاصله زمانی کوتاهی سرمایه خود را نقد کنید. بدین خاطر است که می‌توان نتیجه گرفت نقدشوندگی در صندوق‌های سرمایه گذاری بالا است.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

تنوع انتخاب

صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای افراد با روحیه ریسک‌پذیری مختلف، گزینه‌های متنوعی دارد. از صندوق‌های با درآمد ثابت گرفته تا صندوق‌های سهامی.

اگر ریسک‌پذیرید صندوق‌های سهامی و اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با حداقل ریسک هستید صندوق‌های با درآمد ثابت مناسب شماست. از طرف دیگر اگر بخواهید کمی ریسک کنید، صندوق‌های مختلط انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

استفاده از تخصص حرفه‌ای ترین افراد

مدیریت و کنترل صندوق‌های سرمایه گذاری بر عهده افراد حرفه‌ای بازار سرمایه است. افرادی که به خوبی با شرایط مختلف بازار آشنایی دارند و از طرف دیگر در کسب دانش و اطلاعات کاملا به روز هستند، کنترل سرمایه شما را بر عهده می‌گیرند. بنابراین این افراد انتخاب مناسبی برای مدیریت سرمایه شما خواهند بود و تا حدی زیادی خیال شما را از این بابت راحت خواهند کرد.

بزرگترین شکست‌ها در بازار سرمایه مربوط به عدم اطلاعات کافی و تصمیم‌گیری هیجانی است. افرادی که به خوبی نسبت به فراز و فرودهای بازار آشنایی ندارند، در لحظات مختلف تصمیمات اشتباهی می‌گیرند که در نهایت سرمایه آنها را به خطر می‌اندازد.

انتظار می‌رود، افراد کارشناسی که مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری را به عهده دارند، از این تصمیم‌های هیجانی به دور باشند و برمبنای منطق، دانش و تحلیل تصمیم‌گیری کنند.

سرمایه گذاری آسان

افراد زیادی هستند که با تصور سخت بودن سرمایه‌گذاری هیچ وقت سمت آن نمی‌روند. در اقتصاد تورمی کشور، این دیدگاه باعث نابودی سرمایه و قدرت خرید آنها خواهد شد. آنها نیز باید به دنبال بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری بگردند که بر مشکلات احتمالی غلبه کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری این مشکل را نیز حل کرده‌ است. برای سرمایه‌گذاری در صندوق فقط کافی است، ثبت نام کنید و پس از احراز هویت آنلاین، طرح مورد نظر خود را متناسب با درجه ریسک‌پذیری‌تان انتخاب و سپس واریز وجه کنید. با توجه به اینکه، سرمایه شما توسط افراد دیگری مدیریت می‌شود، دچار پیچیدگی‌های مالی نمی‌شوید. برای جزئیات ثبت نام در طرح‌های سرمایه‌گذاری مانو اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

سامانه مدیریت ثروت مانو، شرایطی را فراهم کرده است که افراد با هر سطح از دانش مالی و بدون صرف زمان، متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، به صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

  • انتشار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ نظری برای این مطلب نوشته نشده، شما اولین نفر باشید.